  • 1. Data: 2017-02-22 23:05:05
    Temat: UPSy
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Czy sprzedawane dzisiaj UPSy mają jakiś standard który z dużym
    prawdopodobieństwem pozwala mi zakładać, że co bym nie wziął (co ma
    złącze USB na obudowie) i podłączył do komputera, to ten rozpozna UPSa i
    będzie chociaż w stanie określić poziom naładowania i czy jest zasilany
    z sieci czy z baterii? Chodzi o to żeby sprzęt typu komputer czy NAS
    potrafił mi się sam wyłączyć przy przejściu na zasilanie bateryjne.
    Większych bajerów nie potrzebuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2017-02-22 23:06:29
    Temat: Re: UPSy
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    UPSy które sobie upatrzyłem, to np. APC i Green Cell.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2017-02-22 23:49:56
    Od: "Dudzik" <s...@m...spam>

    Mateusz Bogusz wrote:
    > UPSy które sobie upatrzyłem, to np. APC i Green Cell.

    APC to jakby synonim UPS, zadziala z winda, zadziala z NAS (bo to linux jak
    tylko pakiety mozna wlasne instalowac a pewnie mozna).

    Stare APC uzywane dadza rade ale zjadaja same na siebie ok 10W i grzeja
    akumulator (a to jest dla niego bardzo nie zdrowe). Jak z tymi nowymi - trzeba
    poszukac. Zapewne tez dzialaja z windowsem i NAS a jesli biora <10W w standby
    to moze i lepsze niz APC z lat 90-2000?