  • 11. Data: 2017-12-05 01:49:26
    Temat: Re: US Army
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Ktoś wie co tu się mogło stać?

    Niedoświadczony kierowca i warunki jakich nie za.

    > https://youtu.be/orPl6d57occ?t=361
    >
    > Czemu 8x8 "zatrzymuje" podmokłe pobocze? - tył niedociążony?

    Za ciężki.
    A oni tylko na pustyni trenują więc na grząskim są bezradni.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2017-12-05 05:52:58
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 04.12.2017 o 19:38, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > Ktoś wie co tu się mogło stać?
    > https://youtu.be/orPl6d57occ?t=361
    > Czemu 8x8 "zatrzymuje" podmokłe pobocze? - tył niedociążony?

    Ale jak już się przedostaną na zachodnią flankę to ruskim pokażemy! Jak
    już...

  • 13. Data: 2017-12-05 08:00:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 4 Dec 2017 23:51:09 +0100, LEPEK napisał(a):

    > Nie mówię, że łatwo jest takie cielsko wytargać z błota, ale to...

    W 5:13 jest odpowiedź o co chodzi i dlaczego.

    Wojacy nie znaleźli przycisku do blokowania mostów (bo nie uwierzę że 8x8
    takowych blokad nie posiada), czyli próbowali w trybie asfaltowym.

    Bez blokad takie 8x8 zakopać łatwiej niż każdą osobówkę, bo wystarczy że
    jedno z 8 kół straci kontakt z gruntem i koniec jazdy.
    A taka długa ciężarówka robi raczej słabe wykrzyże i bardzo łatwo o
    odciązenie jednego koła tak, że tylko to koło będzie się obracać.

    Moim zdaniem na zablkowanych mostach wyjechaliby bez problemu.

  • 14. Data: 2017-12-05 08:35:06
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    > Ktoś wie co tu się mogło stać?
    >
    > https://youtu.be/orPl6d57occ?t=361
    >
    > Czemu 8x8 "zatrzymuje" podmokłe pobocze? - tył niedociążony?

    Moim zdaniem to majstersztyk dezinformacyjny - trolują ruskich, a Wy się
    podniecacie ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 15. Data: 2017-12-05 12:30:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...

    >W 5:13 jest odpowiedź o co chodzi i dlaczego.

    Co tam takiego ciekawego dostrzegles ?

    >Wojacy nie znaleźli przycisku do blokowania mostów (bo nie uwierzę że
    >8x8
    >takowych blokad nie posiada), czyli próbowali w trybie asfaltowym.

    Tylu ich tam i zaden nie wpadl na pomysl blokady mostow ?
    Niepodobna.

    J.

  • 16. Data: 2017-12-05 12:40:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup
    >Nie mówię, że łatwo jest takie cielsko wytargać z błota, ale to...
    >Po pierwsze mieli tam sprzętu tyle, że można by czołg bez gąsienic
    >wyciągać.

    Widac nie, skoro nie wyciagneli :-)

    >Po drugie - jak widać już od początku filmu - są kompletnie
    >nieprzygotowani do manewrowania, bo np. 'dyrygent' stoi dokładnie
    >przy linie łączącej - gdyby ona się zerwała, to było by dwóch
    >'dyrygentów';

    Widac to jest amerykanska lina i ona nie peka :-)

    >poza tym od razu widać, że lepiej złapać za tył (i jak jest za wąsko,
    >to nie trzeba zawracać).

    Tam chyba dwie ciezarowki byly w rowie, no i potem trzecia.
    Jedna na moj gust trzeba bylo wyciagac od tylu, druga od przodu.

    >Po trzecie zawracając takie coś położyć na bok nie jest trudno, ale
    >tam jest tyle miejsca, że parami powinni zawracać bez uszczerbku (a
    >na pewno jakby pomyśleli, to w granicach 1 km znalazłby się
    >utwardzony zjazd do nawrotki). No amatorka taka, że nie dałbym
    >służbowego Punto prowadzić, a oni logistykę ciężkimi ciągnikami
    >próbują ogarniać...

    Ale niedawno rozmawialem z takim na jakims pokazie - nie taka calkiem
    amatorka, skoro ich wyslali gdzies z Bawarii do Orzysza na cwiczenia.
    Specjalnie po to, zeby sie zapoznali z warunkami.
    A ze jechali Strykerami, to tylko nocami im pozwalali, choc na moj
    gust na autostradzie to one sie mieszcza.
    W ciezarowce automatyczna skrzynia ... ale kierowca mowi, ze manualem
    tez potrafi :-)

    J.

  • 17. Data: 2017-12-05 13:05:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    W dniu .12.2017 o 20:17 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    >Przecież tu nie ma żadnego błota :-) - dziecko do stadniny wożę po
    >większym bezdrożach...

    Ale twoje auto nie wazy 30t, to mowisz "tu nie ma zadnego blota" :-)

    >Cały ten filmik wydaje mi się aż nieprawdopodobny. Jak to wszystko
    >jest możliwe? Driver tego ustrojstwa jest z łapanki, pierwszy
    >lepszy, który się napatoczył? Ja pierdzielę.

    No wiesz, armia ochotnicza, wiec troche taki pierwszy lepszy.

    Ciekawe - do Polski to ich wysylaja w nagrode, czy za kare ...

    >Obstawiam, że w każdej armii jest już tak samo - za kierownicą siedzi
    >pokolenie need for speed i GTA...

    Mysle ze tak ... ale jednak kwestia szkolen.

    J.

  • 18. Data: 2017-12-05 13:36:36
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-12-05 o 08:00, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > odciązenie jednego koła tak, że tylko to koło będzie się obracać.
    >
    > Moim zdaniem na zablkowanych mostach wyjechaliby bez problemu.

    Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.

    http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemt
    t/

    yabba

  • 19. Data: 2017-12-05 13:48:19
    Od: yabba <g...@g...com>

    > Ktoś wie co tu się mogło stać?
    >
    > https://youtu.be/orPl6d57occ?t=361
    >
    > Czemu 8x8 "zatrzymuje" podmokłe pobocze? - tył niedociążony?
    >
    > TG

    Teraz obejrzałem cały film i widzę, że najpierw wtopili jeden samochód
    (hakowiec), potem wtopili drugi (holownik), ale go wyciągnęli trzecim
    (holownik), żeby go na koniec przewrócić.

    Trzeba im pokazać ten film:
    https://www.youtube.com/watch?v=INYHS2pRV1Q

    Albo kupić grę Spin Tires do poćwiczenia.

    yabba

  • 20. Data: 2017-12-05 18:49:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):

    > Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.
    >
    > http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemt
    t/

    https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobilit
    y_Tactical_Truck
    Wiki mówi że ma wszędzie:
    Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
    locks.