  • 31. Data: 2017-12-06 22:49:01
    Temat: Re: US Army.
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-12-06 o 21:32, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > nie jest to może niemożliwe).
    > Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
    > odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.
    >
    > Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
    > po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
    > napęd jest tylko na dwie tylne osie).
    >
    > Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
    > chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
    > chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej

    Też dla mnie jest dziwne, że pojazd specjalizowany do jazdy w terenie
    nie ma blokad mostów. Może mamy niepełne informacje, a może rzeczywiście
    producent postanowił przyoszczędzić na braku blokad.
    IMHO to nasze Stary 266 i pochodne oraz Urale i Kamazy mają blokady
    wszystkiego za wyjątkiem przedniego mostu.

    yabba

  • 32. Data: 2017-12-07 00:02:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 6 Dec 2017 22:49:01 +0100, yabba napisał(a):

> [...]
    > IMHO to nasze Stary 266 i pochodne oraz Urale i Kamazy mają blokady
    > wszystkiego za wyjątkiem przedniego mostu.

    Tak z wyczytanych i obejrzanych do tej pory informacji sądzę że jest tak:

    - zrezygnowano z manualnych blokad dyferencjałów poszczególnych osi, za to
    pewnie jest tam jakieś LSD (droższe, może nieco mniej wydajne, ale za to
    debiloodporne)

    - samochód domyślnie jeździ w trybie 4x8, przełączenie go w tryb 8x8
    sprzężone jest z przełączeniem skrzyni redukcyjnej. Ponieważ pojazd
    wyposażony jest w automatyczną, hydrauliczną skrzynię biegów w której
    powolna jazda jest bardzo łatwa, kierowca nie czuje potrzeby przełączania
    się na low, a nie wie że napęd obu przednich osi od tego zależy (może być
    też że "wiedza ludowa" mówi żeby nie przełączać, bo ktoś przełączył, wał
    ukręcił na asfalcie i był dym)

    - to co się robi przyciskami to blokada międzyosiowa, między dwoma tylnymi
    osiami (może też między dwoma przednimi). Wojacy od położonej ciężarówki
    również go nie użyli bo kręciło im się koło trzeciej osi, a nie kręciło się
    czwartej

    Reasumując - braki w szkoleniu załóg.
    No ale po to tu są - może ktoś zauważy że się z nich śmieją w internetach,
    zostaną sprowadzeni eksperci, opracują procedury, załogi zostaną
    przeszkolone i dzięki zakopaniu się na prostej drodze, NATO stanie się
    silniejsze ;)

  • 33. Data: 2017-12-07 00:39:42
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-12-07 o 00:02, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > zostaną sprowadzeni eksperci, opracują procedury, załogi zostaną
    > przeszkolone i dzięki zakopaniu się na prostej drodze, NATO stanie się

    Znalazłem dyskusję na forum z 2008 roku:
    https://www.steelsoldiers.com/archive/index.php/t-21
    657.html

    Dwie ostatnie wypowiedzi są ciekawe w naszym temacie. Jeden napisał, że
    HEMTT ma LSD tylko z tyłu - tak jak podejrzewałeś.
    Drugi napisał, że HEMTT PLS (wersja pięcioosiowa) ma ręczne blokady
    wszystkiego.

    yabba

  • 34. Data: 2017-12-07 08:18:01
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-12-06 o 12:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > https://www.youtube.com/watch?v=s4YnlsiRM_I
    > https://www.youtube.com/watch?v=SK3lpK_rPE4
    >
    > albo tych blokad tam za malo, albo nie potrafia wlaczyc, albo my nie
    > doceniamy blota w kontekscie ciezkiej ciezarowki, bo jakos kiepsko mu
    > idzie.
    >
    > P.S. https://www.youtube.com/watch?v=HzsDJFwZgCM
    > Tfu, pieprzony matiz, tfu :-)
    >
    > J.

    Wygląda, jakby w ogóle jeździć nie umieli. Próbuje wykopać się z błota
    jadąc do przodu ze skręconymi kołami mając napędzane tylne 2 osie... :-)
    T.

  • 35. Data: 2017-12-07 23:51:05
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    > zostaną sprowadzeni eksperci, opracują procedury, załogi zostaną
    > przeszkolone i dzięki zakopaniu się na prostej drodze, NATO stanie się

    https://www.youtube.com/watch?v=H_KWPetJ3dA

    Na samym napędzie na tył z blokadą międzyosiową zakopuje się w piachu,
    po dołączeniu przodu od razu wyjeżdża.

    yabba

  • 36. Data: 2017-12-08 00:09:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 7 Dec 2017 23:51:05 +0100, yabba napisał(a):

    > https://www.youtube.com/watch?v=H_KWPetJ3dA
    >
    > Na samym napędzie na tył z blokadą międzyosiową zakopuje się w piachu,
    > po dołączeniu przodu od razu wyjeżdża.

    Czyli albo wiesz gdzie jest ten przycisk, albo zakopujesz 3 ciężarówki, z
    czego jedną kładziesz na boku ;)

    A ta ciężarówka to na oko, na pusto, to ma rozkład mas 70/30

  • 37. Data: 2017-12-08 00:39:01
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-12-08 o 00:09, Tomasz Pyra pisze:

    > Czyli albo wiesz gdzie jest ten przycisk, albo zakopujesz 3 ciężarówki, z
    > czego jedną kładziesz na boku ;)

    Najśmieszniej, że podstawowa instrukcja obsługi jest opisana na
    tabliczkach w kabinie, w ojczystym języku kierowców.

  • 38. Data: 2017-12-08 01:32:58
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 06 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba wrote:

    > Znalazłem film z wnętrza:
    >
    > https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s
    >
    > Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
    > międzymostowe.

    Przecież jak wół stoi:

    8x8 automatic in lo-range.

    Najwyraźniej mieli skrzynię ustawioną na HI.

    TOmek

  • 39. Data: 2017-12-08 01:47:34
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-12-08 o 01:32, Tomasz Stiller pisze:

    > Przecież jak wół stoi:
    >
    > 8x8 automatic in lo-range.
    >
    > Najwyraźniej mieli skrzynię ustawioną na HI.

    O sposobie włączania 8x8 wiemy. Dyskutujemy o blokadach mechanizmów
    różnicowych w mostach i pomiędzy osiami.

    yabba