  • 11. Data: 2017-08-12 11:57:21
    Temat: Re: [USB] uszkodzenia
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 12 Aug 2017 10:36:00 +0200, slawek <f...@f...com> wrote:
    > możliwe aby nie było nigdy free. PID, VID, monopol. Przy amatorskich

    Są wolne PIDy po upadłych firmach, wiele konercyjnych projektów je
    używa. Po drugie, niektóre firmy produkujące mcu pozwalają dla
    niewielkich serii produkcyjnych używać swojego PIDaVIDa specjalnie
    zakupionego do tego celu

    --
    Marek

  • 12. Data: 2017-08-12 11:58:41
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    cześć!
    dzięki - no właśnie najbardziej mi chodziło o takie jakieś dziwne stany
    na pinach D+ i D- np. przy jakichś zwarciach...

    czy mogę do Ciebie wyciągnąć informację o tych aspektach prawnych USB?
    czy taka moja stronka o usb to jest w ogóle legalna? (ostatnio okazało
    się, że unia europejska opatentowała mój model optymalny popis/eu ;o) )

    np. dwie sprawy - zaszywane w prockach hosty usb i odwrotnie
    konstruowanie urządzeń USB?

  • 13. Data: 2017-08-12 12:37:18
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 12 Aug 2017 11:57:21 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
> [...]
    > używa. Po drugie, niektóre firmy produkujące mcu pozwalają dla
    > niewielkich serii produkcyjnych używać swojego PIDaVIDa specjalnie

    A zapytałeś się jak to wygląda od strony prawnej?

    Bo /jakieś/ luki są, ale przy oficjalnie oficjalnych projektach tak
    się nie da.

  • 14. Data: 2017-08-12 12:49:09
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 12 Aug 2017 11:58:41 +0200, w systemie siła
    'POPIS/EU<N...@g...pl> wrote:
    > np. dwie sprawy - zaszywane w prockach hosty usb i odwrotnie
    > konstruowanie urządzeń USB?

    Na tyle [...], że odechciewa się używać.

    Być może dałoby się dać chip FTDI i potem mówić: to nie ja, to FTDI.
    Ale formalnie kabelek z wtyczkami Usb... Albo wiatraczek zasilany z
    USB... Albo ładowarka USB... To już konieczność kupienia licencji
    na produkcję.

    Nie wierzę że producenci wiatraczków to robią. Ale może im w Chinach
    wolno. Osobną sprawą jest że na granicy powinny być konfiskowane -
    naruszają prawo patentowe czy jakoś tak.

    W zasadzie potrzebne byłoby coś podobnego do USB, ale jako open
    hardware.

  • 15. Data: 2017-08-12 20:45:58
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    a jest gdzieś to jakoś szeroko opisane?

  • 16. Data: 2017-08-12 22:50:33
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 12 sierpnia 2017 20:46:02 użytkownik W systemie siła 'POPIS/EU napisał:

    > a jest gdzieś to jakoś szeroko opisane?

    http://helion.pl/ksiazki/usb-uniwersalny-interfejs-s
    zeregowy-wojciech-mielczarek,komusb.htm

    Książka chyba rewelacyjna, bo cały nakład rozszedł się już na przysłowiowym pniu...
    Pełen wachlarz opinii czytelników - od entuzjastycznych pochwał:

    Książka ciekawa, omawiająca podstawy działania USB. Napisana jest przystępnym
    językiem bez zagłębiania się w zbytnie szczegóły, bo przecież od tego jest już
    specyfikacja. Polecam każdemu, kto chciałby dowiedzieć się jak to działa,
    niekoniecznie chcąc zbudować własny kontroler USB.

    Wyjątkowo przejrzysty opis skomplikowanego interfejsu.

    Rewelacyjna. Autor odrzuca to co niepotrzebne, dając esencje działania USB na
    talerzu.

    - do potępienia w czambuł:

    Książka fatalna, autor pominął wiele kwestii, a opisane w książce są wybitnie
    spłycone. Książka polecana fanom wydawania pieniędzy na próżno. Nie ma co
    liczyć, że na podstawie jej można zbudować jakiekolwiek urządzenie, nie jest to
    także tłumaczenie specyfikacji USB. Absolutnie nie polecam.

    Niestety pozycja żenująca. Tak chaotycznie napisana, że aż trudno czytać takie
    wypociny. Rzadko krytykuję książki Heliona, ale tu już nie mogłem się opanować.
    Zawsze byłem przyzwyczajony do wyższego poziomu.

    Ewentualnie:
    http://helion.pl/ksiazki/usb-dla-niewtajemniczonych-
    w-przykladach-na-mikrokontrolery-stm32-marcin-peczar
    ski,a_0119.htm

  • 17. Data: 2017-08-13 10:24:31
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    [OT] te książki to piszą na prawdę jacyś bardzo dziwni ludzie...

    pytałem o ASPEKTY PRAWNE!

  • 18. Data: 2017-08-13 11:44:31
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "w systemie siła 'POPIS/EU" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:omp2c2$eac$2@node2.news.atman.pl...
    > [OT] te książki to piszą na prawdę jacyś bardzo dziwni ludzie...
    >
    > pytałem o ASPEKTY PRAWNE!

    go to pl.soc.prawo...

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 19. Data: 2017-08-13 16:35:35
    Od: slawek <f...@f...com>

    http://www.usb.org/developers/logo_license/

  • 20. Data: 2017-08-13 16:48:43
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Aug 2017 11:44:31 +0200, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
    > go to pl.soc.prawo...

    Niby śmieszne. Ale poczytaj sobie
    http://www.usb.org/developers/logo_license/

    Co do praktyki sublicencjonowania VID/PID to byłby świetny pomysł...
    gdyby był legalny.

    Co do I2C to skończył mu się chyba okres ochrony, a i tak niektórzy
    nazywają go TWI. RS232 jest tak stary, że prawnie bezpieczny.

    Te wszystkie usb 2.0, 3, 3.1 są wymyślane nie tylko aby było lepiej.
    Ale także resetują okres ochrony patentowej.