  • 1. Data: 2011-05-13 20:31:09
    Temat: UWAGA ! ! ! Zmiana Przepisów w prawie o ruchu drogowym.
    Od: artnow <a...@l...home.pl>

    Już za kilka dni w życie wchodzą nowe przepisy dające nowe prawa dla
    rowerzystów.

    Ze szczegółami proponuję zapoznać się tutaj:
    http://bit.ly/jxUst4

    Im więcej osób będzie je znało, tym więcej nieszczęść będzie można uniknąć.

    artnow

  • 2. Data: 2011-05-13 21:31:20
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 13-05-2011 20:31, artnow pisze:

    > Ze szczegółami proponuję zapoznać się tutaj:
    > http://bit.ly/jxUst4
    > Im więcej osób będzie je znało, tym więcej nieszczęść będzie można uniknąć.

    Ciekawe kiedy rowerzyści, podobnie jak inni uczestnicy dróg będą
    _musieli_ znać przepisy.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 3. Data: 2011-05-13 21:38:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 13 May 2011 21:31:20 +0200, DoQ napisał(a):

    > Ciekawe kiedy rowerzyści, podobnie jak inni uczestnicy dróg będą
    > _musieli_ znać przepisy.

    Ciekawe czemu tego zarzutu nie stawiasz pieszym? :) Też poruszaja się po
    drogach, może wprowadzić wzorem "prawa jazdy" - prawo chodu" ? :)
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2011-05-13 21:38:33
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-05-13 21:31, DoQ pisze:

    > Ciekawe kiedy rowerzyści, podobnie jak inni uczestnicy dróg będą
    > _musieli_ znać przepisy.

    A od kiedy to inni uczestnicy ruchu _muszą_ znać przepisy?

    Shrek.

  • 5. Data: 2011-05-13 21:43:10
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-05-13 21:31, DoQ wrote:

    > Ciekawe kiedy rowerzyści, podobnie jak inni uczestnicy dróg będą
    > _musieli_ znać przepisy.

    tak, tak,bo kierowcy to wszyscy i wszystkie znają...

    gacek

  • 6. Data: 2011-05-13 21:45:26
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 13-05-2011 21:38, Shrek pisze:

    > A od kiedy to inni uczestnicy ruchu _muszą_ znać przepisy?

    O zaczyna się - lobby rowerowe. Chcą mieć pełne prawa na jezdni, ale
    ogarnąć przepisy i dostać na to kwit już nie łaska.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 7. Data: 2011-05-13 22:04:50
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 13-05-2011 21:43, gacek pisze:

    > tak, tak,bo kierowcy to wszyscy i wszystkie znają...

    Czyli co proponujesz? Likwidację uprawnień i styl dowolny?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 8. Data: 2011-05-13 22:06:27
    Od: "aro333" <a...@g...pl>

    Wiesz co, w zdecydowanej wiekszości rowerzyści (no może tacy od 18 do 50
    lat) maja prawojazdy jak i samochód na własnośc. Ci natomiast ktorzy tak
    gorliwie krytykuja rowerzystów, raczej sami od parunastu lat nie siedzieli
    na rowerze a juz o jezdzie nim po miescie to wogole kosmos.Zasada jest jedna
    , przynajmniej ja ja staram sie przestrzegać , jadę rowerem uważam na
    samochody - jadę samochodem uważam na rowery.
    Skąd ten podział na my i wy?Aaaa są jeszcze oni czyli piesi, zapomnialem.

  • 9. Data: 2011-05-13 22:56:00
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "artnow" <a...@l...home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://bit.ly/jxUst4
    >
    > Im więcej osób będzie je znało, tym więcej nieszczęść będzie można

    Tego jakos nie bardzo rozumiem, do konca. W sensie nie mozna zajechac
    rowerzyscie drogi.

    Rowerzysta jadący na wprost ma pierwszeństwo przed pojazdem skręcającym.

    Innymi słowy, jeśli rowerzysta i samochód poruszają się po równoległych
    do siebie drogach, a w pewnym momencie samochód będzie chciał skręcić,
    przecinając drogę rowerzysty, to wtedy MUSI on ustąpić pierwszeństwa
    rowerzyście.

    PZDr
    Adam

  • 10. Data: 2011-05-13 23:10:15
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-05-13 21:45, DoQ pisze:

    > O zaczyna się - lobby rowerowe. Chcą mieć pełne prawa na jezdni, ale
    > ogarnąć przepisy i dostać na to kwit już nie łaska.

    Po pierwsze żadne lobby rowerowe.

    Po drugie od kiedy do _posiadania_ PJ posiadacze _muszą_ znać przepisy -
    z naciskiem na czas teraźniejszy? Bo domyślam się, ze chodzi ci o PJ?

    Po trzecie czy naprawdę uważasz, że żeby zdać PJ _trzeba_ znać przepisy?

    Po czwarte czy piesi i skuterzyści muszą mieć PJ?

    Po piate spora część cyklistów zna PoRD lepiej niz niejeden kierowca (co
    nie znaczy że się stosuje - podobnie zresztą jak reszta uczestników ruchu)

    Walnąłeś jak łysy grzywką, i gadanie o masonach i lobby cyklistów tego
    nie zmieni.

    Shrek.