  • 11. Data: 2011-05-13 23:10:52
    Temat: Re: UWAGA ! ! ! Zmiana Przepisów w prawie o ruchu drogowym.
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-05-13 22:04, DoQ pisze:

    > Czyli co proponujesz? Likwidację uprawnień i styl dowolny?

    A ty co proponujesz?

    Shrek.

  • 12. Data: 2011-05-13 23:13:23
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-05-13 22:06, aro333 pisze:
    > Wiesz co, w zdecydowanej wiekszości rowerzyści (no może tacy od 18 do 50
    > lat) maja prawojazdy jak i samochód na własnośc. Ci natomiast ktorzy tak
    > gorliwie krytykuja rowerzystów, raczej sami od parunastu lat nie siedzieli
    > na rowerze a juz o jezdzie nim po miescie to wogole kosmos.

    O trafiłeś w sedno, (no może z tym samochodem na własność troszke
    przesadziłeś, ale ojciec, mąż, żona często ma, więc jeżdżą).

    Shrek.

  • 13. Data: 2011-05-13 23:22:16
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    DoQ pisze:

    > Ciekawe kiedy rowerzyści, podobnie jak inni uczestnicy dróg będą
    > _musieli_ znać przepisy.

    Witaj. To by nie było głupie, aby pod koniec gimnazjum - okolice 16 roku
    życia, dzieciaki miały obowiązkowe zaliczenie z pewnego zakresu PORD.
    Wtedy rowerzyści, piesi i co ważniejsze, motowowerzyści i skuterzyści
    mieli by jakieś pojęcie o przepisach. Z pewnością było by to bardziej
    przydatne w życiu niż cykl rozwojowy sosny, lokalizacja kopalni węgla
    brunatnego, funkcje trygonometryczne lub inne wynalazki.

    Okazuje się, że w 2007 roku piesi spowodowali 6912 wypadków w których
    zginęło 1105 osób a 5946 osób zostało rannych.
    Dla porównania, rowerzyści w 2007 roku spowodowali 2299 wypadków w
    których zginęły 243 osoby a 2139 zostało rannych.

    Piesi powodują więcej wypadków, mimo, że piesi zazwyczaj trzymają sie
    poza drogami. Stąd pomysł, aby również piesi znali przepisy. Oczywiście
    biorąc pod uwagę ogólną liczbę pieszych i rowersów, ci drudzy są
    bardziej groźni

    Domyślam się, że większość ww ofiar to sami sprawcy tych wypadków. Jak
    ktoś głupi, to się właduje pod samochód. Czy na piechotę, czy z rowerem.
    Ale szkoda osób, zapewne głównie kierowców, którzy nie byli w stanie
    uniknąć tego wypadku i muszą z tym żyć. Nie doczekawszy się naprawy szkód.

    A chore jest, że ukończone 18 lat wystarczy, aby pędzić 50 km/h po
    mieście ciężkawym skuterem.

    Mam nadzieję, ze się jasno wyraziłem, nie pozostawiając miejsca na
    czepianie się. Ale jak ktoś chce łapać za słowa, droga wolna. Nie
    obiecuję, że będę czepialskie posty czytać i odpowiadać ;->

    BTW, PJ posiadam, mam tez OC na rower :-)

    Pozdrawiam

    Seco

  • 14. Data: 2011-05-13 23:44:49
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin artnow

    > (...)

    Czym się kierowałeś pisząc "przepisów" wielką literą?

  • 15. Data: 2011-05-13 23:49:15
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Kiedyś, w czasach PRL-u, kartę rowerową otrzymywało się
    w podstawówce po zaliczeniu stosownego kursu oraz egzaminu
    na zajęciach w szkole.

    Tak więc byłby to powrót do tego co już funkcjonowało dawniej.

    --
    CB

    Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:iqk7ea$9vo$1@inews.gazeta.pl...

  • 16. Data: 2011-05-14 00:03:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-13 21:31, DoQ pisze:

    > Ciekawe kiedy rowerzyści, podobnie jak inni uczestnicy dróg będą
    > _musieli_ znać przepisy.

    A skąd pomysł że rowerzyści nie muszą, a "inni uczestnicy" muszą?

  • 17. Data: 2011-05-14 00:04:01
    Od: "aro333" <a...@g...pl>

    Hmmm wiesz co , tylko wtedy 99 procent zdawala tak jak i PJ. A obecnie ... u
    syna w szkole (1 klasa gimnazjum) do egzaminu przystapilo ok 100 osob, zdało
    chyba ok 10. Nie ma że boli ,jak przy PJ. Z jednej strony to dobrze ale z
    drugiej mamy mase malolatow na drogach nie majacych pojecia o przepisach.
    Dlaczego jest tak mała zdawalnośc, pech czy slabe szkolenie?

  • 18. Data: 2011-05-14 00:18:11
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Chodziło mi tylko o samą ideę.
    Nie jest nowa.

    A dlaczego tak mało zdaje?
    Bo ludzie się zmienili?
    Bo ci co szkolą nie nadają się do tego?
    Bop ci co egzaminują robią to aby jak najwięcej kasiory
    natrzepać do kieszeni?
    Bo świat schodzi na psy?

    :)

    --
    CB

  • 19. Data: 2011-05-14 00:20:38
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 13-05-2011 23:22, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

> [...]
    > czepianie się. Ale jak ktoś chce łapać za słowa, droga wolna. Nie
    > obiecuję, że będę czepialskie posty czytać i odpowiadać ;->

    O widzisz, dwukołowiec z pedałami a mądrze gadasz... :)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 20. Data: 2011-05-14 00:25:15
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 13-05-2011 23:10, Shrek pisze:

    > Po pierwsze żadne lobby rowerowe.

    Tia. Jesteś jednym z wielu co ma chyba subskrypcję słowa "ROWER" w
    usenecie, bo zjawiasz się natychmiast gdy ktoś je puści w eter.

    > Po piate spora część cyklistów zna PoRD lepiej niz niejeden kierowca (co
    > nie znaczy że się stosuje - podobnie zresztą jak reszta uczestników ruchu)

    Podobnie jak większość społeczeństwa zna się na awiacji i energetyce
    jądrowej.

    > Walnąłeś jak łysy grzywką, i gadanie o masonach i lobby cyklistów tego
    > nie zmieni.

    Ziew... Bartosz jeździ na rowerze i jakoś kuma o co chodzi, bez tej
    durnej solidarnośći dwukołowej (anaologicznie do motocyklistów).

    Pozdrawiam
    Paweł