  • 41. Data: 2017-01-17 14:35:37
    Temat: Re: Ubezpiczenia telemetria Yanosik.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-01-17 o 13:33, J.F. pisze:

    >Wamać, bez włączania (uruchamiania) sam ma nawigować w tle? Co
    >bierzesz że bredzisz?

    Oj tam - uruchomisz, to bedzie nawigowal. A usluge moze miec
    przygotowana wczesniej.
    Poza tym musi czuwac na BT.

    >Skoro wyłaczam, kasuję, wypierdalam USŁUGĘ, która jest odpowiedzialna
    >za urzadzenie BT (nie włączam tej usługi) to pochuj się uruchamia?

    Ale co ty bredzisz z tym BT ...
    Wylaczasz automatyczne wlaczanie w yanosiku, czy wylaczasz BT w
    telefonie ?

    Yanosik moze i powinien byc taki madry, ze jak w telefonie nie ma BT
    wlaczonego, to odpowiedniej uslugi nie startuje ... ale nie jest i co
    mu zrobisz ?

    Poza tym ... ja w kazdej chwili moge w telefonie obsluge wlaczyc, i
    spodziewam sie, ze yanosik bedzie dzialal zgodnie z opisem, a nie ze
    sie nie wlaczy, bo jak go uruchamialem, to wykryl, ze BT nie ma ...

    >Bredzisz.

    No to powiedz jak wylaczyc te usluge od yanosika, skoro sie nie podoba
    :-)

    >Taaa, szczególnie w Yanosiku bo inne apki nie maja takiego modułu :>

    A maja, maja, a potem ch* wie co te baterie tak zzera :-)

    >HINT: Tutuł wątku...noale jak specjalnie od lat stawiasz spację przed
    >pytajnikiem to dla mnie wskazówka że coś jest tutaj niehalo :)

    Z tym, ze nowe zgody pojawily sie ostatnio, a na usluge narzekasz od 2
    miesiecy.

    >Dla mnie to oczywiste, że jesli rozmawiamy o technicznych aplikacjach
    >to nie mam zamiaru kogoś uczyć i rozmawiać o oczywistościach.

    A jak prosilem konkretnie, bo g* wartych apek to jest pelno ... a jak
    dobrze monitoruja, to i usluge odpalaja :-)

    >Analogia:
    >O tramwaju nie pisałeś i co ma robić ten niby tramwaj? Zawieźć mnie
    >do jakiegoś miejsca?
    >Misiek, moze tak sobie poczytaj nim sobie krzywdę zrobisz? Google ci
    >przyjacielem :)

    A ja sie wcale nie zdziwie, jesli w trybie "wylaczonym" otworzy
    polaczenie, wysle co ma wyslac i zamknie.
    I netstat nic nie pokaze, jesli na goraca chwile nie trafi :-)

    J.

  • 42. Data: 2017-01-17 18:23:57
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-17 o 14:35, J.F. pisze:

    > Oj tam - uruchomisz, to bedzie nawigowal. A usluge moze miec
    > przygotowana wczesniej.
    > Poza tym musi czuwac na BT.

    Nawet jesli w Yanosiku SPECJALNIE nie aktywuję BT to po co ma czuwać?
    Teraz widzisz bezsens?

    Znów analogia bo nie łapiesz:
    Chodzisz bez majtek cały czas żeby się kiedyś odlać?

    > Ale co ty bredzisz z tym BT ...
    > Wylaczasz automatyczne wlaczanie w yanosiku, czy wylaczasz BT w telefonie ?

    W ogóle nie używam Yanosikowego BT i nie chcę żeby było to usługą,
    której nie można wyłączyć. Usługa BT w normalnej aplikacji jest
    aktywowana SPECJALNIE, kiedy chcesz żeby była aktywna i kiedy z niej
    korzystasz. Inna sprawa, że aktywna usługa BT wyżera baterię bardziej na
    "czuwaniu" niż gdy jest wyłączona. Mam kilka apek, które tak mają. Jesli
    nie aktywuję usługi BT to się ona nie uruchamia.

    > Yanosik moze i powinien byc taki madry, ze jak w telefonie nie ma BT
    > wlaczonego, to odpowiedniej uslugi nie startuje ... ale nie jest i co mu
    > zrobisz ?

    Ano własnie, bo uczepiłeś się tego BT jak rzep psiego ogona. Nie wiadomo
    co ta usługa robi a ja sugeruję że zbiera dane telemetryczne i je gdzieś
    wysyła, bo może, bo jej ubić nie idzie w normalnym trybie.
    Log z informacją o wysłaniu 0,5Mb świadczy o tym...no chyba że Yanosik
    szuka przez net jakiegoś BT :D:D:D

    > Poza tym ... ja w kazdej chwili moge w telefonie obsluge wlaczyc, i
    > spodziewam sie, ze yanosik bedzie dzialal zgodnie z opisem, a nie ze sie
    > nie wlaczy, bo jak go uruchamialem, to wykryl, ze BT nie ma ...

    Jesu, bo tak ma domyślnie :> Ale też nowość.

    > No to powiedz jak wylaczyc te usluge od yanosika, skoro sie nie podoba :-)

    Jest w tym wątku odpowiedź, umiesz poszukać?

    > A maja, maja, a potem ch* wie co te baterie tak zzera :-)

    Heh, pewnie masz problem ze znalezieniem odpowiedniej apki do kontroli
    baterii i aplikacji...huhu.
    [...]
    > Z tym, ze nowe zgody pojawily sie ostatnio, a na usluge narzekasz od 2
    > miesiecy.

    Bo dopiero 2 miesiące temu zwróciłem na to uwagę, co nie oznacza że
    wcześniej coś nagrzebali ale mogli.
    [...]

    > A ja sie wcale nie zdziwie, jesli w trybie "wylaczonym" otworzy
    > polaczenie, wysle co ma wyslac i zamknie.
    > I netstat nic nie pokaze, jesli na goraca chwile nie trafi :-)

    To sobie loguj i złapiesz szpiega. Po to własnie stosuje się takie
    narzędzia...ale jak widać, nie wiesz...ech

    --
    LordBluzg(R)

  • 43. Data: 2017-01-17 19:21:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W ogóle nie używam Yanosikowego BT i nie chcę żeby było to usługą,
    >której nie można wyłączyć. Usługa BT w normalnej aplikacji jest
    >aktywowana SPECJALNIE, kiedy chcesz żeby była aktywna i kiedy z niej

    Zaraz zaraz - ale wiesz, ze to w ogole jest jakas "yanosikowa usluga
    BT" ?
    Czy po prostu usluga, robi nie wiadomo co ...

    Siegnalem po starszy telefon ... yanosik sprzed roku, choc wydawalo mi
    sie, ze niedawno aktualizowalem.
    Faktycznie - po wylaczeniu nie zostawia zadnej uslugi.

    Za to po wlaczeniu startuje ich 9 a nawet 10, podczas gdy nowszy tylko
    7.

    Ten stary yanosik w ogole nie ma w ustawieniach sekcji BT, a
    aktualizowac sie nie chce ... czyzby zbyt stary Android ?

    >Ano własnie, bo uczepiłeś się tego BT jak rzep psiego ogona. Nie
    >wiadomo co ta usługa robi a ja sugeruję że zbiera dane telemetryczne
    >i je gdzieś

    Czyli sie zgadzamy, ze nie wiadomo co robi.
    Ja tylko o tym, ze pożądana funkcjonalnosć może zmuszac do
    wystartowania uslugi.
    A to funkcjonalnoscia moze byc np automatyczny start, czy telemetria,
    czy sciaganie reklam :-)

    Mowisz, ze 2 miesiace temu tego jeszcze nie bylo ?

    Hm, mam jeszcze jednego - chyba najnowszy 2.8.6.2, ten nie zostawia po
    zamknieciu zadnej uslugi.
    Ciekawe.

    >wysyła, bo może, bo jej ubić nie idzie w normalnym trybie.

    A tam nie mozna. Ubija sie, tylko zaraz startuje.
    Co mnie akurat nie dziwi - wiekszosc tak ma :-)

    >Log z informacją o wysłaniu 0,5Mb świadczy o tym...no chyba że
    >Yanosik szuka przez net jakiegoś BT :D:D:D

    Faktycznie przez ostatnie kilka godzin wyslal i pobral ~10kB.

    >Jest w tym wątku odpowiedź, umiesz poszukać?

    Poprosze powtorzyc.

    >Heh, pewnie masz problem ze znalezieniem odpowiedniej apki do
    >kontroli baterii i aplikacji...huhu.

    Konkretnie poprosze - taka godna polecenia.

    >Bo dopiero 2 miesiące temu zwróciłem na to uwagę, co nie oznacza że
    >wcześniej coś nagrzebali ale mogli.

    Ja tez nie zwracalem uwagi, jedyne co mi sie rzucilo, to dodali
    automatyczny start, i pozniej poprawili problemy z automatycznym
    stopem.

    >To sobie loguj i złapiesz szpiega. Po to własnie stosuje się takie
    >narzędzia...ale jak widać, nie wiesz...ech

    No to trzeba bylo podac konkretne narzedzie do logowania, a nie cala
    strone malo uzytecznych apek :-P

    J.

  • 44. Data: 2017-01-17 22:01:21
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik

    --Mi nie chodzi o baterię a bardziej o to, co ta apka robi i gdzie wysyła
    dane z lokacji mojego pojazdu, prędkość, itp.kiedy jest "niby wyłaczona"

    jesli chodzi (nawet w tle) to jest podejrzenie ze zbiera dane ktore moze
    wypchnac dopiero po uruchomieniu wiec TYLKO zabicie/zamrozenie daje pewnosc
    ze nie kombinuje :-)
    ---
    To jeszcze musiałbyś wszystkie inne usługi zatrzymać. One przecież mogą
    robić to samo co Janosik.

    PS uslugi lokalizacyjne google tez niby mozna wylaczyc ale mam nieodparte
    wrazenie ze skoro komorka wie w zasiegu ktorego BTS-a sie znajduje to google
    tez :-)
    ---
    No właśnie, wszystko to słabe jest.

  • 45. Data: 2017-01-17 22:06:07
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "LordBluzg(R)"

    > [...]
    >
    > IMO - jako usluga to yanosik byl dawno temu.
    > Moglby ostrzegac z tla, gdyby nie mial ?

    Po co? Działanie w tle ma być dostępne tylko podczas pracy uruchomionej
    apki, żadne inne jest niedopuszczalne u mnie.
    ---
    Przecież niektóre funkcjonalności są wyłącznie usługowe. Jakbyś chciał
    serwer www to przecież nie załączałbyś go i wyłączał by widzieć, że chodzi.
    I tak jest w wielu aplikacjach, że pewne funkcjonalności są potrzebne
    niezależnie od aplikacji. Np aparat foto potrafi zrobić zdjęcie z
    lokalizacją jeśli GPS wcześniej wystartuje. W ogóle cała koncepcja usług
    temu służy.

  • 46. Data: 2017-01-17 22:36:44
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-17 o 22:01, re pisze:

> [...]
    > pewnosc ze nie kombinuje :-)
    > ---
    > To jeszcze musiałbyś wszystkie inne usługi zatrzymać. One przecież mogą

    Ta i wysyłać w to samo miejsce co Yanosik i wszystko kurwa co Yanosik.

    > PS uslugi lokalizacyjne google tez niby mozna wylaczyc ale mam
    > nieodparte wrazenie ze skoro komorka wie w zasiegu ktorego BTS-a sie
> [...]

    Twoje cytowanie jak i logika też jest słaba.

    --
    LordBluzg(R)

  • 47. Data: 2017-01-17 23:09:55
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "LordBluzg(R)"

> [...]

    > ---
    > No właśnie, wszystko to słabe jest.

    Twoje cytowanie jak i logika też jest słaba.
    To może idź sobie stąd

  • 48. Data: 2017-01-17 23:16:00
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    "re" wydumał(a) w wiadomości ID news:o5m4nq$6pl$1@mx1.internetia.pl

    > Twoje cytowanie jak i logika też jest słaba.
    > ---
    > To może idź sobie stąd

    Wychodzi ten co nie umie :)
    --
    LordBluzg(R)(TM)
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)(R)(TM)+

  • 49. Data: 2017-01-17 23:21:32
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "LordBluzg(R)"

    > Twoje cytowanie jak i logika też jest słaba.
    > ---
    > To może idź sobie stąd

    Wychodzi ten co nie umie :)
    ---
    Jakby mnie coś męczyło to bym sobie wyszedł a tak to ...

  • 50. Data: 2017-01-17 23:53:32
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    "re" wydumał(a) w wiadomości ID news:o5m5dk$90r$1@mx1.internetia.pl
    > Użytkownik "LordBluzg(R)"
    > Wychodzi ten co nie umie :)
    > ---
    > Jakby mnie coś męczyło to bym sobie wyszedł a tak to ...

    A tak to pokazujesz co umiesz i gdzie masz użytkowników :)