  • 1. Data: 2018-09-29 22:26:59
    Temat: Uniwersalne I/O
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Co dzisiaj jest popularne jako uniwersalne I/O z interfejsem
    programistycznym (C++/Python/Java) pod Win/Lin pozwalające na machanie
    drutami, kompatybilne z 5, 3.3 a może i 2.5V i podpinane przez USB?
    Super szybkie w zasadzie zbędne.

    W grę wchodzą jakieś arduino na avr/stm32, bus pirate (ale mało drutów)
    czy wręcz gołe FTDI.

    Czy poza tym ktoś widział jakiś wygodny kawałek hardware który może być
    użyte w celu machania drutami? jak by było 8 uniwersalnych I/O (silne,
    OC, input) to bylo by gites.

    Mogę zrobić sam, ale może coś się ostatnio pojawiło gotowego i nie warto.

    A problem taki że chcialem na szybko podpiąc eprom z SPI w celu
    przetestowanie czy działa. No i wyszło na to że Arduino, ale wolałbym
    coś sterowane natywnie z PC z poziomu programowania. Nie, LPT jest złem :)

  • 2. Data: 2018-09-29 22:45:19
    Temat: Re: Uniwersalne I/O
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > W grę wchodzą jakieś arduino na avr/stm32, bus pirate (ale mało drutów)
    > czy wręcz gołe FTDI.

    Jak potrzebowałem to użyłem FTDI w trybie bit-bang.

    Piszesz, że bus pirate ma za mało drutów. Do SPI powinien wystarczyć, a
    jak nadal będzie za mało (a przepustowość nie gra roli) to może dorzucić
    do niego ekspander na I2C?

  • 3. Data: 2018-09-29 23:01:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/29/2018 10:45 PM, Queequeg wrote:
> [...]
    > Piszesz, że bus pirate ma za mało drutów. Do SPI powinien wystarczyć, a
    > jak nadal będzie za mało (a przepustowość nie gra roli) to może dorzucić

    SDI mnie tylko natchnęło, prawde mówić co chwile mam problem że trzeba
    podpinać 5-8 drutów, czasem 12 i czymś dziwacznym sterować.

    Kiedyś zrobiłem sobie takie coś na expanderach ale wtedy przyszedł
    wyświetlacz 256x128 bez pamięci i tyle było zabawy w ekspandery :)

    Mam nadzieje że ktoś zrobił jakiś open hardware/software który nie jest
    az taki kiepski jak bus pirate do I/O.

  • 4. Data: 2018-09-30 10:32:29
    Od: cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 29/09/18 21:26, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > przetestowanie czy działa. No i wyszło na to że Arduino, ale wolałbym
    > coś sterowane natywnie z PC z poziomu programowania. Nie, LPT jest złem :)

    Numato ma tego troche:

    https://numato.com/docs/

    np: https://numato.com/docs/8-channel-usb-gpio-module-wi
    th-analog-inputs/

    Tam siedzi PIC18

    c.

  • 5. Data: 2018-09-30 11:40:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/30/2018 10:32 AM, cezar wrote:
    > Numato ma tego troche:
    > https://numato.com/docs/
    > np:  https://numato.com/docs/8-channel-usb-gpio-module-wi
    th-analog-inputs/

    No wlaśnie to się niczym nie rózni od arduino z powodu 5V. Mnie by
    interesowalo coś takiego ale za zworką 5/3.3/2.5V. Cała sztuka polega na
    driverach we/wy, nie wydaje mi się żeby dało się to zrobić relatywnie
    trywialnie, choć nie wykluczam że można by uzyć np. mikrokontrolera
    zasilanego z tych 3 napięć a translacje poziomów robić po stronie usb.

    Albo 3 płytki :)

  • 6. Data: 2018-10-01 09:26:48
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > trywialnie, choć nie wykluczam że można by uzyć np. mikrokontrolera
    > zasilanego z tych 3 napięć a translacje poziomów robić po stronie usb.

    PSOC5LP ma cztery niezależnie zasilane banki IO i zakres od bodaj
    1.8V do 5.5V na każdym. Oraz USB.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2018-10-01 11:32:44
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 01/10/18 08:26, Piotr Wyderski wrote:

    > PSOC5LP ma cztery niezależnie zasilane banki IO i zakres od bodaj
    > 1.8V do 5.5V na każdym. Oraz USB.
    >
    >     Pozdrawiam, Piotr

    Jak juz idziemy tą drogą to cała seria EZ-USB z Cypressa, np ten używany
    w analizatorach stanów Seleae i wszystkich podróbkach : CY7C68013A

    http://www.cypress.com/file/138911/download

  • 8. Data: 2018-10-01 14:24:11
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    cezar wrote:

    > Jak juz idziemy tą drogą to cała seria EZ-USB z Cypressa, np ten używany
    > w analizatorach stanów Seleae i wszystkich podróbkach : CY7C68013A

    Raz go użyłem. Ale on ma 8051 w środku. Sebastiana strzeli. :->
    5LP ma normalnego ARMa i nieco PLD na pokładzie, więc sobie
    translację poziomów będzie mógł załatwić nawet sprzętowo, bez
    udziału CPU.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2018-10-01 16:19:17
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    spodobało mi się to czgo szukasz...też szukałem dawno temu...
    Zaintrygowałeś mnie i chciałem popatrzeć na wątek by znaleźć
    rozwiązanie... stwierdziłem, że przecież chinole napewno coś takiego
    wydumali...
    https://www.aliexpress.com/item/Two-Channel-5V-Relay
    -Module-USB-Control-Switch-2-Way-5V-Relay-Module-Com
    puter-Control-Switch/32838238822.html

    TADAAAAAA :)

    https://www.aliexpress.com/item/Smart-Electronics-8-
    channel-DC-12V-relay-module-computer-USB-control-swi
    tch-driver-PC-Intelligent-Controller/32807923796.htm

    TAAAADAAAAAAAA :)

  • 10. Data: 2018-10-01 16:23:06
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    jeszcze to ale nie na hid:
    https://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-Switch
    -acquisition-control-module-16-inputs-16-relay-outpu
    t-USB-interface/32378769092.html