  • 1. Data: 2018-10-01 05:00:36
    Temat: SolSource
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Ktoś tu się orientuje co to za technologia?
    Baterie z molekułą organiczną??

    "Our next product is a solar battery system," she explains. "It stores
    energy in organic molecules over multiple days at a time."

    https://www.cnbc.com/2018/02/12/shark-tank-solsource
    -lands-a-500000-investment-from-mark-cuban.html

  • 2. Data: 2018-10-01 06:16:14
    Temat: Re: SolSource
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-01, Pszemol <P...@P...com> wrote:
> [...]
    >
    > https://www.cnbc.com/2018/02/12/shark-tank-solsource
    -lands-a-500000-investment-from-mark-cuban.html

    Catlin Powers ma wszystkiego 2 patenty i oba dotyczą tego słonecznego
    grila. Nie wiem co Cuban tam zobaczył, ale 5 innych nie zobaczyło, więc
    szczerzę wątpie w jakąkolwiek technologię, która miałaby Muskowi zrobic
    kuku. Takich rzeczy w dzisiejszych czasach nie wynajduje się
    jednoosobowo i to bez zabezpieczeń patentowych. Kto wie, czy nie
    chodziło wyłącznie o zagrywkę PRowo-udziałowo-inwestycyjną.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2018-10-01 14:28:58
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    https://youtu.be/UCf85eDEJLQ minuta 5:03

  • 4. Data: 2018-10-01 15:06:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-01, Pszemol <P...@P...com> wrote:

    -lands-a-500000-investment-from-mark-cuban.html

    > https://youtu.be/UCf85eDEJLQ minuta 5:03

    Ciągle nic konkretnego ani przełomowego. Dodatkowo raczej wygląda to na
    akumulatory cieplne. Jak to ma Muskowi zagrozić?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2018-10-01 15:53:22
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    -lands-a-500000-investment-from-mark-cuban.html

    > Ciągle nic konkretnego ani przełomowego. Dodatkowo raczej wygląda to na
    > akumulatory cieplne. Jak to ma Muskowi zagrozić?

    Sam sie zastanawiam i dlatego pytam czy ktoś wie coś więcej...

    Jeśli akumulacja ma trwać kilka dni i potem można to ciepło wykorzystać to
    może jest tam jednak jakaś (bio)chemia?

  • 6. Data: 2018-10-01 21:50:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-01, Pszemol <P...@P...com> wrote:

    > Sam sie zastanawiam i dlatego pytam czy ktoś wie coś więcej...
    >
    > Jeśli akumulacja ma trwać kilka dni i potem można to ciepło wykorzystać to
    > może jest tam jednak jakaś (bio)chemia?

    Nie mówię, że nie, po prostu zdziwiłbym się, aby to było coś
    rewolucyjnego (disrupting technology). W tej częsci prezentacji, która
    się tam chyba nazywała next frontier pokazują zmiany konformacyjne jako
    mechanizm za którym stoi przechowywanie energii. To rzecz jasna możliwe,
    z tym, że aby to były efekty znaczące (na jednostkę masy/objętości
    materiału) to trochę powątpiewam w możliwość pożenienia tego ze stabilnością.
    Wcześniej zaś mówi o cukrach i chlorofilu.

    --
    Marcin