  • 81. Data: 2019-04-19 07:47:57
    Temat: Re: Upgrade procesora w laptopie
    Od: ń <k...@t...sie>

    Dać dużo RAM (4 GB dla XP 32 bit, więcej dla XP 64 bit) i wyłączyć plik wymiany, dać
    SSD, dać grafikę z dużą ilością własnej pamięci
    i ze sprzętową obróbką grafiki, w tym wideo (grafa w lapku to raczej w chwili zakupu,
    choć często są wymienne), dać.

    -----
    > Źle zestrojony to w takim sensie że proces/procesy ślimaczą się a wskaźnik
    zajętości procesora i RAMu daleko ma do maksimum

  • 82. Data: 2019-04-19 12:10:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-18 o 13:42, 1634Racine pisze:
    > Adam w news:q8vpej$qal$1$Adam@news.chmurka.net
    > [.........]
    >
    > w jakim sensie -> "dobrze zestrojony" (zakladam: fabrycznie i wlasne
    > przerobki)?

    Chociażby dobranie pamięci pod względem zegara, interleave i CL.
    Przykładowo: Płyta główna obsługuje 1200MHz. Pamięć natomiast może
    pracować 1600 lub 800. Tak więc w tym przypadku pamięć nie będzie
    pracować ani na 1600 (bo płyta nie da tyle), ani na 1200 (bo pamięć tak
    "nie umie"), ale dopiero na 800MHz.

    Później: kwestia dobrania dysku - zwłaszcza problem z dyskami 4k, gdzie
    partycje nie zamykają się na sektorach, co powoduje radykalne zwolnienie
    systemu.
    Dawniej jeszcze występował problem łączenie na jednej magistrali PIO i
    DMA - czyli napęd CD/DVD zwalniał pracę HDD.

    Takich niuansów może być sporo, a w sumie mogą spowodować, że jakieś
    barachło kupione w sklepie Media-CośTam czy podobnym, pomimo, że posiada
    procesor VI generacji, to chodzi wyraźnie wolniej od Core2Duo.

    Niestety, dotyczy to także serwerów.
    Jeśli ktoś buduje albo sprzedaje serwer bez wymaganej wiedzy, to później
    okazuje się przykładowo, że dyski SAS 15k RPM siedzą np. na PERC-H310 i
    osiągają 10% swoich możliwości, a klient dziwi się, że na jakieś
    zestawienie z bazy SQL czeka 20 minut.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 83. Data: 2019-04-19 12:11:11
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 19.04.2019 o 00:53, r...@k...pl pisze:

    > Zupełnie niekoniecznie jest to stricte wina operatora.
    > Ale żeby to stwierdzić przydałby się drugi roter i test siły sygnału.

    Tylko i wyłącznie - klient był/jest zapewniany i podpisywał/je umowę w
    dobrej wierze, w rzeczywistości dostaje zupełnie co innego. Tak że jak
    dla mnie wina jest oczywista. Wszystko to oczywiście w ramach
    nieformalnej uczciwości kupieckiej a nie stanu prawnego, bo oszust tylko
    słownie zapewnia o tej kosmicznej prędkości. Pytanie o poczytalność
    tylko wobec niektórych userów na tej grupie którzy to mnie krytykują za
    to że oczekuję wywiązania się z obietnic  dawanych przez operatora.

  • 84. Data: 2019-04-19 12:42:05
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-19 o 12:11, Trybun pisze:

> [...]
    > tylko wobec niektórych userów na tej grupie którzy to mnie krytykują za
    > to że oczekuję wywiązania się z obietnic  dawanych przez operatora.

    Jedyne czego mi brak w tej całej dyskusji to tak naprawdę zrzutu ekranu
    ze Speedtest.net.

    Czasami jeśli dysk twardy jest w jakiś sposób skopany to prędkość
    dostępu do internetu też potrafi spaść.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 85. Data: 2019-04-19 17:07:36
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 19.04.2019 o 12:42, Filip454 pisze:

    > Jedyne czego mi brak w tej całej dyskusji to tak naprawdę zrzutu
    > ekranu ze Speedtest.net.
    >
    > Czasami jeśli dysk twardy jest w jakiś sposób skopany to prędkość
    > dostępu do internetu też potrafi spaść.

    Nic Ci to nie da, bez żadnych wątpliwości  jakość łącza jest fatalna.
    Oczywiście o tyle o ile równamy do sloganów reklamowych operatora, a
    właściwie - operatorów bo testowałem już chyba wszystkie dostępne na
    rynku oferty.

  • 86. Data: 2019-04-19 21:52:08
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-19 o 17:07, Trybun pisze:

> [...]
    > Oczywiście o tyle o ile równamy do sloganów reklamowych operatora, a
    > właściwie - operatorów bo testowałem już chyba wszystkie dostępne na

    Co masz na myśli mówiąc "jakość łącza"? Jaki masz teraz transfer i pingi
    do Warszawy?

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 87. Data: 2019-04-22 13:27:51
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 19.04.2019 o 21:52, Filip454 pisze:

    > Co masz na myśli mówiąc "jakość łącza"? Jaki masz teraz transfer i
    > pingi do Warszawy?

    To że w jednej chwili Speedtest może pokazywać ping 25 ms, i prędkość
    10Mb/s, w następnej te wartości są kilkukrotnie niższe. Ogólnie
    sprawdzam poprzez najbliższy, czyli poznański serwis. Teraz mam net
    zupełnie niezły, - całe 8Mb/s. Sam widzisz że i teraz  bez euforii gdy
    porównamy z obietnicami operatora. Ale i za takie coś byleby stabilne
    dałbym sobie głowę ogolić.