  • 11. Data: 2018-03-24 12:16:40
    Temat: Re: Upływ w zatkanym PNP vs PMOS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Mar 2018 11:37:52 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Według datasheetu Panasonica CR2032 ma rezystancję wewnętrzną około
    > 6kOmów. 300mA to odległa abstrakcja.

    6k to tez abstrakcja. Diode potrafi zaswiecic, ze 20mA potrafi dac bez
    zbytniego spadku napiecia.

    Moze 6 omow ? Pol ampera pradu zwarcia ...

    J.

  • 12. Data: 2018-03-24 12:49:18
    Od: Bombardier Dąs vel Karbonylek <f...@g...com>

    użytkownik J.F. napisał:

    > Moze 6 omow ? Pol ampera pradu zwarcia ...
    >
    > J.

    ok. 6-9 om na starcie.
    http://www.electronicdesign.com/sites/electronicdesi
    gn.com/files/uploads/2012/12/74814_Fig2.gif%3Bpv3b14
    c33a62318159.gif

  • 13. Data: 2018-03-24 13:12:38
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 24.03.2018 o 12:49, Bombardier Dąs vel Karbonylek pisze:

    > ok. 6-9 om na starcie.
    > http://www.electronicdesign.com/sites/electronicdesi
    gn.com/files/uploads/2012/12/74814_Fig2.gif%3Bpv3b14
    c33a62318159.gif

    Coś mi się pozajączkowało...
    Bateryjka z Lidla, nówka. Napięcie 3.41V. Po dołączeniu opornika 150
    omów spada do 2.94V. Opór wewnętrzny wychodzi 24 omy.
    Ale i tak 300mA nie wyciągnie.

    P.P.

  • 14. Data: 2018-03-24 13:20:37
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 24.03.2018 o 11:37, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Według datasheetu Panasonica CR2032 ma rezystancję wewnętrzną około
    > 6kOmów. 300mA to odległa abstrakcja.

    To był tylko przykład pojemności. Przecież napisałem, ze się nie nadaje
    :). Sam ostatnio się przekonałem, że taka bateria ma bardzo dużą
    rezystancję.
    EdiM

  • 15. Data: 2018-03-24 13:35:56
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 24.03.2018 o 13:20, EdiM pisze:

    > To był tylko przykład pojemności. Przecież napisałem, ze się nie nadaje
    > :). Sam ostatnio się przekonałem, że taka bateria ma bardzo dużą
    > rezystancję.

    Z wykresu w datasheecie Panasonika wynika, że przy prądzie 25uA napięcie
    spada o 150mV, stąd opór wewnętrzny 6kOmów. Ale we wszystkich innych
    wykresach w tym datasheecie są miliampery, nie mikroampery. To raczej
    oni pokręcili, i miało być, że przy 25mA napięcie spada o te 150mV :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 16. Data: 2018-03-27 11:44:06
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > IMO - to dosc sporo, jak na zwykle baterie. Czytaj - bedzie istotny
    > spadek.

    Tylko pytanie, czy to aż taki problem. Mam step-up, więc jakiśtam spadek
    skompensuje, choć kosztem większego poboru prądu... co spowoduje dalsze
    spadki i może się zrobić taki runaway...

    Przyszło mi jeszcze do głowy, żeby użyć 3x AA (obudowa pomieści) i wtedy
    bez step-up (silnik przy 4.5V powinien chodzić), średni pobór będzie wtedy
    150 mA.

    > Ale nie w nasyceniu.
    > www.onsemi.com/pub/Collateral/BC807-16LT1-D.PDF
    >
    > figurka 1 - przy 300mA mozesz liczyc na hfe ~150, ale przy Vce 1V.

    Fakt. Vce 1V to 300mW strat w tranzystorze. Pytanie czy SOT-23 sobie z tym
    poradzi bez spalenia.

    > figurka 2 - nasyca sie pieknie, przy 300mA mozna liczyc na ~0.15V Uce,
    > ale Ic/Ib =10.

    30 mA... to nie tak dużo, choć więcej niż zakładałem :)

    > Ano niestety.
    >
    > Sa fajne mosfety w ukladach zabezpieczajacych ogniwa li-ion .... ale
    > czy one nie sa N ...

    Zastanawiam się, czy nie dałoby się tu użyć jednak N (lub NPN)... ale nie
    bardzo to widzę.

    Chodzi konkretnie o T1: http://www.chmurka.net/r/usenet/tair2.png

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 17. Data: 2018-03-27 11:50:58
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    EdiM <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Dałbym MOSFETa, bo jest spory prąd do sterowania zasilania. Oszacuj jaki
    > prąd możesz ciągnąć w standby. Może to nie jest wcale 0.1uA, tylko np.
    > 5uA bez problemu. Jeśli chcesz szarpać do 300mA, to raczej nie jest
    > bateria CR2032, tylko coś większego. Taka CR2032 ma 210mAh i przy
    > ciągłym poborze prądu 4,5uA to jest 5 lat pracy.

    Tam będą dwie baterie AA. Załóżmy 1500 mAh. Przy 10 uA mamy 17 lat, zanim
    się rozładuje... racja, nie ma co walczyć o ułamki uA.

    Ciekawe jaki takie baterie mają prąd samorozładowania.

    > W każdym razie wydaje się, że parametr IDSS to jest to czego szukasz
    > Przykładowo tutaj poniżej 1uA. Praktycznie pewnie dużo dużo mniej.
    > https://www.onsemi.com/pub/Collateral/NTR4171P-D.PDF

    I nawet patrząc na charakterystykę przejściową wydaje się, że spokojnie
    wysteruję bramkę...

    Dzięki. Jak rozwiązanie z BC807 się nie sprawdzi, to użyję tego.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 18. Data: 2018-03-27 12:37:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    EdiM <e...@p...onet.pl> wrote:

    >Tam będą dwie baterie AA. Załóżmy 1500 mAh. Przy 10 uA mamy 17 lat,
    >zanim
    >się rozładuje... racja, nie ma co walczyć o ułamki uA.

    >Ciekawe jaki takie baterie mają prąd samorozładowania.

    Na 20 lat starczy.
    Oczywiscie w tych najlepszych alkalicznych, bo wlasnie mam przyklad w
    druga - bateria w pilocie wylala w ciagu 2-3 lat,
    jeszcze przed uplywem "waznosci".

    J.

  • 19. Data: 2018-03-27 12:37:48
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-03-27 o 11:50, Adam Wysocki pisze:

    > I nawet patrząc na charakterystykę przejściową wydaje się, że spokojnie
    > wysteruję bramkę...
    >
    > Dzięki. Jak rozwiązanie z BC807 się nie sprawdzi, to użyję tego.

    Ostatnio użyłem tego:
    https://www.tme.eu/pl/details/dmp2100u-7/tranzystory
    -z-kanalem-p-smd/diodes-incorporated/
    ma dwa razy mniejsze RDSod przy wysterowaniu 2,5V.
    P.G.

  • 20. Data: 2018-03-27 12:41:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Zastanawiam się, czy nie dałoby się tu użyć jednak N (lub NPN)... ale
    >nie
    >bardzo to widzę.

    >Chodzi konkretnie o T1: http://www.chmurka.net/r/usenet/tair2.png

    Daloby sie, o ile ... bedziesz odcinal mase, a nie zasilanie.

    albo ... malutka przetwornica, co by bramke N zasilic odpowiednio
    wysokim napieciem :-)

    J.