  • 11. Data: 2018-11-11 10:26:31
    Temat: Re: Ustap na wjezdzie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 11 Nov 2018 08:43:30 +0100, w <ps8mj8$vj0$1@node2.news.atman.pl>, "miumiu"
    <a...@b...pl> napisał(-a):

    > Jak dla mnie to ten znak stoi tam bez sensu. No chyba ze projektant chcial
    > koniecznie dac znak pionowy na okolicznosc sniegu na drodze. Tylko ze ten

    Zawsze daje się takie znaki na różne okoliczności (śnieg, wytarte pasy, jakaś
    tymczasowa zmiana org. ruchu itp.).
    Pierwszeństwo musi być określone.

  • 12. Data: 2018-11-11 10:37:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2018 o 10:26, r...@k...pl pisze:

    > Zawsze daje się takie znaki na różne okoliczności (śnieg, wytarte pasy, jakaś
    > tymczasowa zmiana org. ruchu itp.).
    > Pierwszeństwo musi być określone.

    Swoją drogą:

    https://www.google.pl/maps/@52.2350228,21.0380562,3a
    ,75y,313.33h,79.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNPsyabPD8R24-
    XEDePOOiw!2e0!7i13312!8i6656

    Są tu dwa pasy czy nie? Jeśli są, to kto ma pierwszeńtwo, jak ten z
    podporządkowanej jedzie prawym pasem prosto? :P

    Shrek

  • 13. Data: 2018-11-11 10:52:05
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-11-11 o 10:37, Shrek pisze:

> [...]
    >

    > Są tu dwa pasy czy nie? Jeśli są, to kto ma pierwszeńtwo, jak ten z
    > podporządkowanej jedzie prawym pasem prosto? :P

    Pierwszeństwo mają zawracający, czyli dojeżdżający do tego miejsca lewym
    pasem.
    Pewnie nic by się nie stało, gdyby chcieli sobie zrobić rundkę i
    ponownie jechać na Gdańsk. Ale na ogół zawracają w tym miejscu po to,
    żeby jechać na Ursynów, czyli prosto.
    A z kolei będący w tym miejscu na prawym pasie chcą zawrócić, czyli
    jechać w lewo. Tory jazdy tutaj zawsze się krzyżują.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 14. Data: 2018-11-11 11:07:46
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-11-11 o 10:52, Akarm pisze:

    > Tory jazdy tutaj zawsze się krzyżują.

    Z tym "zawsze się krzyżują" to trochę przesadziłem, oczywiście.
    Pod wiaduktem jest trochę za wąsko na dwa pasy.
    Podobnie było na moście Syreny. Niby dwa pasy były wyznaczone, ale
    autobus jechał środkiem, zajmując oba.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 15. Data: 2018-11-11 11:09:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 11 Nov 2018 10:37:37 +0100, w <ps8t91$tmn$5@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Są tu dwa pasy czy nie? Jeśli są, to kto ma pierwszeńtwo, jak ten z
    > podporządkowanej jedzie prawym pasem prosto? :P

    Ten z lewej (z głównej), to jasne.

  • 16. Data: 2018-11-11 11:11:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2018 o 10:52, Akarm pisze:

> [...]
    > Pewnie nic by się nie stało, gdyby chcieli sobie zrobić rundkę i
    > ponownie jechać na Gdańsk. Ale na ogół zawracają w tym miejscu po to,

    Ale pierwszeństwo nie zależy od tego czy rundka czy na Gdańsk i co
    częściej, tylko od oznakowania. A jeśli są dwa pasy to każdy jedzie
    swoim, więc... w zasadzie niech ustępuje ten co zmienia pas. Żeby
    dorzucic do pieca - tam wczesniej jest znak "skrzyżowanie o ruchu
    okręznym", które według jednych coś zmienia, według innych nie, a
    jeszcze inni twierdzą, ze to zależy czy kwadratowe czy okręgłe;)

    > A z kolei będący w tym miejscu na prawym pasie chcą zawrócić, czyli
    > jechać w lewo. Tory jazdy tutaj zawsze się krzyżują.

    A jakie4 ma to znaczenie czy zawsze (nie jest to prawdą - często jadę
    "na rondzie zjedź trzecim zjadem" a ci z prawego ciągle swoim pasem) czy
    czasem.

    BTW - obecnie tam chyba jest namalowana przerywana - google się chyba
    wstrzeliło w niedokończone malowanie.

    Shrek

  • 17. Data: 2018-11-11 11:20:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2018 o 11:09, r...@k...pl pisze:

    > Ten z lewej (z głównej), to jasne.

    Tak samo jasne, jak ten co z postu otwierającego ma pierwszeństwo przed
    tym, którego chce zepchnać na barierkę:)

    IMHO to jest źle oznaczone skrzyżowanie. Jeśli są tam pasy to moim
    zdaniem (w praktyce jestem w mniejszości) piwerwszeństwo ma poruszający
    się swoim pasem.

    Jeśli nie ma tam wyznaczonych pasów to co robia tam strzałki?

    Shrek

  • 18. Data: 2018-11-11 12:13:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 11 Nov 2018 11:20:07 +0100, w <ps8von$tmn$8@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Tak samo jasne, jak ten co z postu otwierającego ma pierwszeństwo przed
    > tym, którego chce zepchnać na barierkę:)

    Być może dla niektórych skrzyżowanie to czarna magia :)

    > IMHO to jest źle oznaczone skrzyżowanie. Jeśli są tam pasy to moim

    Pasy powinny być wyznaczone, ale może nie mogą być przepisowej szerokości, więc
    są, ale nie ma.

    > zdaniem (w praktyce jestem w mniejszości) piwerwszeństwo ma poruszający
    > się swoim pasem.

    Pierwszeństwo ma ten na głównej drodze i ma prawo zająć dowolny pas na
    docelowej jezdni, o ile nie jest to zabronione znakami. Tu nie jest.

    > Jeśli nie ma tam wyznaczonych pasów to co robia tam strzałki?

    Taki dżołk :)

  • 19. Data: 2018-11-11 12:23:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2018 o 12:13, r...@k...pl pisze:

    > Pasy powinny być wyznaczone, ale może nie mogą być przepisowej szerokości, więc
    > są, ale nie ma.

    Więc jak są ale nie ma, to nie ma i nie powinno być tam strzałek
    P-cośtam. Muszę sprawdzić jak będę jechał, ale jestem przekonany, że
    pasy tam są.

    Shrek

  • 20. Data: 2018-11-12 13:58:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Nov 2018 08:43:30 +0100, miumiu napisał(a):
    > U?ytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
    >>
    > Jak dla mnie to ten znak stoi tam bez sensu.

    Jak dla mnie tez. Ale moze ma glebsze uzasadnienie ?

    > No chyba ze projektant chcial
    > koniecznie dac znak pionowy na okolicznosc sniegu na drodze.

    No, tam jeszcze przejazd dla rowerow jest, to znak moze sie przydac
    :-)

    J.