  • 1. Data: 2018-11-09 11:21:19
    Temat: Ustap na wjezdzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Sytuacja jakis wiele i jakie juz dyskutowalismy - wjazd na wielopasowa
    droge, wydzielony pas do wjazdu ... i znak ustap pierwszenstwa
    https://goo.gl/maps/LcGXS2T8q3v

    Wczoraj mnie w podobnym miejscu obtrabil ten z glownej, bo ... no
    wlasnie, bo co ?
    Bo chcial linie ciagla przejechac, czy chcial za skrzyzowaniem pas
    zmienic ?

    A moze mial racje i powienienem sie zatrzymac i go przepuscic ?

    Niestety, google jeszcze nie przejechal tego miejsca, wiec nie moge
    pokazac,
    linia ciagla byla troche krotsza, miala ze 20m od zlaczenia pasow ...

    J.

  • 2. Data: 2018-11-09 13:07:36
    Temat: Re: Ustap na wjezdzie
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2018-11-09 o 11:21, J.F. pisze:

> [...]
    > pokazac,
    > linia ciagla byla troche krotsza, miala ze 20m od zlaczenia pasow ...

    Może się wystraszył, że będziesz kontynuował ruch w lewo i zajedziesz mu
    drogę. Miałeś prawo tak pojechać, nawet jak tamtemu się to nie podobało.

  • 3. Data: 2018-11-09 15:16:51
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 9 listopada 2018 04:22:46 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > pokazac,
    > linia ciagla byla troche krotsza, miala ze 20m od zlaczenia pasow ...

    Ten znak tam jest na wypadek gdyby nie bylo widac linii.
    Jak je widac to wjezdzasz, jedziesz swoim pasem i potem juz inne reguly sie
    ewentualnych manewrow tycza.

    Trabil? Moze po prostu chcial zwrocic uwage. Znaczy sie ze jest. Nie ze cos zlego
    robisz. Nie ma co sie przejmowac. U nas i tak malo sie trabi.

  • 4. Data: 2018-11-09 16:31:23
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09-11-2018 o 11:21, J.F. pisze:

> [...]
    > wlasnie, bo co  ?
    > Bo chcial linie ciagla przejechac, czy chcial za skrzyzowaniem pas

    Na Twój?
    No to musiał by Ci ustąpić.....

> [...]
    > pokazac,
    > linia ciagla byla troche krotsza, miala ze 20m od zlaczenia pasow ...

    A dalej co, tak jak tutaj zwykły pas ruchu, czy oddzielony linią
    krawędziową?
    Jeśli to drugie go ten pas należy do innej jezdni niż pozostałe....

  • 5. Data: 2018-11-09 20:49:17
    Od: "Jarek" <jarek@pl>

    Tu rozbiegówka i Stop:

    https://www.google.com/maps/@52.2081181,19.5758506,3
    a,75y,53.74h,77.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqBpsRoMLYd9e
    hPXathA6Dw!2e0!7i13312!8i6656

  • 6. Data: 2018-11-09 20:52:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.11.2018 o 20:49, Jarek pisze:

    > Tu rozbiegówka i Stop:
    >
    > https://www.google.com/maps/@52.2081181,19.5758506,3
    a,75y,53.74h,77.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqBpsRoMLYd9e
    hPXathA6Dw!2e0!7i13312!8i6656

    ustąp, ustąp...

    https://www.google.com/maps/@52.2598497,20.9504072,3
    a,75y,213.91h,87.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1s28kVL1P9zAn
    DxALLPotV4g!2e0!7i13312!8i6656

    komu?

    Zgłosiłem - poprawili... linię ciągłą na przerywaną.

    Shrek.

  • 7. Data: 2018-11-10 06:58:01
    Temat: Re: Ustap na wjezdzie. Linia przerywana o podwójnej szerokości kresek.
    Od: "Roki55" <o...@s...pl>

> [...]
    > ?
    >
    > A moze mial racje i powienienem sie zatrzymac i go przepuscic ?

    Powinieneś ustąpić mu pierwszeństwa, bo byłeś jeszcze na drodze
    podporządkowanej.
    Linia przerywana z kreskami o podwójnej szerokości rozdziela
    jezdnie główną od podporządkowanej.
    Rozporządzenie o znakach i sygnałach par. 86.2

  • 8. Data: 2018-11-10 08:34:15
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-11-2018 o 06:58, Roki55 pisze:

    > Powinieneś ustąpić mu pierwszeństwa, bo byłeś jeszcze na drodze
    > podporządkowanej.
    > Linia przerywana z kreskami o podwójnej szerokości rozdziela
    > jezdnie główną od podporządkowanej.

    No i kluczowe pytanie - kto chciał zmienić jezdnie, ten na głównej, czy
    ten na podporządkowanej?
    Bo ustąpić powinien ten który zamierzał wykonać taki manewr...

  • 9. Data: 2018-11-10 23:47:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Nov 2018 06:58:01 +0100, Roki55 napisał(a):

    > Powinieneś ustąpić mu pierwszeństwa, bo byłeś jeszcze na drodze
    > podporządkowanej.

    Hm, najpierw to on nie mogl skrecic, skoro byla linia ciagla, wiec
    spelnilem definicje ustapienia, a potem ... on zmienial pas, to on
    powinien ustapic ...

    > Linia przerywana z kreskami o podwójnej szerokości rozdziela
    > jezdnie główną od podporządkowanej.
    > Rozporządzenie o znakach i sygnałach par. 86.2

    Zmienili cos ? Bo ja mam stary tekst taki

    2. Znak P-1 o podwójnej szerokoEci, w którym kreski
    i przerwy sa równe, informuje ponadto, ˝e wyznaczony
    pas ruchu jest pasem:
    1) ruchu powolnego,
    2) zanikajacym albo
    3) przeznaczonym wy?acznie dla pojazdów wyje˝d˝ajacych
    na inna drog´ lub jezdni´.

    A tu tak:
    -pas nie jest powolny,
    -ani zanikajacy,
    -ani przeznaczony wylacznie ... a nawet jesli, to temu z glownej nie
    byloby wolno zjechac na ten ktorym jade :-)

    -trudno dostrzec, czy ta linia szersza ... no ale to moj problem a nie
    ministra przeciez,

    -linia jest szersza ... ale to linia ciagla!
    potem przechodzi w przerywana zwyklej szerokosci ...

    J.

  • 10. Data: 2018-11-11 08:43:30
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    > pokazac,
    > linia ciagla byla troche krotsza, miala ze 20m od zlaczenia pasow ...

    Jak dla mnie to ten znak stoi tam bez sensu. No chyba ze projektant chcial
    koniecznie dac znak pionowy na okolicznosc sniegu na drodze. Tylko ze ten
    znak "ustap pierszenstwa" srednio sie ma do tej sytuacji.
    Nie mial prawa nikt Cie tam obtrabic.

    Pzdr