  • 1. Data: 2018-11-09 16:17:04
    Temat: Wyprzedzanie na kursie prawa jazdy
    Od: kk <k...@o...pl>

    Witojcie,

    Jadę se wczoraj drogą. Jadę jadę aż ... nawigacja mi w końcu napisała że
    przejechałem zjazd. Więc se myślę ... zawrócę. Ale że żadnego zjazdu nie
    ma a za mną samochody to se dalej myślę ... mamy dwa pasy, więc jak
    zwolnię to mnie wyprzedzą i sobie bezpiecznie zawrócę na drodze jak już
    nikogo nie będzie. Zwalniam, gość za mną też zwalnia, zwalniam jeszcze
    bardziej, gość zwalnia. To zwalniam jeszcze bardziej, prawie stoimy,
    gość dalej za mną. Co to k.. jest?! Nie uczyli na kursie jak wyprzedzać?

    Jeszcze jakaś scysja z innym gościem co za nami jedzie i rzuca długimi i
    wielce obrażony wyprzedza. Nie mogę se zwolnić bo się zmęczyłem albo
    cokolwiek?!

  • 2. Data: 2018-11-09 16:27:08
    Temat: Re: Wyprzedzanie na kursie prawa jazdy
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 listopada 2018 16:17:09 UTC+1 użytkownik kk napisał:
> [...]
    >
    > Jeszcze jakaś scysja z innym gościem co za nami jedzie i rzuca długimi i
    > wielce obrażony wyprzedza. Nie mogę se zwolnić bo się zmęczyłem albo

    Niedawny wątek "Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców" potwierdza ze mamy na
    drodze gentelmanów co to porozumiewają się światłami ale manewr wyprzedzania jest im
    obcy

  • 3. Data: 2018-11-09 17:06:59
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-09 o 16:27, Kris pisze:

    > Niedawny wątek "Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców" potwierdza ze mamy
    na drodze gentelmanów co to porozumiewają się światłami ale manewr wyprzedzania jest
    im obcy

    Ten to może by wyprzedził od razu, ale jak widzi już dwa podejrzanie
    wolno jadące samochody to się zastanawia. Tylko nie wiem co to miganie
    miało oznaczać. Raczej nie mylę się, że to nie było żadne ostrzeżenie
    tylko protest przeciwko wolnej jedzie, który akurat tutaj nie miał
    żadnego sensu. Generalnie powinna być komunikacja między pojazdami by
    móc jasno sygnalizować swoje zamiary. Bo co ja mam zrobić by przekazać,
    że chcę sobie zawrócić jak mnie tylko wyprzedzicie. Pisałem, że bym
    wyświetlacz taki widział, ale to nie wyczerpuje tematu a czytanie
    mocniej angażuje niż zrozumienie prostego komunikatu głosowego.

  • 4. Data: 2018-11-09 17:45:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 9 Nov 2018 16:17:04 +0100, kk napisał(a):

    > To zwalniam jeszcze bardziej

    A było wrzucić prawy migacz i po sprawie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2018-11-09 18:16:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.11.2018 o 16:27, Kris pisze:

    > Niedawny wątek "Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców" potwierdza ze mamy
    na drodze gentelmanów co to porozumiewają się światłami ale manewr wyprzedzania jest
    im obcy

    Miganie i poganianie to jedno. Ale ja też bym zwolnił a nie wyprzedzał
    od razu. Jak ktoś hamuje bez powodu, to zakładam że ten powód jest,
    tylko ja go nie widzę.

    Shrek

  • 6. Data: 2018-11-09 18:18:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A było wrzucić prawy migacz i po sprawie.

    Przecież to jest trol. Przedwczoraj sprzedał samochód, wczoraj pogubił
    się na drodze.

    Shrek

  • 7. Data: 2018-11-09 18:50:47
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 09 Nov 2018 18:18:37 +0100, Shrek wrote:
    > Przecież to jest trol. Przedwczoraj sprzedał samochód, wczoraj pogubił
    > się na drodze.

    Może ma drugi. Albo jechał czyimś.

    Mateusz

  • 8. Data: 2018-11-09 19:07:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Może ma drugi. Albo jechał czyimś.

    Może. Natomiast to klasyczny trol.

    Shrek

  • 9. Data: 2018-11-09 19:09:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-11-09 o 17:06, kk pisze:

> [...]
    > wyświetlacz taki widział, ale to nie wyczerpuje tematu a czytanie
    > mocniej angażuje niż zrozumienie prostego komunikatu głosowego.

    Ze trzydzieści lat temu to był zwyczaj że podjeżdżało się do prawej
    krawędzi drogi, zwalniało i włączało prawy kierunek.
    To oznaczało do tych z tyło że mają wyprzedzać.
    Dzisiaj łatwiej pisać pierdoły w usenecie jacy to inni są źli
    i niedomyślni zamiast zrobić samemu coś co im pomoże czy
    pokaże intencję zwalniającego.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-11-09 20:07:14
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 9.11.2018 17:06, kk pisze:

    > Generalnie powinna być
    > komunikacja między pojazdami by móc jasno sygnalizować swoje zamiary. Bo co ja mam
    > zrobić by przekazać, że chcę sobie zawrócić jak mnie tylko wyprzedzicie.

    Rób tak jak kulturalni tirowcy, którzy widząc, że już długo czekam
    na sposobność ich wyprzedzenia, bo ruch duży z przeciwka, włączają
    w odpowiedniej chwili prawy kierunkowskaz, co w tym przypadku znaczy -
    "zasuwaj, droga wolna!", gdyż widzą lepiej i dalej. Pozostają jeszcze
    światła awaryjne, które zawsze uzasadniają wolną jazdę i zachęcają
    do wyprzedzania.