  • 11. Data: 2015-11-25 20:54:18
    Temat: Re: Uszczelki drzwi
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Kurna, tyle lat już jeżdżę i nigdy o tym nie słyszałem,
    > żeby smarować uszczelki drzwi.
    > No i jeszcze nigdy mi nie przymarzły.
    > To widocznie zależy od modelu samochodu.

    Zacznij jeździć w zimie a nie tylko w lecie:
    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jak-otworzyc-z
    amarzniete-auto/w0jwd

  • 12. Data: 2015-11-26 13:13:11
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-11-25 o 18:06, Cavallino pisze:

    > Umyj auto na mrozie, to usłyszysz.

    Myłem wielokrotnie na bardzo dużym mrozie; na myjce bezdotykowej.

  • 13. Data: 2015-11-26 13:13:58
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-11-25 o 20:54, Czesław Wiśniak pisze:

    > Zacznij jeździć w zimie a nie tylko w lecie:
    > http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jak-otworzyc-z
    amarzniete-auto/w0jwd

    A skąd wniosek, że jeżdżę tylko w lecie?

  • 14. Data: 2015-11-26 13:31:04
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-11-26 13:13, robot wrote:

    amarzniete-auto/w0jwd

    > A skąd wniosek, że jeżdżę tylko w lecie?

    albo jeździsz zimą w mieście, parkujesz w garażu i nigdy nie stałeś na
    poważnym mrozie - stąd taki wniosek.

    W aucie masz ciepło, na zewnątrz mróz - otwierasz drzwi, na uszczelkach
    osadza się szadz (cieple powietrze z wewntrza sie skrapla i osadza
    czesto na uszczelkach drzwi). Wilgoc+ mróz = lód (im suchsze uszczelki
    tym efekt bardziej efektowny). Zostaw troche sniegu na uszczelkach na
    mrozie - efekt uzyskacz podobny. To tak w wielkim skrócie.
    Dlatego sposobem od wieków uszczelki się zwykło natłuszczać (ale krem
    brudzi - stąd często wazelina lub silikon w sprayu i po kłopocie). Koszt
    niewielki a profilaktyka wskazana jak najbardziej - zwłaszcza gdy zima
    mroźna i wilgotna.
    Bo jak chwyci to próba otworzenia na siłe, albo się nie uda wcale albo
    ryzykujesz uszkodzeniem uszczelki.

  • 15. Data: 2015-11-26 18:46:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "robot"

    > Umyj auto na mrozie, to usłyszysz.

    Myłem wielokrotnie na bardzo dużym mrozie; na myjce bezdotykowej.
    ---
    No ... ja też kiedyś myłem samochód na przydomowym podwórku. Mając mróz na
    względzie zaraz po umyciu zostawiłem na pewien czas uchylone drzwi by czasem
    nie przymarzły. Następnego dnia wyjazd mamy, przychodzę ciągnę drzwi, ciągnę
    bagażnik, naciskam .... nie ..uja, no niemożliwe by przymarzły skoro je
    specjalnie uchyliłem. Wychodzi rodzina i oczywiście że przymarzły. Ja na to,
    że niemożliwe. Zdążyliśmy się już o to pokłócić, ale w końcu dobra, jedziemy
    innym samochodem. Ujechaliśmy z kilometr i pada pytanie do mnie "czy
    zostawiłem ten samochód zamknięty" w sensie, że jak mnie nie będzie to czy
    będzie można go otworzyć. No i wtedy doznałem olśnienia, że ... ja tego
    samochodu wcale nie musiałem otworzyć bo co prawda użyłem pilota, ale on
    jeden przycisk ma i może naciskając go zamykałem samochód a nie otwierałem i
    dlatego nie dał się otworzyć a nie dlatego, że przymarzł co potwierdziło
    się.

  • 16. Data: 2015-11-27 11:25:42
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-11-26 o 13:31, AL pisze:

    > albo jeździsz zimą w mieście, parkujesz w garażu i nigdy nie stałeś na poważnym
    mrozie - stąd taki wniosek.

    Czyli wniosek, że jeżdżę tylko w lecie wyciągnąłeś z tego, że założyłeś że jeżdżę
    zimą w mieście?

  • 17. Data: 2015-11-30 14:10:16
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-11-27 11:25, robot wrote:

    > Czyli wniosek, że jeżdżę tylko w lecie wyciągnąłeś z tego, że założyłeś
    > że jeżdżę zimą w mieście?

    nie - że nigdy nie przymarzły Ci uszczelki

  • 18. Data: 2015-12-01 16:40:53
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-11-30 o 14:10, AL pisze:

    > nie - że nigdy nie przymarzły Ci uszczelki

    To ja się z tego wszystkiego pogubiłem.
    Nie wiem już kiedy jeżdżę i gdzie :)

  • 19. Data: 2015-12-01 17:58:38
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-12-01 16:40, robot wrote:

    > To ja się z tego wszystkiego pogubiłem.
    > Nie wiem już kiedy jeżdżę i gdzie :)

    no wiesz, gdybym ja to wiedział gdzie Ty i gdzie jeździsz,
    a Ty nie nie - byłoby to co najmniej dziwne ;)