    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Subject: Uszkodzony pad lutowniczy - potencjalne problemy?
    Date: Tue, 30 Jan 2018 09:17:22 +0100

    Niby drobiazg, ale wolę dmuchać na zimne.
    Płytka domowej roboty (tak wiem, można dzisiaj tanio zamówić u
    Chińczyków). Dość cienkie ścieżki i niewielkie pola lutownicze, gęsto
    upakowane elementy. Podczas wiercenia dwóch otworów przestałem należycie
    uważać, uszkadzając wiertłem pola lutownicze. Zamiast okręgu mają one
    teraz kształt półksiężyca, chociaż ubytek jest niewielki. Lut wygląda
    nawet w porządku, otaczając przewód ze wszystkich stron. Jedynie przy
    jednym z brzegów, jeśli się dokładniej przyjrzeć, widać pod cyna
    fragment otworu w płytce

    Czy takie uszkodzenie może być źródłem problemów w przyszłości. Nie
    powinienem się tym martwić, czy raczej płytka powinna zostać
    zaklasyfikowana jako "do wyrzucenia"? Nie jest to niby żaden
    profesjonalny projekt, urządzenie robione na własny użytek, ale zostanie
    zamontowane w dość trudno dostępnym miejscu i nie chcę się zastanawiać,
    czy za rok z powodu opisanej sytuacji nie trzeba go będzie demontować...