  • 1. Data: 2018-01-30 09:17:22
    Temat: Uszkodzony pad lutowniczy - potencjalne problemy?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Niby drobiazg, ale wolę dmuchać na zimne.
    Płytka domowej roboty (tak wiem, można dzisiaj tanio zamówić u
    Chińczyków). Dość cienkie ścieżki i niewielkie pola lutownicze, gęsto
    upakowane elementy. Podczas wiercenia dwóch otworów przestałem należycie
    uważać, uszkadzając wiertłem pola lutownicze. Zamiast okręgu mają one
    teraz kształt półksiężyca, chociaż ubytek jest niewielki. Lut wygląda
    nawet w porządku, otaczając przewód ze wszystkich stron. Jedynie przy
    jednym z brzegów, jeśli się dokładniej przyjrzeć, widać pod cyna
    fragment otworu w płytce

    Czy takie uszkodzenie może być źródłem problemów w przyszłości. Nie
    powinienem się tym martwić, czy raczej płytka powinna zostać
    zaklasyfikowana jako "do wyrzucenia"? Nie jest to niby żaden
    profesjonalny projekt, urządzenie robione na własny użytek, ale zostanie
    zamontowane w dość trudno dostępnym miejscu i nie chcę się zastanawiać,
    czy za rok z powodu opisanej sytuacji nie trzeba go będzie demontować...

  • 2. Data: 2018-01-30 09:23:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 30 Jan 2018 09:17:22 +0100, Atlantis napisał(a):

    > Lut wygląda
    > nawet w porządku, otaczając przewód ze wszystkich stron.

    Ja bym się tym nie przejął. Jak nie będzie silnie wibrować to na wieki
    wieków.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-01-30 12:31:48
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    Hmmm, kształt półksiężyca ?
    Sprawa może mieć poważne konsekwencje, jeżeli wpadnie w ręce
    odpowiednich służb.

  • 4. Data: 2018-01-30 19:29:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-01-30 o 09:17, Atlantis pisze:

    > Czy takie uszkodzenie może być źródłem problemów w przyszłości.

    Moim zdaniem jest ok.
    Problemem bywają tylko zimne luty - czyli to co się dzieje między cyną a
    drutem i cyną a ścieżką.
    Zapewne lutujesz ołowiowo więc i ryzyko powikłań minimalne jeśli tylko
    lutowane powierzchnie czyste.
    P.G.

  • 5. Data: 2018-01-31 05:57:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sadzisz ze z powodu polksiezyca na dodatek zoltego zmienili oznakowanie dla
    samochodow dla gluchych? Zeby kogos tam nie denerwowalo.

  • 6. Data: 2018-02-05 12:49:26
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Roman Rogóż wrote:

    > Hmmm, kształt półksiężyca ?
    > Sprawa może mieć poważne konsekwencje, jeżeli wpadnie w ręce
    > odpowiednich służb.

    To co dopiero powiedzieć o tym (figure 1)?

    http://file.scirp.org/Html/1-9801489_43229.htm

    Wyraźnie widać, że prof. Richter z Iron Sky nie próżnuje.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2018-02-05 14:10:00
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Podczas wiercenia dwóch otworów przestałem należycie uważać, uszkadzając
    > wiertłem pola lutownicze. Zamiast okręgu mają one teraz kształt
    > półksiężyca,

    Robisz pady bez "drill guide" (małego otworu, pozycjonującego wiertło) w
    środku?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]