  • 121. Data: 2013-02-19 14:36:40
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 18.02.2013 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:
    > To akurat jest zdefiniowane...
    > Jak zagraża porządkowi (tzn. niby co na przykład?) to może jechać dalej i
    > dostanie pozwolenie na 7 dni.
    >
    > Jak zagraża bezpieczeństwu, albo ekologii, to pozwolenia nie dostanie i
    > dalej tylko laweta.
    > Czyli jak się "check engine" pali, z klimy coś kapie, lampa krzywo świeci,
    > albo jakaś żarówka przepalona, to nie ma opcji - tylko laweta.

    No właśnie, tylko definicja, co jest niebezpieczne, nieekologiczne, a co nie.
    Jak dla mnie funkcjonariusz po zatrzymaniu pojazdu ze spaloną żarówką, powinien
    skierować go na najbliższą stację (nie SKP tylko paliwową/sklepu), z zaleceniem
    wymiany i życzeniami szczęśliwej podróży. Zamiast zabierać DR i wzywać lawetę.
    I nie wieżę że przy takim rozwiązaniu wszyscy jeździliby z popalonymi żarówkami.

    Wiem że są auta, gdzie żeby wymienić żarówkę, trzeba rozebrać kawał auta.
    Pytanie jakim cudem taki model dostał homologację.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 122. Data: 2013-02-19 16:20:35
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-02-19 10:11, Tadeusz pisze:
    > Idealnie g...no prawda, pomijając to że są także fabryczne xenony
    > niesoczewkowe choćby w starszych Volvo
    > Powtórzę jeszcze raz: żaden spryskiwacz nie tylko nie zastąpi zwykłego
    > przemycia czy nawet przetarcia reflektora ale nawet nie zbliży się w
    > połowie do efektu tego przetarcia - spryskiwacze reflektorów to po
    > prostu zbędny, kosztowny bajer...

    Może masz pecha i trafiasz w słabe spryskiwacze lub słabą pompę, lub
    masz je źle ustawione i pryskają wszędzie tylko nie w lampę w punkt jej
    świecenia.

    Taka szpryca z 10cm wycelowana idealnie w punk świecenia oczyszcza lampę
    bardzo dobrze, i po przetarciu szmatka nawet po kilkuset km jazdy w
    syfie jest praktycznie niezauważalna różnica. Ważne by używać z taka
    samą częstotliwością co spryski przedniej szyby.
    http://www.youtube.com/watch?v=_oVdNRgZmRU

    Ale jak Ty masz takie i tak ustawione to nie ma się co dziwić że efekt
    kiepski.
    Słaba szpryca i źle ustawiona
    http://www.youtube.com/watch?v=Yq7n8kgX0io

    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 123. Data: 2013-02-19 17:54:07
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Tadeusz" <...@s...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mam już czwarty samochód z fabrycznymi xenonami - wszystko wyższa półka:
    > Volvo S60 i XC70, Lexus LS430 i teraz Audi A6 więc to co piszę to nie jest
    > to wynik obserwacji z wczoraj: żaden spryskiwacz nie tylko nie zastąpi
    > zwykłego przemycia czy nawet przetarcia reflektora ale nawet nie zbliży
    > się w połowie do efektu tego przetarcia

    Zgadzam się, ale weź stawaj po ciemku co dwa kilometry bo mijający samochód
    ochlapał błotnistą mazią auto, albo jedziesz nocą za czymś kobylastym i
    strach wyprzedzić bo zapaprało już to tak reflektory że nic nie widzisz
    oprócz czerwonych lampek.

    Mam Avensis, cieszę się, że przycisk do spryskiwaczy jest osobno,
    przynajmniej mogę go użyć kiedy potrzeba.
    W poprzednim aucie bez sprysków raz to tak miałem pogodę w nocy, że na
    naszej "autostradzie" zjeżdzałem na każdą zatoczkę dla tirów aby wytrzeć
    reflektory bo trzeba było komórką doświetlać sobie drogę po kilku
    kilometrach.

    --
    Irokez

  • 124. Data: 2013-02-19 23:30:00
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-02-18 19:55, Tomasz Pyra pisze:

    > Bo o ile rozsądnym wydawałoby się zrobić lotną kontrolę oświetlenia za
    > pomocą takiego sprzętu jak mają w SKP, żeby wyłapać tych co faktycznie
    > świecą źle... Nie... U nas zrobi się kontrolę czy aby na kloszu znajdują
    > się jakieś literki jakby te literki o czymkolwiek miały świadczyć.

    Się Panowie kuźwa tych pieprzonych literek czepiliście, a sam Pan Panie
    Tomaszu pisze w tym wątku:
    "Lampa została homologowana do jakiegoś tam konkretnego źródła światła i z
    żadnym innym nie może być używana. Nie ma znaczenia czy pasuje i jak
    świeci.
    "

    Tylko o to mi chodziło :)
    Odbłyśnik i szkło projektowane do halogenu nigdy nie da prawidłowo
    ukształtowanej wiązki z palnikiem xenonowym w ognisku.
    Z drugiej: widziałem wzorowo świecące "samoróby", skontrolowane na SKP i
    ocenione na idealne: jeden chłopak z AKP robił takie ludziom do róznych,
    również starych audic, ALE.. z soczewek i obudów, które z xenonami
    pracowały, z dopasowanymi przesłonami etc..; solidność ich wykonania
    jednak nie ma nic do rzeczy przy przeglądzie - bo klosz mówi, że to
    halogen :)

    Czyli: z jednej mamy "pokrzywdzonych", którzy chcieliby porządnie, ale
    są zmuszeni do rzeźbienia (bo np. do Audi V8 nie było nawet "zwykłych"
    soczewek), z drugiej - bezmyślnych wielbicieli chińskiej tandety.
    Niechaj ona i ma wszystkie literki: diagnosta i tak powinien sprawdzić,
    czy dają dość światła (określone w przepisach jest i minimum i
    maksimum!) i czy prawidłowo kształtują wiązkę.
    A słowo - klucz to POWINIEN. Szeroka dyskusja o tym jest w wątku o
    "ostrzejszych przeglądach".

    Osobiście uważam, że należy tępić wszelkie HIDy, które nie wyjeżdżały z
    fabryki z danym modelem auta; sam eksperymentowałem z chinskimi
    soczewkami i hid-ami w nich (bo mi A80 za słąbo świeciło); po instalacji
    xenonów światła była wuchta*, ale po przejażdżce PRZED własnym
    samochodem z takimi lampami - po prostu je wymontowałem.
    Wypolerowałem klosze oryginalnych lamp (szklane :) ), zregenerowałem
    odbłyśniki, założyłem H4 jak Homologacja przykazała, światełka zasiliłem
    z przekaźników :) Światłą jest dość, nikt z naprzeciwka nie miga :)

  • 125. Data: 2013-02-20 09:51:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 18 Feb 2013 20:19:28 +0000 osobnik zwany t? napisał:

    > Możesz podać podstawę prawną tego, że nie mogę sobie wygrawerować np.
    > "E1" na szkle reflektora?

    tylko to nie zmieni faktu, że reflektor nadal niehomologowany

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 126. Data: 2013-02-21 21:28:21
    Od: tá´Ź

    masti wrote:

    > tylko to nie zmieni faktu, że reflektor nadal niehomologowany

    No i?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 127. Data: 2013-02-21 21:37:59
    Od: Pikaczos <t...@o...pl>

    W dniu 2013-02-17 20:23, Irokez pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
    &v=YMjf4B8VEDk

    > Nareszcie biorą się za oślepiaczy.

    No pacz, a jak ITD śmigało z nieprzepisowymi strobo to gdzie byli?

  • 128. Data: 2013-02-22 11:34:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 21 Feb 2013 20:28:21 +0000 osobnik zwany t? napisał:

    > No i?

    poza tym, że nie masz prawa go uzywać w samochodzie to nic.

  • 129. Data: 2013-02-23 12:38:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 17 Feb 2013 22:13:58 +0100, PlaMa napisał(a):

    > Gdyby nie przyjął sprawa poszłaby do sądu gdzie usłyszałby, że zarzut
    > prowadzenia samochodu niezdatnego do jazdy był słuszny. Jedyne na co
    > mógłby liczyć to mniejszą karę.

    Owszem nie. Mógłby się wybronić z art .2 KW.
    Argumentacja taka:
    Pożyczyłem pojazd od kolegi, sprawdziłem, czy jest dopuszczony do ruchu,
    sprawdziłem działanie świateł zewnętrznych w zakresie jaki był możliwy. Nie
    zauważyłem niczego niepokojącego, wobec czego uznałem, że samochód jest
    sprawny.

    I przypisz mu winę.

    --
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 130. Data: 2013-02-23 12:39:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 17 Feb 2013 22:14:43 +0100, scobowski napisał(a):

    > Miał nie przyjąć? Ktoś inny niż on prowadził niesprawne auto?

    Ano art. 2 K.W. Auto miało dopuszczenie do ruchu, a on nie jest diagnostą,
    żeby na oko zobaczyć, że lampy są niehomologowane.