  • 91. Data: 2020-01-20 20:08:28
    Temat: Re: VW zaproszony do kasy ;-)
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-20 o 18:26, J.F. pisze:
    > Hm, pluton z uranu pochodzi, wiec raczej nie ma go wiecej niz bylo latwo
    > dostepnego uranu.

    No dobra wymiękam. ;-)

    Cała sztuka zbudować reaktor który będzie pracował na pierwiastkach o
    jak najkrótszym czasie rozpadu. BEZPIECZEŃSTWO
    A takich jest od groma i ciut ciut.
    Tu trzeba pakować pieniądze a nie w OZE

  • 92. Data: 2020-01-20 20:16:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No dobra wymiękam. ;-)

    >Cała sztuka zbudować reaktor który będzie pracował na pierwiastkach o
    >jak najkrótszym czasie rozpadu. BEZPIECZEŃSTWO
    >A takich jest od groma i ciut ciut.

    Takich nie ma, bo sie dawno temu rozpadly.

    Uran jest, bo ma okres polrozpadu 710 mln lat (235) i 4.5mld lat -
    238.

    W reaktorze to zreszta mniej istotne, bo tam mechanizm jest inny.

    >Tu trzeba pakować pieniądze a nie w OZE

    Ale paliwo w przyszlosci skad ?

    J.

  • 93. Data: 2020-01-20 20:50:51
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-20 o 18:37 +0100, z napisał:
    > Pytanie jest kto stopił polski lodowiec?
    >
    > Kto wydzielił tyle że aż tak zmienił się klimat.
    >
    > KTO?
    >
    > CZY NAUKOWCY ZNAJĄ ODPOWIEDŹ?

    To sprawa, której powinien się podjąć Kapitan As.

    Mateusz

  • 94. Data: 2020-01-20 21:28:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To sprawa, której powinien się podjąć Kapitan As.

    Raczej kapitan obwieś:P

    --
    Shrek

  • 95. Data: 2020-01-20 22:26:59
    Od: z <...@...pl>

    Wy se tu jaja robicie a odpowiedzi nie ma.

    Jest oczywiście taka że klimat zmienia się na Ziemi. Nawet nie wiadomo
    czy cyklicznie. Słowem gówno wiadomo.

    To ja se będę robił jaja z naukowców którzy twierdzą że człowiek
    doprowadził do ocieplenia klimatu.

    Z jednym zastrzeżeniem. On sam jest źródłem CO2. A skoro tak... To
    ekoterroryści do DZIEŁA ;-)

  • 96. Data: 2020-01-20 22:57:53
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-01-15 19:58, kk wrote:
> [...]
    ranany-w-polsce-za-afere-dieselgate-musi-zaplacic.ht
    ml

    > 500+ ?
    >
    > Co z tego będą mieli poszkodowani, że jakaś firma zapłaci urzędowi karę
    > a nawet upadnie?!

    Ktoś wyliczył że to 300 złotych od sprzedanego samochodu, więc z tym
    upadkiem to bym nie przesadzał.

    A będą mieli to że kolejny powinien się zastanowić czy oszukiwać
    klienta, tyle że taka 'kara' to troche śmiech...

  • 97. Data: 2020-01-20 23:35:38
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-20 22:57, m4rkiz wrote:
> [...]
    >
    > A będą mieli to że kolejny powinien się zastanowić czy oszukiwać
    > klienta, tyle że taka 'kara' to troche śmiech...

    To w końcu mają się czym przejmować czy nie?

  • 98. Data: 2020-01-21 00:14:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Hm, pluton z uranu pochodzi, wiec raczej nie ma go wiecej niz bylo
    > latwo dostepnego uranu.

    Jarek, kurwa, stary chłop jesteś a o reaktorach powielających nie
    słyszałeś? Pluton jest odpadem obecnie. W tej chwili nie ma
    bezpiecznej technologii reaktorów na neutrony prędkie. Obecne reaktory
    wykorzystują tylko ułamek dostępnej energii, bo nie są w stanie
    wykorzystać plutonu powstającego w czasie ich pracy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 99. Data: 2020-01-21 00:54:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello 'TomN',

    > Te, ale to są dwa osobne wpisy w tablicy ruska.

    No i? Wsadź U238 do szybkiego reaktora i uzyskasz Pu239

    > Pierwiastki, to nie niewydymane dziewice, więc YPB?

    Podkręć jasność...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 100. Data: 2020-01-21 05:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > Jest oczywiście taka że klimat zmienia się na Ziemi. Nawet nie wiadomo
    > czy cyklicznie. Słowem gówno wiadomo.

    bardzo merytoryczna analiza - jedna z wielu naukowych, co prawda inne sa
    oddrobine bardziej rozbudowane ale nie przejmuj sie - nawet w płaskosc
    Ziemi wierzą miliony ludzi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"