  • 51. Data: 2020-01-18 14:21:17
    Temat: Re: VW zaproszony do kasy ;-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Kolega błądzi - pochodzenie jest niezwykle istotne, właśnie z racji
    > związanej z nim długości obiegu. W Australii wypaliły się
    > niewyobrażalnie duże połacie buszu. W kilka lat busz odrośnie i
    > pochłonie z powrotem CO2 które się ulotniło. Cały incydent jest niejako
    > neutralny w perspektywie dekady, góra dwóch. No, może nie dla koali, te
    > mają istotnie przerąbane. Ropa natomiast, którą energicznie wydobywamy,
    > z punktu widzenie ludzkości - nie wróci nigdy.

    Rzeczywiście - w tym wypadku masz rację. Myślałem o ogólnej perspektywie
    - wulkany, oceany i trochę mi to zepsuło rozumienie w skali szczegółów..

    --
    Shrek

  • 52. Data: 2020-01-18 14:21:55
    Od: z <...@...pl>

    > Ale nie w ten sposób. To by była kwestia zwykłej reklamacji a nie kary.

    Kara jest za OSZUSTWO

    Reklamacja swoją drogą a potencjalne wyroki zasądzające odszkodowania za
    szkody moralne i jakie kto tam sobie wymyśli... Swoją drogą

    Widzisz jakie ryzyka czają się na przedsiębiorcę oszusta. Nie ma lekko ;-)

    A tu mówimy o dużej skali i zabijaniu ludzi ;-)

    Tak ... wiem to głupie ale ekologiczna propaganda sieje się po świecie.
    Biorę przykład

    Łatwy kozioł ofiarny ;-)

  • 53. Data: 2020-01-18 14:30:16
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-18 14:13, z wrote:
    > Ja rozumiem jak to wpływa i na co. Ty masz problem z ogarnięciem świata

    Ty tu tylko pieprzysz bzdety.

  • 54. Data: 2020-01-18 16:53:01
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-01-17 18:56, Shrek wrote:

    > Właśnie dlatego pierdzą.
    > Prawdziwe prestiżowe auta nie są w dizlu, więc nie pierdzą. :-) Lambo
    ani Porsche w dizlu prawie na pewno nie ma (tzn. ja nie słyszałem), a
    Audi to raczej taki prestiż dla ubogich. BTW, być może oni nawet sline w
    dizlu robią. :-) Widziałem coś takiego na parkingu: z jednej strony
    klapy bagażnika plakietka sline, a z drugiej TDI. :-) Nie wiem czy to
    prawda, czy ktoś sobie dla picu przyczepił.

  • 55. Data: 2020-01-18 18:14:05
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 18.01.2020 o 16:53, JDX pisze:
    > ani Porsche w dizlu prawie na pewno nie ma (tzn. ja nie słyszałem),

    Od dawna jesteś nie na bieżąco

    https://allegro.pl/kategoria/osobowe-porsche-8644?bm
    atch=baseline-dict43-adv-1-5-1127&rodzaj-paliwa=Dies
    el

    --
    Czarek

  • 56. Data: 2020-01-18 18:16:57
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 18.01.2020 o 16:53, JDX pisze:
    > Audi to raczej taki prestiż dla ubogich.

    Tak, dla tych najuboższych są dizelki z 4 kółkami na masce
    https://allegro.pl/kategoria/osobowe-audi-4031?bmatc
    h=baseline-dict43-adv-1-5-1127&stan=nowe&rodzaj-pali
    wa=Diesel&order=pd

    --
    Czarek

  • 57. Data: 2020-01-19 12:38:12
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-01-18 o 10:37, cyklista pisze:

    > To teraz porównajmy ile co2 i pyłów wydzieliło się w czasie pożarów w
    > Australii a ile w Europie przez samochody przez 10 lat.

    Tu nie chodzi o porównanie, ale o to, żeby wyeliminować co się da (po
    rozsądnych kosztach). Z takimi pożarami trudno walczyć...
    T.

  • 58. Data: 2020-01-19 17:06:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Saturday, January 18, 2020, 10:45:57 AM, you wrote:

    [...]

    > Z tą drobną różnicą, że co2 które ulotniło się w Australii, wróci do
    > biomasy w przeciągu najbliższej dekady. Ropa spalona w samochodach
    > potrzebuje na to milionów lat.

    Bądź konsekwentny i nie używaj demagogii - jeśli piszesz o CO2, to do
    końca - również CO2 ze spalin wróci do biomasy - rośliny nie
    wybrzydzają. Wyczerpywanie zasobów paliw kopalnych wymusi OZE oraz
    poszukiwanie innych źródeł energii i samo w sobie - o ile zachowamy
    rozsądek - nie stanowi zagrożenia innego poza samym wyczerpaniem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 59. Data: 2020-01-19 17:12:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bądź konsekwentny i nie używaj demagogii - jeśli piszesz o CO2, to do
    > końca - również CO2 ze spalin wróci do biomasy - rośliny nie
    > wybrzydzają.

    Ma rację - z grubsza ta sama ilość CO2 jaką wyemitowały pożary wróci do
    obiegu pod postacją nowej roślinności która odrośnie w miejsce spalonej.
    Innymi słowy spalasz rośliny, to wyrosną nowe, które co2 wyemitowane w
    spalaniu znowu zwiążą. Jak palisz coś co wykopałeś spod ziemi, to dopóki
    nie zrobi się z tego nowa ropa albo wegiel to samo się nie zwiąże.

    --
    Shrek

  • 60. Data: 2020-01-19 17:34:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, January 18, 2020, 2:20:46 PM, you wrote:

    > No chyba ze w miedzyczasie sloneczko stopi troche lodowcow, ktore
    > przestana odbijac swiatlo sloneczne i klimat nam sie znow ociepli.

    Jak się ociepli, to wzrośnie wilgotność powietrza, powstaną chmury i
    odbiją światło słoneczne. Albedo lodowców ma mały wpływ na klimat w
    porównaniu z albedo chmur w paśmie tropikalnym.

    > Kto wie, czy innych konsekwencji takiego chwilowego stezenia nie ma

    > Chyba, ze zaczniemy resztki organiczne wrzucac do jakiejs pustej
    > kopalni :-)
    > Gdzies tam jeszcze sa dalsze kwestie obiegu CO2 ... zdaje sie, ze
    > kwasny deszcz rozpuszcza skaly weglanowe, a potem oceany moga wiecej
    > CO2 akumulowac w postaci jonu HCO3-

    Ale w wyższej temperaturze oceany raczej pozbywają się CO2 -
    rozpuszczalność maleje.

    --
    Best regards,
    RoMan