  • 11. Data: 2003-11-07 21:48:21
    Temat: Re: W Szczecinie jedna z firm podlaczyla 30 abonentow do Neostrady
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Fri, 7 Nov 2003 16:24:48 +0000 (UTC), "Adam Kondrat"
    <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> wrote:

    >z IP nie mialem problemow. Co do reklamacji to od okolo 4 miesiecy reklamuje
    >swoje lacze Aperto i Ipartners po prostu zlewa sobie sprawe. Przyzwyczailem
    >sie do tego i zacisnalem zeby. Zamiast lacza synchronicznego mam Aperto,
    >ktore nie jest synchroniczne
    Ja mialem inny problem...
    Otoz coniektorzy "admini" nie rozumieja slowa "reserved for feature
    use".
    I to nie wazne czy mowi o tym ARIN, RIPE czy inny rejestrator IP.
    Traktuja to na rowni = "private use". Ja rozumiem ze to 2 rozne slowa
    i na firewallu potrafie stosowne ACLki zalozyc. Tymczasem oni jakos
    "specyficznie" do tego podchodza.

    Znany jest pewnie wszystkim los prefixu 80.0.0.0/8
    Mam u siebie nawet skrypt w iptables ktory radzi dac DROP na taka
    wlasnie maske.
    Kiedys majac tepsiany polpak z takim prefixem PA ktos z GTS zablokowal
    mi ten prefix na firewallu klienta ktory mial wlasnie link miedzia
    RJ45. Zglaszalem to do BOK GTS, ale brak odp. W koncu ktos z
    informacji sie ulitowal i odezwal. Byla to kobieta ktora pracowala w
    katowiskim oddzale firmy. Ja mialem problem w wa-wie. Obiecala mi i to
    tez napisala ze sprawa poszla z priorytetem HIGH do BOK warszawsiego.
    U mnie ten priorytet trwal 7 dni :)))
    W koncu odezwal sie jakis gosc i praktycznie nie wiedzial o co chodzi.
    Przeslalem wiec mu ten sam list ktory wczesniej puscilem i..... cisza
    Po tygodniu znow tam napisalem ale nie doczekalem sie odpoweidzi. Z
    racji iz klienci byli upeirdliwi zadzwonilem do prezesa i go zjechalem
    za piekna prace pionu technicznego. W koncu admin raczyl sie odezwac.
    List mily nie byl. I moglem go odczytac w takim tonie: "wypier... ty
    jeb... sku....". Akurat zabanowany serwer po drugiej stronie byl
    czesto odwiedzany przez klientow i tylko przez proxy ICMu szlo sie tam
    dostac. W rezultacie okazalo sie ze znajomy tam pracuje jako admin.
    Zostali wlasnie nabrani na to co ty teraz napisales. On zrobil podobna
    tam rozrobe i raczyli wreszcie ten prefix odbanowac.

    Widac komus trzeba bylo lekcji na temat stawiania firewalli i jakie
    prefixy nalezy banowac a jakie nie. Niektorym bardzo ciezko przemowic
    ze niekiedy "przyszlosc" mogla juz nastac i zarezerwowane prefixy sa
    obecnie uzywane.
    Jedyne z mojego punktu widzenia co moge powiedziec , to to, ze ich
    marketingowcy czesto seidza na newsach, grupach mailingowych, oraz
    forach na www. Szczegolnie czesto sie udzielaja na ISP kiedy tylko
    ktos zle na nich napisze (chodzi o firme). Niestety jednak poza glupim
    pisaniem nic sie tam nie zmienia i twoj list wyraznie mi potwierdza ze
    pomimo iz od mojego przypadku minelo 1.5 roku to nadal "tech support"
    dziala jak dzialal i niewiele sie w tym kierunku zmienilo.

    --
    Wiesiek

  • 12. Data: 2003-11-07 23:08:12
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@p...pl>

    Wiesiek wrote:
    > Otoz coniektorzy "admini" nie rozumieja slowa "reserved for feature
    > use".

    Przepraszam za złośliwość ale ja się nie dziwię że nikt nie rozumie -)

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-

  • 13. Data: 2003-11-08 00:11:28
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Fri, 7 Nov 2003 21:48:21 +0000 (UTC) I had a dream that Wiesiek <s...@o...pl>
    wrote:
    >za piekna prace pionu technicznego. W koncu admin raczyl sie odezwac.
    >List mily nie byl. I moglem go odczytac w takim tonie: "wypier... ty
    >jeb... sku....".

    Mam nadzieję, że przekazałeś tego maila komu trzeba i że tamten
    matoł już tam nie pracuje?

  • 14. Data: 2003-11-08 12:50:17
    Od: "Artur M. Piwko" <pipen@beast_tu_kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 7 Nov 2003 21:48:21 +0000 (UTC),
    Wiesiek <s...@o...pl> screamed:

    > Ja mialem inny problem...
    > Otoz coniektorzy "admini" nie rozumieja slowa "reserved for feature
    > use".

    I ja mam takowe poblokowane. Inna kwestia, że sprawdzam dość często w IANA
    zmiany zakresów.

    Artur

    --
    Before the Goat of Mendes... we all must take our turn | Artur M. Piwko
    Into the magic circle... where still the fire burns | mailto:s/_/./

  • 15. Data: 2003-11-08 12:50:49
    Od: Ed Colanski <e...@k...pl>

    Wiesiek wrote:

> [...]
    >
    > Znany jest pewnie wszystkim los prefixu 80.0.0.0/8
    > Mam u siebie nawet skrypt w iptables ktory radzi dac DROP na taka

    Kiedy mniej więcej miało o miejsce?

> [...]
    > racji iz klienci byli upeirdliwi zadzwonilem do prezesa i go zjechalem
    > za piekna prace pionu technicznego. W koncu admin raczyl sie odezwac.

    W to mi akurat cięzko uwierzyć, że ktoś Ci w mailu/na piśmie dał taką
    odpowiedź (nikt się tak nie podkłada ;-P )

    Ale jeśli tak było, chciałbym też widzieć formę Twojego zapytania do
    niego. Oczywiście ich pracownik nie powinien był zareagować
    nieprofesjonalnie, ale zżera mnie ciekawość... ;-)

    Masz oczywiście rację podając ten przykład obsługi jako haniebny, ale ja
    też jestem ich klientem i generalnie na technikalia u nich nie moge
    narzekać. Mieli małe wpadki, ale wszyscy je mają...

> [...]
    > Zostali wlasnie nabrani na to co ty teraz napisales. On zrobil podobna
    > tam rozrobe i raczyli wreszcie ten prefix odbanowac.
    (....)
> [...]
    > pomimo iz od mojego przypadku minelo 1.5 roku to nadal "tech support"
    > dziala jak dzialal i niewiele sie w tym kierunku zmienilo.

    Ale ja widzę, że jednak osiągnąłeś cel, coprawda przez znajomego admina,
    ale zawsze coś. Cóż GTS musi popracować jeszcze nad jakością obsługi
    "pierwszego kontaktu", ale ja osobiście nie mogę im zarzucić niczego co
    do profesjonalizmu ich "wewnętrznych" specjalistów.

    Są już po prostu na tyle wielcy w sensie szkieletu i liczby klientów, że
    czasem odwalą taki lapsus. A że na tej liście raczej mówi się o złych
    stronach ISP, to już inna sprawa.... ;-)

    --
    EC

  • 16. Data: 2003-11-08 12:51:12
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > zalezy do jakiego zastosowania. Do ogladania stron w jednym kierunku jest
    > ok. Ale do komercyjnych zastosowan serwerowych to radio sie po prostu nie
    > nadaje. Moze byc ono alternatywa dla internetdsl, neostrady, astercity,
    > tele2, ale nie dla DSLa po miedzi.

    ale uogólniasz....
    radio moze być równie dobre jak miedź, tylko musi to być profesjonalna
    radiolinia a nie jakiś wypierdek.
    Sam LMDS jest bardzo fajnym systemem, o ile nie przekroczy się parametrów,
    to jest 34Mbit/s obciązenia na sektor.

    Przecież gdyby radiolinie były do dupy to wszelkiej GSM'y nie stawiały by
    E1'ek pomiędzy stacjami bazowymi wlasnie na radiu. A minimalna konfiguracja
    jaką spotkałem to była radiolinia 4xE1 - max 16xE1 (NEC). - Zadnych
    zastrzeżen.
    Do tego są też urządzenia np nery, nazywa się to citilink - 155Mbit/s -
    wszystko synchronicznie i symetrycznie.
    Tyle ze kosztuje nieziemsko.

    Marcin

  • 17. Data: 2003-11-08 14:25:47
    Od: "Adam" <a...@b...net>

    Użytkownik Adam Kondrat <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:bofs23$2ckt$...@n...ipartners.pl...

> [...]
    > ok. Ale do komercyjnych zastosowan serwerowych to radio sie po prostu nie
    > nadaje. Moze byc ono alternatywa dla internetdsl, neostrady, astercity,

    hmmm, a nie proponowali wam SAFa ? tez radio ale zachowuje sie jak kabel
    polaczenie punkt-punky. Posiadam i jestem bardzo zadowolony. Popytajcie o to
    w IP.

    Adam

  • 18. Data: 2003-11-08 15:25:24
    Od: "Wiesiek" <w...@g...rsk.pl>

    Artur M. Piwko <pipen@beast_tu_kielce.pl> wrote:

    > I ja mam takowe poblokowane. Inna kwestia, że sprawdzam dość często w IANA
    > zmiany zakresów.

    No widzisz.. ale niektorzy nie sprawdzaja i nie rozumieja.
    Swoja droga to IANA nie zawsze ma aktualne dane. Nie wiem czy tam jest jakis
    problem czy co, ale chyba RIPE ma najbardziej aktualna baze danych.

    Moge sie myslic ofc.

    Tak z drugiej strony.. ciekaw jestem jednej rzeczy:
    przykladowo jest osbie wiekszy ISP i ma CIDR /16. ISP upada i sesja BGP
    tego isp zostaje zamknieta, sprzet porozlaczany. Co sie dzieje z takimi
    adresami? Dalej wisza na tego ISP ?
    jezeli juz kasuja mu pule to po jakim czasie?
    Chodzi mi o to konkretne rozwiazanie

    --
    Wiesiek

  • 19. Data: 2003-11-08 15:45:20
    Od: "Wiesiek" <w...@g...rsk.pl>

    Ed Colanski <e...@k...pl> wrote:
    > Wiesiek wrote:
    >
    > Kiedy mniej więcej miało o miejsce?
    Dawno.. Ponad rok temu. Przed wakacjami jakos.

    > W to mi akurat cięzko uwierzyć, że ktoś Ci w mailu/na piśmie dał taką
    > odpowiedź (nikt się tak nie podkłada ;-P )
    Nie napisalem ze mi tak napisal, ale ton maila tak wlasnie swiadczyl.
    TON != TRESC :)

    > Ale jeśli tak było, chciałbym też widzieć formę Twojego zapytania do
    > niego. Oczywiście ich pracownik nie powinien był zareagować
    > nieprofesjonalnie, ale zżera mnie ciekawość... ;-)
    Prosto. Podalem domene, i napisalem ze z tego adresu nie moge sie dostac
    na owy serwer. Napisalem moje ip, wyslalem trase gdzie ginie sygnal.
    W dalszej czesci napisalem ze z innego lacza (inna pula IP) wszystko jest OK
    i rowniez podalem stosowne dowody potwierdzajace.
    Na koniec napisalem zeby to sprawdzili. Tyle..

    > Masz oczywiście rację podając ten przykład obsługi jako haniebny, ale ja
    > też jestem ich klientem i generalnie na technikalia u nich nie moge
    > narzekać. Mieli małe wpadki, ale wszyscy je mają...
    Ja nie jestem wiec nie moge nic na ten temat powiedziec.
    Zabolalo mnie tylko takie potraktowanie. Z jednej strony jeden pracownik owej
    firmy chce mnie do siebie przekonac, a z drugiej olewka centralana.
    To 2 sprzecznosci znoszace sie.

    > Są już po prostu na tyle wielcy w sensie szkieletu i liczby klientów, że
    > czasem odwalą taki lapsus. A że na tej liście raczej mówi się o złych
    > stronach ISP, to już inna sprawa.... ;-)
    Jezeli o mnie chodzi to ja staram sie nie pisac o nikim zle. Chyba ze ktos
    naprawde za skore zalezie i to bardzo.
    Teraz nie mam zadnych problemow ani z GTS, ani innymi (jak na razie ) :)
    Fajnie bedzie jakby to tak pozotalo dalej.

    --
    Wiesiek

  • 20. Data: 2003-11-08 23:28:37
    Od: Pawel Rutkowski <s...@N...rsc.pl>

    > z IP nie mialem problemow. Co do reklamacji to od okolo 4 miesiecy reklamuje
    > swoje lacze Aperto i Ipartners po prostu zlewa sobie sprawe. Przyzwyczailem

    Ciebie tez ?
    To ciekawe bo ja mam taka sama sytuacje. Placza sie juz nawet w zezaniach.

    > zalezy do jakiego zastosowania. Do ogladania stron w jednym kierunku jest
    > ok. Ale do komercyjnych zastosowan serwerowych to radio sie po prostu nie

    Ja sie zastanowie nad backupem po radiu - imo lepiej miec tandetne lacze
    niz wogle ( w przypadku padu miedzi ) , ale priorytet dam na miedz.

    --
    Pawel Rutkowski Centauri RSC
    +48 22 847 68 52 http://www.rsc.pl