  • 11. Data: 2023-08-19 10:02:13
    Temat: Re: W UE najwięcej ekologicznych samochodów (na mieszkańca) mają Polacy - Eurostat
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 19.08.2023 o 09:27, Myjk pisze:
    > to 15 lat. Większość samochodów jest skrajnie zaniedbana, co widać i czuć.

    Podaj jakieś badania bo Twoje odczucie z tym zaniedbaniem ...

    Gdyby samochód Polaka był aż tak zaniedbany to te butle LPG by w co
    drugim powybuchały.

    Moje samochody to roczniki 2005-2007. Tylko Aixama mam z 2014 r. ;-)
    Nie zanosi się abym kupił młodszy.

    Nie jestem pedantem tylko jakieś tam mechaniczne technikum skończyłem i
    umiem liczyć. Dlatego naprawiam i wymieniam na czas aby mniej wydać.

  • 12. Data: 2023-08-19 10:15:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 19 Aug 2023 10:02:13 +0200, _Master_

    > Podaj jakieś badania bo Twoje odczucie z tym zaniedbaniem ...

    Badania, dobre sobie. Stań sobie pod dowolną SKP
    i popatrz ile trupów dymiących z niej wyjeżdża.
    Oczywiście że to moje odczucie, ja praktycznie
    obiegu zamkniętego nie wyłączam, bo co chwilę
    jakiś trup dymi.

    > Gdyby samochód Polaka był aż tak zaniedbany
    > to te butle LPG by w co drugim powybuchały.

    Nie no, gaz wybucha przecież tylko w pompach ciepła!
    Poza tym instalacje gazowe przechodza okresowe przeglądy,
    legalizacje, akurat nikt o zdrowych zmysłach wadliwej
    instalacji nie przepuści. To nie to co dymiący silnik.

    > Moje samochody to roczniki 2005-2007. Tylko Aixama
    > mam z 2014 r. ;-) Nie zanosi się abym kupił młodszy.

    Chwalisz się czy żalisz?

    > Nie jestem pedantem tylko jakieś tam mechaniczne
    > technikum skończyłem i umiem liczyć. Dlatego naprawiam
    > i wymieniam na czas aby mniej wydać.

    I pewnie jeszcze masz warsztat samochodowy, podobnie
    jak ci wszyscy co jeżdżą samochodami 15+, dzięki czemu
    naprawiają i wymieniają na czas. Tymczasem, jako że mam
    SUVa (bueheheh) a większość 15+ gruzów to sedany, zaglądam
    im w "deskę" jak przejeżdżam, co chwilę jakiś gruz jedzie
    z zapaloną kontrolką silnika. I chuj -- jak to mówią,
    jedzie to jedzie, po co drążyć, przed SKP się skasuje
    (albo i nie).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2023-08-19 11:13:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.08.2023 o 09:55, _Master_ pisze:

    > Ale przy okazji.
    >
    > To na jaką partię będziesz głosował?

    Na ko. Wiem - ale co ja poradzę...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-08-19 14:45:27
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 19.08.2023 o 07:08, Cavallino pisze:

    > Bzdura.

    Dlaczego? Bo nie pasuje do narracji?

  • 15. Data: 2023-08-19 14:57:33
    Od: _Master_ <...@...pl>

    "Komisja Europejska grozi nam nawet karami za niespełnienie warunku
    rozwoju sieci ładowarek do samochodów elektrycznych. Do 2026 r. na
    takich trasach co 60 km powinny znaleźć się stacje ładowania o łącznej
    mocy co najmniej 400 kW. Dwa lata później moce te mają wzrosnąć do 600 kW."

    Piękna perspektywa.
    Dostaniemy kary za to że nie stać nas na elektryki ;)

  • 16. Data: 2023-08-19 18:36:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.08.2023 o 10:15, Myjk pisze:

    > Nie no, gaz wybucha przecież tylko w pompach ciepła!
    > Poza tym instalacje gazowe przechodza okresowe przeglądy,
    > legalizacje, akurat nikt o zdrowych zmysłach wadliwej
    > instalacji nie przepuści. To nie to co dymiący silnik.

    Akurat jest dokładnie na odwrót - o ile sondę mi dwa razy w odwłok
    wetknęli to ani razy nie zajrzeli do LPG - zresztą co by mieli sprawdzać
    - szczelność chyba ale że diagnosta? Sprawdzają tylko homologavcję butli
    A jak się po 10 latach skończy holologacja na butlę, to się wymienia
    samemu butlę i jazda dalej.

    Czyli gadasz jak zwykle o rzeczach o których pojęcia nie masz.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2023-08-19 18:46:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.08.2023 o 09:52, io pisze:

    > 18-letnie?

    Mój 17 letni pali 1,5 litra na 10k i uważam że to dużo. Pewnie turbina
    przepuszcza sądząc po dolocie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2023-08-19 21:59:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.08.2023 o 09:52, io pisze:

    > 18-letnie?

    Wiek nie ma tu nic co rzeczy, są konstrukcje, które spalają więcej lub
    mniej oleju. To nawet nowsze silniki zużywają go więcej bo jeżdżą na
    rzadszych olejach niż te z przed ery downsizing-u.
    A jak samochód leciwy i olej zużywa, to trzeba go naprawić, a nie
    biadolić, że jeździ na olej silnikowy.

  • 19. Data: 2023-08-19 22:05:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.08.2023 o 09:27, Myjk pisze:

    > Raczej rzeba nad tym ubolewać, jako że średnia wiekuw naszym pięknym kraju
    > to 15 lat. Większość samochodów jest skrajnie zaniedbana, co widać i czuć.

    Ale to właśnie wina całego tego ekooszołmstwa i mody na downsizing,
    silniki wysilone, olej rzadki jak woda, to go sobie silnik spala.

    > Taki VW to ma nawet w instrukcji napisane że może żreć nawet litr oleju na
    > 1000km, a to NOWY samochód.

    Już pomijając, że to nadal 10x mniej, to widać jasno, że wiek samochodu
    ma tu niewiele wspólnego ze spalaniem oleju.

  • 20. Data: 2023-08-19 22:08:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.08.2023 o 08:18, cef pisze:

    > Podziały były od zawsze: protestanci i katolicy, Matusy i Blokerzy,
    > komuchy i solidarność, chadecy i socjaldemokraci, Tutsi i Hutu,
    > proletariat i burżuazja, sunnici i szyici, republikanie i demokraci,
    > Ossi i Wessi, my i oni.

    Jeszcze geje i lesbijki.