  • 11. Data: 2015-05-22 19:47:52
    Temat: Re: WD Red vs. Green - dlaczego duża różnica w cenie?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-05-22 o 00:50, Poldek pisze:
> [...]
    > przybywa i wszystko ok. Operacja dość upierdliwa - trzeba dysponować
    > komputerem z kontrolerem SATA on-board, ściągnąć obraz płyty z
    > programem, wypalić, wyłączyć NASa, wyjąć dyski, podłączyć pierwszy
    > dysk do SATA w komputerze, uruchomić komputer z płyty, w programie
    > zmienić parametry parkowania, wyłączyć, to samo z drugim dyskiem i
    > można pakować dyski z powrotem do NASa. Jeżeli takie zabawy cię nie
    > zniechęcają to poza tym do Greena nie ma się co przyczepić. Ale ten
    > Green 3TB, to może być zupełnie inny dysk niż Green 1TB.

    Aktualnie też mam 1TB Green ale troszkę mało się zrobiło.
    Tego typu operacje mi nie straszne, nie takie rzeczy robię prywatnie i w
    robocie.
    Więc kupię Green'a. Co mi po gwarancji 3 lata jak i tak dyski w robocie
    Black Re padają jak muchy dopiero po 40tyś godzin pracy. Albo padnie od
    razu albo za parę lat. Poza parkowaniem co 8 sekund vs. 300sek.
    większych różnic nie znalazłem między Red i Green za które warto dać
    100PLN więcej, stąd było pytanie. Wyłaczając to oba są identyczne jak widzę.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2015-05-22 21:04:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-22 o 08:43, Chris pisze:

    > Głupoty gadasz:
    >
    > RED=NAS
    > http://www.wdc.com/pl/products/products.aspx?id=810
    >
    > PURPLE=REJESTRATOR
    > http://www.wdc.com/pl/products/products.aspx?id=1210

    Przepraszam, masz rację.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2015-05-24 09:17:14
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message
    > 8 lat (?) i przez ten czas był 2 tylko razy wyłączany. Jak nie trudno zgadnąć
    > cały czas działa.

    dyski do rejestratora roznia sie tym ze w razie problemow z zapisaniem
    danych nie miela tego do skutku tylko pomijaja fragment i leca dalej
    (a przynajmniej tak powinno sie dziac)

    w rejestratorze krytyczna jest ciaglosc zapisu a nie idealna zgodnosc
    z danymi wejsciowymi

    zwykle dyski oczywiscie beda dzialac, chodzi tylko o to co bedzie sie
    dzialo "w najgorszym wypadku"

    --
    http://db.org.pl/

  • 14. Data: 2015-05-25 09:11:14
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-05-22 o 21:04, Adam pisze:

    > Przepraszam, masz rację.

    No problem, łatwo się pomylić bo robią tych modeli na pęczki.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 15. Data: 2015-05-25 11:26:01
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-05-22 o 18:07, 666 pisze:
    > Jest w sieci sporo porównań (głownie angielskojęzycznych, też niemieckich), różnica
    w cenie jest zwykle uzasadniona,

    A czym jest uzasadniona?

  • 16. Data: 2015-05-25 16:33:11
    Od: " 666" <...@...6>

    Poczytaj testy, to się dowiesz: np. szybkość transferu, gwarancja (zależnie od
    rynku).

    -----

  • 17. Data: 2015-05-26 10:32:26
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-05-25 o 16:33, 666 pisze:
    > Poczytaj testy, to się dowiesz: np. szybkość transferu, gwarancja (zależnie od
    rynku).

    No dobra. Pierwszy test jaki znalazłem.

    https://www.pugetsystems.com/labs/articles/Western-D
    igital-Green-vs-Red-Hard-Drives-602/

    Podsumowanie:

    "Overall, the differences between WD Green and Red drives are very subtle [...]

    Moim zdaniem "very subtle" nie uzasadnia 100pln różnicy w cenie.

  • 18. Data: 2015-05-26 20:38:10
    Od: " 666" <...@...6>

    Jeden woli Skodę, drugi Volkswagena, trzeci Audi, i całe szczęście.
    Podobnie można mieć garnitur za 450 zł i za 2499 zł i na dodatek ten drugi jeśli
    włoski będzie się nosił znacznie krócej.
    Na rynku, dla którego matczynym językiem jest "very subtle" różnica w cenie jest
    "subtle", a z kolei w Polsce Red to produkt zapewne
    niszowy, więc jest większa marża / mniejszy upust.

    -----

  • 19. Data: 2015-05-27 09:22:39
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-05-26 o 20:38, 666 pisze:
> [...]
    "subtle", a z kolei w Polsce Red to produkt zapewne niszowy, więc jest większa marża

    Dziękuję za analizę charakterystyki rynku transportowego i odzieżowego.

    Natomiast wracając do tematu; to jak w końcu jest?
    Warto dopłacać te 100 pln?

  • 20. Data: 2015-05-27 09:28:59
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-05-27 o 09:22, robot pisze:

    > Dziękuję za analizę charakterystyki rynku transportowego i odzieżowego.
    >
    > Natomiast wracając do tematu; to jak w końcu jest?
    > Warto dopłacać te 100 pln?

    W NAS-ach firmowych ma same RED-y ale w domowym pod Media/Backup ma WD
    BLUE i spokojnie to wystarczy. Do twoich wymagań spokojnie możesz brać
    GREEN/BLUE.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl