  • 111. Data: 2011-04-02 22:39:48
    Temat: Re:
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-02 21:21, J.F. pisze:

    > Nie, no nic, choc tatus mi zawsze powtarzal - trzymaj duzy odstep od
    > tego przed toba, ale jeszcze wiekszy od tego za toba :-)

    Mimo wszystko aż tacy popieprzeni to ludzie nie są, żeby mi specjalnie w
    dupę wjechać, tylko dlatego, że oganiczenia +10 jadę.

    > biletami nbp sie nie najesz ani nie ubierzesz.

    Taa. Bo tirmeni to dla idei jeżdżą, a właściciele firm jeszcze bardziej.
    Nie bądź śmieszny, robią to własnie dla biletów NBP. Skoro argumentem ma
    być, łamiemy przepisy i mamy wszystko w dupie, to prościej i skuteczniej
    będzie od razu kraść.

> [...]
    > A jak pomysle ze mam wyslac towar koleja, ale trzeba go zawiezc na
    > stacje, przeladowac, potem bedzie jechal nie wiadomo jak dlugo, potem
    > mi zadzwonia ze dojechal, ze koniecznie natychmiast musze go odebrac,
    > bo za dwie godziny naliczaja postojowe, znow przeladowac, dowiezc -
    > to ja to p*, zanim to wszystko sie zalatwi to tir juz bedzie dawno i
    > klienta. Kontenery - to znow stacja nie moze byc byle jaka, bo trzeba
    > dzwigi, plac skladowy - czyli moze bedzie o 50km, a moze blizej, ale
    > na drugi koniec miasta, na stacji bedzie kolejka.

    Masz rację, ale przypomnć ci, że zacząłeś od tego, że tiry to srednio
    60km/h wyciągają - co po prostu nie jest prawdą, choćbyś nie wiem jak
    się napinał. Przynajmniej nie w Polsce.

    Bliżej setki raczej.

    > Ale tych swiatel to ile - 20 chyba nie zlicze w trasie.

    Taa. Dwadzieścia to będzie od Nadarzyna do Hynka pewnie. Zresztą 20 to
    więcej niż kilka.

    Shrek.

  • 112. Data: 2011-04-03 10:04:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 1 Apr 2011 10:31:48 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > pomysł świetny. Tylko skąd weźmiesz tory?

    Z PLK. A PLK zaorać.

    --
    ___________ (R)

  • 113. Data: 2011-04-03 10:06:14
    Temat: Re: Re:
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 1 Apr 2011 12:49:39 +0200, jarek d. napisał(a):

    > Zresztą - jakie to ma znaczenie, skoro "maszynistow przeszkola: - na przejezdzie
    > wal w osobowke, szkoda
    > ladunku" hehe

    Nie muszą szkolić. Maszynista nie ma możliwości zatrzymać pociągu przed
    przejazdem. Hamowanie nagłe, sygnał, ucieczka do przedziału maszynowego,
    modlitwa - tyle może.

    --
    ___________ (R)

  • 114. Data: 2011-04-03 10:15:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 02 Apr 2011 22:39:48 +0200, Shrek wrote:
    >Mimo wszystko aż tacy popieprzeni to ludzie nie są, żeby mi specjalnie w
    >dupę wjechać, tylko dlatego, że oganiczenia +10 jadę.

    A kto mowi ze specjalnie. Ale jaka to dla ciebie roznica specjalnie
    czy niespecjalnie :-)

> [...]
    >Nie bądź śmieszny, robią to własnie dla biletów NBP. Skoro argumentem ma
    >być, łamiemy przepisy i mamy wszystko w dupie, to prościej i skuteczniej

    Ale zeby ukrasc, ktos musi dowiezc. Bo jak inaczej - pojedziesz koleja
    do niemiec, ukrasc tam fure, koniecznie diesla, zatankujesz u nich na
    stacji, obrobisz sklep i przywieziesz do domu ?

    >Masz rację, ale przypomnć ci, że zacząłeś od tego, że tiry to srednio
    >60km/h wyciągają - co po prostu nie jest prawdą, choćbyś nie wiem jak
    >się napinał. Przynajmniej nie w Polsce.

    Zaczelo sie od tego ze twierdziles iz przy maksymalnej 90 nie da sie
    osiagnac 60. No to prostuje ze malo wazne jaka mamy gorna predkosc,
    wazne jak dlugo sytuacja nas zmusi do zwolnienia ponizej tych 60.

    Wiec te 60 na tira w trasie wcale nie wydaje mi sie takie
    nieprawdopodobne, oczywiscie bez uwzgledniania obowiazkowych postojow,
    ani przejazdow przez miasta w szczycie, ani korkow na remontach.

    PKP tez musi zmienic zalogi, przepuscic szybsze pociagi, naprawic
    awarie i tez sie spoznia.

    >Taa. Dwadzieścia to będzie od Nadarzyna do Hynka pewnie.

    Ja liczylem od drugiego konca. Mirkow, Dlugoleka, Bykow, moze jeszcze
    z jedne. Sycow, Bralin *2. W Kepnie chyba 1, Wieruszow tez, wielun 2 ?
    Jedne w szczerym polu mi sie kojarza, Belchatow 2, w piorkowie jedne
    na zjezdzie drugie na koncu obwodnicy. I zaczela sie gierkowka.
    Tutaj swiatelek troche jest, ale nieduzo. Jak pod sama warszawa to nie
    wiem.

    >Zresztą 20 to więcej niż kilka.

    Ale to 350 km, wiec co kilkanascie km wychodza takie swiatla. Niektore
    przejezdzasz z marszu, inne na ciemnopomaranczowym (nagminne na tej
    trasie, ale w granicach przyzwoitosci), w rezultacie nie spowalniaja
    az tak mocno.

    J.

  • 115. Data: 2011-04-03 11:08:05
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-03 10:15, J.F. pisze:

    > A kto mowi ze specjalnie. Ale jaka to dla ciebie roznica specjalnie
    > czy niespecjalnie :-)

    Zasadnicza. Żeby wjechać niespecjalnie to muszą być zwykle jakieś
    dodatkowe okoliczności, a nie samo +10 to za wolno baranie, to cie
    staranuje.

    > Ale zeby ukrasc, ktos musi dowiezc.

    Taa, bo jak Zenek rzuci robotę za fajerą, to świat się zawali. Przestań
    koloryzować, bo można dojść do wniosku, że wszystkiemu winny Zenek za
    kółkiem tira. Jakby wpizdu rzucił robotę, to nie byłoby co najmniej
    kradzieży i prostytucji;)

    > Zaczelo sie od tego ze twierdziles iz przy maksymalnej 90 nie da sie
    > osiagnac 60. No to prostuje ze malo wazne jaka mamy gorna predkosc,
    > wazne jak dlugo sytuacja nas zmusi do zwolnienia ponizej tych 60.

    Raczej jak często. W praktyce w Polsce na statystycznej trasie (a nie
    między bramkami na autostradzie) się nie da.

    > Wiec te 60 na tira w trasie wcale nie wydaje mi sie takie
    > nieprawdopodobne, oczywiscie bez uwzgledniania obowiazkowych postojow,
    > ani przejazdow przez miasta w szczycie, ani korkow na remontach.

    A wiesz, że prawdopodobne jest, gdyby nie wypadki, choroby, starość i
    zabójstwa, że ludzie byli nieśmiertelni?

    > PKP tez musi zmienic zalogi, przepuscic szybsze pociagi, naprawic
    > awarie i tez sie spoznia.

    Ale mnie PKP chwilowo nie obchodzi, tylko średnia 60 TIRem. I zdaję
    sobie sprawę, że koleją (niekoniecznie PKP) nie warto wozić dorbiazgu na
    krótkich trasach.

    Shrek.

  • 116. Data: 2011-04-03 13:34:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <lskorupka@wirtualna> napisał w wiadomości

    > Ale kuzyn jeździ na codzień w Polsce?

    Tak.

    >Z terenami zabudowanymi na ten przykład? A może po prostu zlewa znaki?

    Zapewne, jak każdy kto ma odrobinę oleju w głowie. ;-)

  • 117. Data: 2011-04-03 14:08:59
    Od: "jarek d." <d...@w...tlen.pl>

    wiadomości news:c1.01.3Q2TY3$0Bm@mike.oldfield.org.pl...

    > Nie muszą szkolić. Maszynista nie ma możliwości zatrzymać pociągu przed
    > przejazdem. Hamowanie nagłe, sygnał, ucieczka do przedziału maszynowego,
    > modlitwa - tyle może.

    Co Ty nie powiesz...
    A datę posta widziałeś? ;P

    jarek d.

  • 118. Data: 2011-04-04 20:05:00
    Temat: Re: "Wal po osobówce"
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:j58bp6huqeseta5714ih5h4vqg798cmit5@4ax.com...

    > Ja już właśnie od roku próbuję w sądzie uzyskać należne odszkodowanie.
    > Przez pół roku sąd nie potrafił nawet ruszyć sprawy i powołać
    > biegłego, pozew do ubezpieczyciela wysyłał przez kwartał.
    >
    > A tu doszłyby jeszcze problemy dowodowe z wykazaniem "co by było
    > gdyby" czyli ile firma by zarobiła gdyby auto pracowało (nie jest
    > jedyne). Horror, kupa kasy na prawników - myślisz że małą firmę stać
    > na takie zabawy?

    Wczoraj usłyszałem z pierwszej ręki historię, jak to prawnik tworzył
    umowę baaardzo specyficznej spółki, chyba pierwszej takiej w kraju.

    Chłop się nawywijał strasznie, bo sytuacja piekielnie skomplikowana, do
    przejęcia umowy, z przetargów i nie, w dodatku unijna kasa itd.

    W każdym razie - 8 spotkań i 2 miesiące to trwało.

    Za całość wziął 1500 pln ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 119. Data: 2011-04-04 20:10:25
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    jarek d. wrote:

    > Użytkownik "Roman" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Nie pod markety, tylko do centrum logistycznego. Dalej samochodem.
    > Niekoniecznie o ładowności TIRa. 2. Pod zakłady produkcyjne, jeśli
    > skala produkcji jest wystarczająco duża - jak najbardziej. To się
    > nazywa bocznica. Jeśli nie jest - analogicznie jak w pkt 1.
    >
    > Nie chodzi mi o to, żeby wszystko ładować na pociąg, tylko żeby wozić
    > odpowiednim dla wielkości ładunku środkiem transportu.

    Dostawczak to 1/3 kontenera.
    TIR to jest jeden kontener.
    Pociąg - kilkanaście-kilkadziesiąt kontenerów.

    Widzisz tę "małą" różnicę pomiędzy dostawczakiem a pociągiem?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 120. Data: 2011-04-04 22:30:11
    Od: "Roman" <g...@w...pl>

    > Dostawczak to 1/3 kontenera.
    > TIR to jest jeden kontener.
    > Pociąg - kilkanaście-kilkadziesiąt kontenerów.

    Ciekawie liczysz....3x1,5tony = 24tony....albo inaczej 3x12m3(te 12m3 to
    mają te większe) =110m3....albo jeszcze inaczej...na dużego busa wchodzi 5-6
    euro palet czyli 3x5 euro palet = 34 euro palety.....