  • 121. Data: 2011-04-04 22:33:47
    Temat: Re: Re:
    Od: "jarek d." <d...@w...tlen.pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ind1ih$kei$1@news.onet.pl...

    > Dostawczak to 1/3 kontenera.
    > TIR to jest jeden kontener.
    > Pociąg - kilkanaście-kilkadziesiąt kontenerów.
    >
    > Widzisz tę "małą" różnicę pomiędzy dostawczakiem a pociągiem?

    Cieszę się, że dostrzegasz proporcje.
    W czym problem?

    jarek d.

  • 122. Data: 2011-04-04 23:01:24
    Temat: Re: "Wal po osobówce"
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Wczoraj usłyszałem z pierwszej ręki historię, jak to prawnik tworzył
    > umowę baaardzo specyficznej spółki, chyba pierwszej takiej w kraju.
    >
    > Chłop się nawywijał strasznie, bo sytuacja piekielnie skomplikowana, do
    > przejęcia umowy, z przetargów i nie, w dodatku unijna kasa itd.
    >
    > W każdym razie - 8 spotkań i 2 miesiące to trwało.
    >
    > Za całość wziął 1500 pln ;-)

    Promocję miał?
    Przy zastępstwie procesowym jest jednak nieco drożej.

  • 123. Data: 2011-04-05 02:00:25
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Cavallino wrote:

    > Promocję miał?
    > Przy zastępstwie procesowym jest jednak nieco drożej.

    No właśnie ten co płacił mi opowiadał, i powiedział "No tyle chciał, aż
    zapytałem czy jest pewien..."

    Przy zastępstwie procesowym - sąd zasądza zwrot kosztów. Czasem całkiem
    przyzwoite.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 124. Data: 2011-04-05 02:15:13
    Temat: Re:
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Roman wrote:

    > Ciekawie liczysz....3x1,5tony = 24tony....

    No, miałem na myśli nie tyle dostawczaki, co mniejsze ciężarowe, typu
    MAN TGL.
    Ale fakt - dostawczaki największe to raptem 2 tony wezmą.

    > albo inaczej 3x12m3(te 12m3
    > to mają te większe) =110m3....

    Ejże, co to za kontener 110m3? toż czterdziestka ma circa 60. A zdaje
    się maks czterdziestkę można wrzucić na tira, nie?

    > albo jeszcze inaczej...na dużego busa
    > wchodzi 5-6 euro palet czyli 3x5 euro palet = 34 euro palety.....

    Chodziło mi własnie o to rozróżnienie, że dostawczak jest za mały żeby
    mógł w większości przypadków zastapić TIR-a w dowozie towaru do sklepu.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 125. Data: 2011-04-05 02:15:28
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    jarek d. wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Cieszę się, że dostrzegasz proporcje.
    > W czym problem?

    A w tym że to co teraz dowozi TIR do sklepu, niekoniecznie się
    przewiezie dostawczakiem - tak żeby miało to sens, żeby nie puszczać w
    trasę do jednego sklepu kilku, czy wręcz kilkunastu dostawczaków.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 126. Data: 2011-04-05 08:36:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > Przy zastępstwie procesowym - sąd zasądza zwrot kosztów.

    Tak.
    Czasem to Ty musisz zwrócić (jak przegrasz).

    >Czasem całkiem
    > przyzwoite.

    I co, myślisz że to wystarczy?

  • 127. Data: 2011-04-05 16:49:12
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Cavallino wrote:

    > Tak.
    > Czasem to Ty musisz zwrócić (jak przegrasz).

    > I co, myślisz że to wystarczy?

    Wiesz, moja żona jest radcą prawnym - i np. przy ostatniej sprawie
    dostała koszty naprawdę sensowne, takie że klientka nie musiała nawet
    grosza dopłacać.

    Pewnie, jak trafisz na jakiegoś buca który koniecznie musi dostać 200
    baksów za godzinę pracy, to nie starczy, ale wielu jest normalnych.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 128. Data: 2011-04-05 17:37:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Wiesz, moja żona jest radcą prawnym - i np. przy ostatniej sprawie
    > dostała koszty naprawdę sensowne,

    Znaczy jak?
    Myślałem że na koszty zastępstwa są jakieś normy, z góry określone kwoty.

  • 129. Data: 2011-04-05 18:33:17
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Cavallino wrote:

    > Znaczy jak?
    > Myślałem że na koszty zastępstwa są jakieś normy, z góry określone
    > kwoty.

    Nie. Sędzia liczy ile było rozpraw, i ocenia stopień skomplikowania
    sprawy. Po prawdzie też patrzy kto to będzie musiał zapłacić.

    Zdarzają się rozsądni, którzy nie trzymają się minimalnych stawek (bo
    takie ponoć są).

    Standardowo też radca prawny/adwokat przychodzi na ogłoszenie wyroku z
    już wydrukowanym i podpisanym zażaleniem na postanowienie o kosztach
    ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 130. Data: 2011-04-06 12:21:53
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Rychu wrote:
    > Teraz moje zdanie do tej sytuacji. Wystarczyło się twardo trzymać
    > swojego toru jazdy. Najwyżej by się przytarły auta, może skurwysyna
    > by obróciło. Może by w coś wleciał, może nie.

    A może by się odbili od niego w lewo (bardzo prawdopodnbne skoro gościu
    się wciskał pomiędzy) i wylecieli na czołówkę i żadne 30cm śniegu by im
    nie pomogło.

    > Jednak sprawa by była
    > prosta i czysta.

    Tak. "Volvo nie dostosowało prędkości do warunków, uderzyło w tył "tego w
    czarnym" odbiło się, przeleciało przez barierkę na czołowe zderzenie. 5
    ofiar śmiertelnych 4 osoby w stanie ciężkim." Zaraz by na grupie ktroś
    napisał "ma debil za swoje, szkoda że pociągnął innych"

    BTW. o 8 lat więzienie to też piszesz głupoty. 8 lat to się daje debilowi
    który zapierniczał 150km/h po mieście i "zdjął" przystanek z ludźmi. A nie
    komuś, kto z nieokreślonych przyczyn stracił panowanie nad pojazdem (wg
    własnych zeznań omijał czarny samochód który mu zajechał drogę -- jeśli
    coś pamięta) i przeleciał w warunkach zimowych na przeciwległy pas ruchu.

    > Nie było by żadnej wątpliwości, ryzyka śmierci
    > lub zmarnowania życia niewinnego człowieka.

    Zacytuję klasyka: "Obywatelu, nie pieprz bez sensu"...

    [...]

    \SK