  • 101. Data: 2011-04-02 14:02:18
    Temat: Re:
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 02 Apr 2011 11:56:22 +0200, Shrek wrote:

    >No to ciekawe, tiry i osobówki jadą tą samą trasą, ale TIRy szybciej?
    >Kupy się nie trzyma.

    Mialem na mysli wolniej niz 60.

    >Dla przykładu Berlin - Terespol dla osobówki google maps [...]
    >Wrocław - Warszawa 343 km i 5h24m. tu masz koło 60 osobówką - tirem nie
    >dasz rady. Zwłaszcza, ze Gierkówka rozkopana.

    Ale przeciez jezdzisz ta trase i mozesz napisac czy w praktyce jest
    5:42 :-P

    >Trasa jak to trasa w Polsce.

    Ale trasy sa rozne. Juz nawet Wroclaw-Piotrkow jest inna niz
    Ww-Warszawa :-)
    A moze byc Legnica-Krakow, czy Zabrze-Szczecin :-)

    Ale nawet nie o to mi chodzi.
    Siegnalem do logu z trasy Wroclaw-Bydgoszcz, przez Milicz, Wrzesnie,
    Gniezno, 271km. Osobowka wyszlo .. 62km/h, wstyd :-)
    To bylo powiedmy centrum-centrum, jakbym liczyl trase od tablicy do
    tablicy, to by skoczylo do 68km/h, nadal wstyd.
    Czemu tak wolno .. a widze, ze dwa wahadelka byly, pare remontow.
    Ale przeprowadzam symulacje co by bylo gdybym sie ograniczyl z
    predkoscia:

    b.o 4:19:06 62.7
    120 4:19:36 62.6
    110 4:20:53 62.3
    100 4:23:48 61.6
    90 4:29:28 60.3
    80 4:38:53 58.3
    70 4:54:51 55.3

    tirman nie przekraczajacy 80 jechalby wolniej o raptem 4km/h.
    Taka juz wrednosc arytmetyki drogowej - nie zarabiasz na szybkiej
    jezdzie, tracisz na wolnej.

    Przyklad moze nieszczegolny, bo jakos podejrzanie wolno wyszlo, ale
    coz robic. No dobra, wycialem pare

    >No i fajnie że poruszyłeś kwestie
    >fotoradarów. TIRy tylko wtedy są konkurencyjne jak tną do kagańca przez
    >zabudowany. Jakby przestrzegały ograniczeń, to nawet PKP by je
    >wyprzedziło (a też przestrzegają).

    A to tez roznie bywa, bo sa trasy gdzie tych ograniczen jest pelno, a
    sa takie gdzie jest ich niewiele. Np Ww-JG, pkp przypominam 3
    godziny/~90km.

    Nie dysponuje niestety mapami z ograniczeniami predkosci, a szkoda, bo
    chetnie bym i przepisowa jazde zasymulowal :-)

    J.

  • 102. Data: 2011-04-02 16:34:25
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-02 14:02, J.F. pisze:

    > Ale przeciez jezdzisz ta trase i mozesz napisac czy w praktyce jest
    > 5:42 :-P

    Rozumiem, że ty jeżdzisz tirem i wiesz, że jest 4:20 :P

    > Ale trasy sa rozne. Juz nawet Wroclaw-Piotrkow jest inna niz
    > Ww-Warszawa :-)
    > A moze byc Legnica-Krakow, czy Zabrze-Szczecin :-)

    Ale mówimy o dowożeniu tirem ładunków do sklepów, firm i marketów. One
    nie są przy parkingach na autostradach. Więc mówimy o średniej w Polsce.
    Jedna trasa owszem będzie autostradą i ekspresówką, ale ogólnie
    autostrad mamy mało.

> [...]
    > To bylo powiedmy centrum-centrum, jakbym liczyl trase od tablicy do
    > tablicy, to by skoczylo do 68km/h, nadal wstyd.

    70 w Polsce to nie wstyd.

    > Czemu tak wolno .. a widze, ze dwa wahadelka byly, pare remontow.
    > Ale przeprowadzam symulacje co by bylo gdybym sie ograniczyl z
> [...]

    Wziąłeś pod uwagę lokalne ograniczenia, i czas rozpędzania się do
    zadanej prędkości? Jak to wogóle liczyłeś?

    > tirman nie przekraczajacy 80 jechalby wolniej o raptem 4km/h.
    > Taka juz wrednosc arytmetyki drogowej - nie zarabiasz na szybkiej
    > jezdzie, tracisz na wolnej.

    Wiem, ale przy Vmax 90 naprawdę ciężko uzyskać Vśr 60. Sam widzisz po
    twojej symulacji, że się da - bez wahadełek, remontów i tylko od tablicy
    do tablicy. A nie jest tak, że TIRy jeżdżą tylko po krajówkach, a i te
    krajówki często przez centa miast przebiegają.

    > A to tez roznie bywa, bo sa trasy gdzie tych ograniczen jest pelno, a
    > sa takie gdzie jest ich niewiele. Np Ww-JG, pkp przypominam 3
    > godziny/~90km.

    Wałbrzyski zakład infrastruktury nie jest miarodajny;)

    Shrek

  • 103. Data: 2011-04-02 17:11:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 02 Apr 2011 16:34:25 +0200, Shrek wrote:

    >Rozumiem, że ty jeżdzisz tirem i wiesz, że jest 4:20 :P

    Ale google maps liczy dla tira ?
    Czy liczy 5:42 dla osobowki, a w praktyce .. od 2:45 do 6:45 :-)

    >Ale mówimy o dowożeniu tirem ładunków do sklepów, firm i marketów. One
    >nie są przy parkingach na autostradach.

    Spojrz na Bielany Wroclawskie :-)

    >Więc mówimy o średniej w Polsce.

    No tak, tylko jak ja wyciagnac - czy moze byc srednia dla tras
    Ww-Klodzko, Ww-Walbrzych, Ww-JG, Ww-Legnica, Ww-Poznan, Ww-Piotrkow,
    Ww-Opole ? :-)

    >Jedna trasa owszem będzie autostradą i ekspresówką, ale ogólnie
    >autostrad mamy mało.

    Na innych tez sa roznice, czesto zalezne od godziny.

    >70 w Polsce to nie wstyd.

    No ale bylo 68 :-(. 75 bym sie nie wstydzil :-)

    >Wziąłeś pod uwagę lokalne ograniczenia, i czas rozpędzania się do
    >zadanej prędkości? Jak to wogóle liczyłeś?

    wzialem log z gps, mam tam co kilkanascie sekund zapisana odleglosc
    odcinka, czas i predkosc, po czym tam gdzie predkosc byla wyzsza niz
    zadana policzylem sobie czas ktory by wyszedl przy zadanej.

    tir faktycznie moglby byc jeszcze nieco wolniejszy, bo rozpedza sie
    wolniej .. a moze do 80 nie az tak wolno ..

    >Wiem, ale przy Vmax 90 naprawdę ciężko uzyskać Vśr 60. Sam widzisz po
    >twojej symulacji, że się da - bez wahadełek, remontów i tylko od tablicy
    >do tablicy.

    Ale to jedna z wolniejszych tras sie okazala - osobowym, nie wahajac
    sie przekroczyc 120, a wyszlo tylko 62. Tablica-tablica i bez
    wahadelek bylibysmy szybsi obaj.

    >A nie jest tak, że TIRy jeżdżą tylko po krajówkach, a i te
    >krajówki często przez centa miast przebiegają.

    Tych obwodnic powoli przybywa.

    >>> zabudowany. Jakby przestrzegały ograniczeń, to nawet PKP by je
    >Wałbrzyski zakład infrastruktury nie jest miarodajny;)

    To co - byly zabor rosyjski ma byc miarodajny ? :-)
    Czy jedna prestizowa linia ?

    J.

  • 104. Data: 2011-04-02 17:33:58
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-02 17:11, J.F. pisze:

    > Ale google maps liczy dla tira ?

    Nie, dla osobówki. Ale z tego, ze to osobówki wyprzedzają TIRy a nie na
    odwrót, wynika, że TIRy mają mniejszą średnią.

    > Czy liczy 5:42 dla osobowki, a w praktyce .. od 2:45 do 6:45 :-)

    Taa. jasne 130 średnia;)

    > Spojrz na Bielany Wroclawskie :-)

    Spójrz na mapę drogową Polski - dużo ty autostrad widzisz?

    > No tak, tylko jak ja wyciagnac - czy moze byc srednia dla tras
    > Ww-Klodzko, Ww-Walbrzych, Ww-JG, Ww-Legnica, Ww-Poznan, Ww-Piotrkow,
    > Ww-Opole ? :-)

    Średnia to średnia. Choć właściwie lepiej by było wziąć medianę. Dałoby
    się policzyć jakby mieć dostęp do danych.

    > No ale bylo 68 :-(. 75 bym sie nie wstydzil :-)

    A co za różnica? kilka minut?

    >>> 120 4:19:36 62.6
    >>> 110 4:20:53 62.3
    >>> 100 4:23:48 61.6
    >>> 90 4:29:28 60.3
    >>> 80 4:38:53 58.3

    > wzialem log z gps, mam tam co kilkanascie sekund zapisana odleglosc
    > odcinka, czas i predkosc, po czym tam gdzie predkosc byla wyzsza niz
    > zadana policzylem sobie czas ktory by wyszedl przy zadanej.

    Sprytne.

    > tir faktycznie moglby byc jeszcze nieco wolniejszy, bo rozpedza sie
    > wolniej .. a moze do 80 nie az tak wolno ..

    Ładowny - wolno;)

    > Ale to jedna z wolniejszych tras sie okazala - osobowym, nie wahajac
    > sie przekroczyc 120, a wyszlo tylko 62. Tablica-tablica i bez
    > wahadelek bylibysmy szybsi obaj.

    Gdyby babcia miała wąsy...

    > Tych obwodnic powoli przybywa.

    Dobrych torów też. Bez znaczenia dla aktualnego porównania.

    > To co - byly zabor rosyjski ma byc miarodajny ? :-)
    > Czy jedna prestizowa linia ?

    Bo ja wiem? Może Wrocław - reszta kraju. Na pewno nie Wałbrzych. To tak
    jakby sugerować, że Borne Sulinowao jest reprezentywne dla Polski.

    Shrek.

  • 105. Data: 2011-04-02 17:45:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 02 Apr 2011 16:34:25 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ale mówimy o dowożeniu tirem ładunków do sklepów, firm i marketów. One
    > nie są przy parkingach na autostradach. Więc mówimy o średniej w Polsce.

    A moglibyście mówić o tym w innym wątku? Bo w tym tylko zamęt siejecie,
    albowiem tu była mowa o "tiry na tory" co dotyczy w lwiej części tranzytu

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 106. Data: 2011-04-02 19:18:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 02 Apr 2011 17:33:58 +0200, Shrek wrote:

    >Nie, dla osobówki.

    No to chyba nie mozna mu wierzyc :-)

    >Ale z tego, ze to osobówki wyprzedzają TIRy a nie na
    >odwrót, wynika, że TIRy mają mniejszą średnią.

    Kto kogo wyprzedza to od jaj zalezy. Jest sobie wiocha, obowiazuje 50
    - ile jedziesz ? :-)

    >Taa. jasne 130 średnia;)

    Mlody jestes, nie pamietasz :-)
    To pisal Andy Zdzitowiecki, na zasadzie "raz mi tyle wyszlo".
    A ze on lubil depnac, mial wtedy porsche, dawno temu to bylo - moze
    sie akurat tak zdarzylo. Nie jest to jakis nierealny czas - tzn nie
    zebym wsiadl i zademonstrowal, ale jak trzymal 180 na gierkowce a
    potem 110, i ruch byl maly - moglo wyjsc.

    >A co za różnica? kilka minut?

    No ale widzisz - przeliczylem od tablicy do tablicy po wycieciu dwoch
    postojow na wahadlach i nawet tir nie przekraczajac 80 mialby srednia
    63, przeciez to tylko kilka minut wolniej, nadal sie nie wstydzic ?
    :-)

    >Gdyby babcia miała wąsy...

    Ja tam nie wiem, ale moze on moze przeczekac godziny szczytu i wpisac
    sobie w obowiazkowy odpoczynek.

    >Bo ja wiem? Może Wrocław - reszta kraju. Na pewno nie Wałbrzych. To tak
    >jakby sugerować, że Borne Sulinowao jest reprezentywne dla Polski.

    A co jest zlego w zakladzie walbrzyskim ? Bo tak prawde mowiac to
    nawet nie bardzo wiem czemu te pociagi takie wolne.
    Siec tu gesta, a przeciez w reszcie kraju jest np Zywiec-Wisla - 36km
    droga, a 3 godziny pociagiem :)

    J.

  • 107. Data: 2011-04-02 19:28:57
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-02 19:18, J.F. pisze:

    > Kto kogo wyprzedza to od jaj zalezy. Jest sobie wiocha, obowiazuje 50
    > - ile jedziesz ? :-)

    zwykle 60. Wiem tiry jeżdżą 90.

> [...]
    > zebym wsiadl i zademonstrowal, ale jak trzymal 180 na gierkowce a
    > potem 110, i ruch byl maly - moglo wyjsc.

    Kiedyś. Jak nie było policji, fotoradarów, i innych samochodów. Teraz
    choćbyś miał Ferrari, to nie dasz rady. Więc nie puszczajmy wodzy
    fantazji, tylko przyznajmy, że tir z Wrocka do Warszawy jedzie 6h przy
    bardzo dobrych wiatrach.

    > Ja tam nie wiem, ale moze on moze przeczekac godziny szczytu i wpisac
    > sobie w obowiazkowy odpoczynek.

    No, to już odpada ci podstawowa zaleta - elastyczność.

    > A co jest zlego w zakladzie walbrzyskim ?

    To, że jest niereprezentatywny.

    Shrek.

  • 108. Data: 2011-04-02 20:36:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 02 Apr 2011 19:28:57 +0200, Shrek wrote:

    >zwykle 60. Wiem tiry jeżdżą 90.

    A jak widzisz w lusterku wielki napis SCANIA, to przyspieszasz czy
    zwalniasz ? :-)

    >Kiedyś. Jak nie było policji, fotoradarów,

    Fotoradarow prawde mowiac nadal nie ma. Sa puste skrzynki, i znow
    wracamy do jaj :-) Jest tez CB i sa detektory.

    >i innych samochodów. Teraz choćbyś miał Ferrari, to nie dasz rady.

    Ale czasem moze sie zdarzyc luzniejszy dzien, albo bedziesz mial jaja
    poraz trzeci i dobrego aniola stroza - 2:45 naprawde niewykluczam.
    Z drugiej strony moga sie trafic akurat remonty i godzine postoisz w
    korkach :-)

    >Więc nie puszczajmy wodzy
    >fantazji, tylko przyznajmy, że tir z Wrocka do Warszawy jedzie 6h przy
    >bardzo dobrych wiatrach.

    Ile jedzie to nie wiem, ale 5h by mnie wcale nie zdziwilo.
    Po prostu on pojedzie ponizej 70 raptem w kilku miejscach.

    Plus oczywiscie obowiazkowy postoj po 4h :-)

    >No, to już odpada ci podstawowa zaleta - elastyczność.

    Ze stacji do celu tez moze byc w korkach :-)

    J.

  • 109. Data: 2011-04-02 20:52:03
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-02 20:36, J.F. pisze:

    > A jak widzisz w lusterku wielki napis SCANIA, to przyspieszasz czy
    > zwalniasz ? :-)

    Zlewam. A bo co?

    > Fotoradarow prawde mowiac nadal nie ma. Sa puste skrzynki, i znow
    > wracamy do jaj :-) Jest tez CB i sa detektory.

    No dobra- skoro tak argumentujesz, że TIRy są lepsze od koleji, bo można
    łamać ograniczenia, to ja proponuje pójść dalej. Po co ktoś ma się jebać
    z jakimiś TIRami żeby zarobic, jak można po prostu zajumać bilety NBP?

    > Ile jedzie to nie wiem, ale 5h by mnie wcale nie zdziwilo.
    > Po prostu on pojedzie ponizej 70 raptem w kilku miejscach.

    Tak, tak, a łyżka na to... Czerwone światła i przejazdy kolejowe też
    zlewają?

    > Plus oczywiscie obowiazkowy postoj po 4h :-)

    > Ze stacji do celu tez moze byc w korkach :-)

    Może. Ale mówi się, że TITy są elastyczne, a kolej nie. Jak będą jeździć
    poza godzinami szczytu, to uczciwie powiedzmy, że tą zaletę tracą.

    Shrek.

  • 110. Data: 2011-04-02 21:21:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 02 Apr 2011 20:52:03 +0200, Shrek wrote:

    >Zlewam. A bo co?

    Nie, no nic, choc tatus mi zawsze powtarzal - trzymaj duzy odstep od
    tego przed toba, ale jeszcze wiekszy od tego za toba :-)

    Ale jak zlewasz to to tiry wyprzedzaja osobowke :-)

    >No dobra- skoro tak argumentujesz, że TIRy są lepsze od koleji, bo można
    >łamać ograniczenia, to ja proponuje pójść dalej. Po co ktoś ma się jebać
    >z jakimiś TIRami żeby zarobic, jak można po prostu zajumać bilety NBP?

    biletami nbp sie nie najesz ani nie ubierzesz.

    Problem w tym ze tiry wolne, ale kolej jeszcze gorsza.
    A jak pomysle ze mam wyslac towar koleja, ale trzeba go zawiezc na
    stacje, przeladowac, potem bedzie jechal nie wiadomo jak dlugo, potem
    mi zadzwonia ze dojechal, ze koniecznie natychmiast musze go odebrac,
    bo za dwie godziny naliczaja postojowe, znow przeladowac, dowiezc -
    to ja to p*, zanim to wszystko sie zalatwi to tir juz bedzie dawno i
    klienta. Kontenery - to znow stacja nie moze byc byle jaka, bo trzeba
    dzwigi, plac skladowy - czyli moze bedzie o 50km, a moze blizej, ale
    na drugi koniec miasta, na stacji bedzie kolejka.

    Moze kiedys PKP stanie na wysokosci zadania, wystarczy jeden telefon,
    podjedzie tir, zabierze kontener, na drugi dzien dostawi na plac
    klienta, i nic po drodze nie zginie.

    Na razie koleja to sie dobrze wegiel do elektrowni przewozi.

    >Tak, tak, a łyżka na to... Czerwone światła i przejazdy kolejowe też
    >zlewają?

    Ale tych swiatel to ile - 20 chyba nie zlicze w trasie.

    J.