  • 11. Data: 2011-03-31 10:07:10
    Temat: Re:
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-03-31 01:04, kogutek pisze:
    > Wyobraź sobie sytuację w której kierowca cysterny z benzyną
    > musi ostro zahamować na mokrej jezdni bo mu ktoś wyjechał.

    A teraz wyobraź, że nikt mu nie wyjechał, tylko sam się zagapił, zagadał
    przez telefon, spadła mu fajka na fotel... Lepiej, żeby walił dalej
    prosto po czarnym prasując wszystko przed sobą, czy jednak w stronę rowu?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 12. Data: 2011-03-31 10:31:59
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-03-31 09:35, Albercik pisze:
    > Poza tym, nawet jak jedzie taki z jabłkami, po takim
    > szkoleniu wybierze zgarnięcie osobówki, wiedząc że wyjdzie z tego bez
    > szwanku, niż wjechanie do rowu, gdzie właściwie tylko on sam się naraża.

    Obecnie poświęcanie swego życia za innych nie jest zbyt popularne.
    Bliższa koszula ciału.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 13. Data: 2011-03-31 10:34:56
    Temat: Re: "Wal po osobówce"
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-03-30 23:42, WS pisze:
    > za http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/na_drogach/
    news/wal-po-osobowce-szokujace-nagrania-ze-szkolen,1
    617731,1612
    > "Mianowicie według instruktorów OZPT "nie można narażać ładunku, tylko
    > powodować "
    > wypadek. Kierowcy mają "walić po osobówce", bo jest "poniżej nóg" -
    > czytamy na stronach portalu TVN24."
    I w wielu przypadkach bardzo dobrze.
    Tego samego powinni uczyć kierowców osobówek na kursie już - "jak ci coś
    wyskoczy, i widzisz że nie ma szans uniknąć kolizji, to nie uciekaj na
    bok, bo znajdziesz drzewo lub pieszego na chodniku, a prawdziwy sprawca
    odjedzie bez szwanku, tylko wal dzielnie w niego". Auta mają strefy
    zgniotu, są elastyczne i są dwa, energia zostanie rozproszona na więcej
    elementów. Jedno auto kontra nieelastyczny słup/drzewo daje dużo
    mniejsze szanse.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 14. Data: 2011-03-31 11:03:58
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > co to za przycisk? Jaki jest jego skutek?

    Ponoć blokuje siodło, tak że naczepa nie skręca - uniemożliwia złożenie
    się zespołu jak scyzoryk, tworzy z zespołu ciągnik-naczepa monolit.
    Jeździł wówczas Renault Magnum i miał taki ficzer.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 15. Data: 2011-03-31 11:06:42
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Krzysiek Kielczewski wrote:

    > A w przypadku zwykłego TIRa, który ma do wyboru zgarnąć jedną
    > osobówkę, albo złożyć się w poprzek krajówki i zgarnąć kilkanaście
    > osobówek?

    Pojęcia nie mam. Ten znajomy opowiadał to w kontekście tego że wział
    właśnie miesiąc wolnego po tym jak skasował dwójkę ludzi w osobówce - a
    wiózł właśnie chlor.

    Dodatkowo twierdził że w takich sytuacjach nie hamuje się gwałtownie.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 16. Data: 2011-03-31 11:10:44
    Temat: Re: Re:
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    ".sp" <s...@a...er> wrote in message news:in1b64$992$1@news.onet.pl...

    > Co dziecko robiło na jezdnio?
    > Pieszy przejechany na jezdni jest sam sobie winien, zawsze.
    > Pieszemu łatwiej dostrzec maszynę i uciec przed nią. Jak nie dostrzega,
    > liczy na innych, albo że dotychczas się udało, ma problem.

    Dziecko, baranie, zginelo w samochodzie zgniecionym miedzy dwiema
    ciezarowkami, bo temu z tylu sie hamulce skonczyly.

    --
    Axel

  • 17. Data: 2011-03-31 12:14:39
    Od: "jarek d." <d...@w...tlen.pl>

    Użytkownik ".sp" <s...@a...er> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pieszemu łatwiej dostrzec maszynę i uciec przed nią. Jak nie dostrzega, liczy
    > na innych, albo że dotychczas się udało, ma problem.

    Sprawa się wyjaśnia. Nius z dzisiaj:
    http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/bydgoszcz/tir-z
    abil-dziecko-i-tak-by-doszlo-do-wypadku,1,4227415,re
    gion-wiadomosc.html

    jarek d.

  • 18. Data: 2011-03-31 12:43:01
    Od: ".sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > Tego samego powinni uczyć kierowców osobówek na kursie już - "jak ci coś
    > wyskoczy, i widzisz że nie ma szans uniknąć kolizji, to nie uciekaj na
    > bok, bo znajdziesz drzewo lub pieszego na chodniku, a prawdziwy sprawca

    Jak wyskakuje żaba, zając czy mały kundel to co robisz ?
    Zderzenie z łosiem może być niezdrowe

  • 19. Data: 2011-03-31 12:56:55
    Od: "MW" <M...@z...pl>

> [...]
    > zgniotu, są elastyczne i są dwa, energia zostanie rozproszona na więcej
    > elementów. Jedno auto kontra nieelastyczny słup/drzewo daje dużo mniejsze

    Dotyczy to zwłaszcza drzew z przeciwka, zapierdzielających po swoim pasie z
    prędkościami rzędu 130 km/h.

    MW

  • 20. Data: 2011-03-31 13:25:59
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Massai <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > trzymasz kierownicę i się przebijasz.
    > Ryzyko rozszczelnienia cysterny z chlorem, i wytrucia ludzi w promieniu

    Nie ma bezpiecznych towarów jak ważą 24 tony. Co najwyżej głupio na pogrzebie
    jak mówią że przysypały go czereśnie i zginął.