  • 11. Data: 2013-07-11 11:23:38
    Temat: Re: Why mobile web apps are slow
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 11.07.2013 02:10, bartekltg wrote:

    > To terminate z powodu cyklu to na pewno dobry pomysł?
    >
    > Czasem zmusi to do zupełnie niepotrzebnego obchodzenia,

    Tak. Jest to cena którą płacisz za deterministyczne sprzątanie śmieci.
    GC też zazwyczaj daje też dużą wolność a w praktyce czasami zmusza do
    zupełnie niepotrzebnego obchodzenia - nie ma rozwiązań do wszystkiego
    idealnych.

    > np w jakimś algorytmie na grafie skierowanym głownie usuwającym
    > krawędzie.

    Jak to robiłem w C++ to aby z jednej strony nie bawić się w ręczne
    new/delete a z drugiej nie cieknąć pamięcią miałem w obiektach
    opakowujących algorytmy std::vector<shared_ptr<T> > freeMeLater a sam
    algorytm działał już na wskaźnikach. Było szybkie i dawało gwarancję, że
    w momencie gdy dane przestaną być używane wszystko się ładnie sprzątnie.

    > A ludzie od c++ w większości tak nie mają?

    Ludzie od C++ w większości muszą pamiętać o pamięci. Użytkownicy GC w
    większości nie muszą. Mi chodzi o to, żeby pamiętać jedynie o nie
    zepsuciu pamięci (być może za cenę dodatkowego wektora tu i uwdzie[*]) a
    reszta się zrobi sama.

    [*] Zauważ, że w języku to może się robić automatycznie na zasadzie np
    operatora lNew który tworzy obiekt i wiąże jego czas życia z opakowującą
    funkcją czy klasą.

    Michoo

  • 12. Data: 2013-07-11 11:46:51
    Temat: [OT] ortografia i interpunkcja (was: Why mobile web apps are slow)
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2013-07-11, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    [...]
    > GC też zazwyczaj daje też dużą wolność a w praktyce czasami zmusza do
    ^--- przecinek
    > zupełnie niepotrzebnego obchodzenia - nie ma rozwiązań do wszystkiego
    > idealnych.
    [...]
> [...]
    > Ludzie od C++ w większości muszą pamiętać o pamięci. Użytkownicy GC w
    > większości nie muszą. Mi chodzi o to, żeby pamiętać jedynie o nie

    Ci chodzi o to?
    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=5375
    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=523
    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=5842

    > zepsuciu pamięci (być może za cenę dodatkowego wektora tu i uwdzie[*]) a
    > reszta się zrobi sama.

    "Ówdzie".

    > [*] Zauważ, że w języku to może się robić automatycznie na zasadzie np
    > operatora lNew który tworzy obiekt i wiąże jego czas życia z opakowującą
    ^--- przecinek
    > funkcją czy klasą.

    Michoo, na miłość Boską, przejrzyj jeszcze raz przyzwoity słownik (taki
    z zasadami interpunkcji).

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 13. Data: 2013-07-11 11:49:09
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 11.07.2013 01:53, A.L. wrote:

    > Uhum... Co jescze twierdzisz?

    [*] Odwrócę pytanie:

    Czy uważasz, że GC minimalizuje wykorzystanie zasobów? Czy też jednak
    pozwala na proste[**] zarządzanie pamięcią z punktu widzenia programisty
    za cenę jej względnie dużego(w porównaniu do optymalnego) zajęcia?

    (Ja nie twierdzę, że GC nie należy nigdy używać, ja twierdzę, że GC jest
    _zazwyczaj_ rozwiązaniem suboptymalnym. Są przypadki gdzie duże
    wykorzystanie zasobów jest niewielką ceną, którą płaci się za korzyści
    wynikające z GC, ale IMO decyzja projektowa powinna być odwrotna -
    wiedzieć kiedy go użyć a nie używać "domyślnie".)

    [*] Wiele rzeczy, np w okolicy problemu stopu w systemach o skończonych
    zasobach, ale to nie ma nic do tematu.

    [**] Proste dopóki nie trafi się ściany - widziałem już algorytmy z
    dziedziny sztucznej inteligencji/uczenia maszynowego których "nie da
    się" zrobić w javie. W c++ zajmują ~10-30x mniej pamięci (co jest
    problemem gdy podstawą są gigabajty) ale RapidMiner jest akurat napisany
    w javie i zostaje rzeźbienie z jni.

    Michoo

  • 14. Data: 2013-07-11 11:52:48
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 11.07.2013 05:16, A.L. wrote:
    > On Wed, 10 Jul 2013 01:00:35 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    > <s...@g...com> wrote:
    >
    > "Why mobile web apps are slow"
    >
    > Nie pzrez GC. Pzrez debilnosc systemu Android.

    Rozwiń.

    Zauważyłeś, że mowa jest o "WEB apps"?

    Michoo

  • 15. Data: 2013-07-11 11:54:49
    Temat: Re: [OT] ortografia i interpunkcja
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 11.07.2013 11:46, Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > Michoo, na miłość Boską, przejrzyj jeszcze raz przyzwoity słownik (taki
    > z zasadami interpunkcji).

    Gdy piszę na szybko - zapomnij, mogę ewentualnie nie pisać albo ty
    możesz nie czytać.

    Michoo

  • 16. Data: 2013-07-11 12:43:50
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 7/11/2013 11:46 AM, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
> [...]
    >
    > "Ówdzie".

    > ^--- przecinek
    >
    > Michoo, na miłość Boską, przejrzyj jeszcze raz przyzwoity słownik (taki

    Zawsze mnie fascynuje skad sie polonisci na technicznych grupach biora.
    Wez moze poudzielaj sie na forum pisania wierszy czy cos. Wybacz ale
    mnie komplentnie nie interesuje ja sie "mi chodzi o to" pisze, natomiast
    opinie Michoo o GC jak najbardziej.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 17. Data: 2013-07-11 12:57:15
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 11.07.2013 10:04, Maciej Sobczak wrote:

    > Ilość klas nie ma kompletnie żadnego znaczenia. Uzgodnijmy więc, że
    > masz ich 3 miliony, niech ten system wygląda jeszcze poważniej, nie
    > wpływa to na dalsze rozważania.

    Obawiam się, że w javie wcześniej trafisz na którąś z 16-bitowych ścian ;)

    > O, i to dopiero ma znaczenia. Nawet jeśli w programie jest tylko
    > jedna klasa.

    Tylko nadal pozostaje pytanie (ok, w javie się tego nie da inaczej,
    week-reference jest mało znane i upierdliwe w stosowaniu) jak wygląda
    ownership i czas życia obiektów?

    W przypadku bez GC zazwyczaj(oczywiście nie zawsze) na etapie tworzenia
    struktury danych mamy jakąś mapę/listę/tablicę w której umieszczamy nowo
    tworzone obiekty i z której je wyszukujemy tworząc kolejne krawędzie - w
    takiej sytuacji czas życia może być powiązany z tą strukturą.

    GC oczywiście daje możliwość zwalniania obiektów w czasie, gdy wypadają
    one z hipergrafu i jeżeli właśnie tego potrzebujemy, to jest to właśnie
    owo specyficzne zastosowanie w którym przy braku GC musielibyśmy je i
    tak napisać. Jeżeli natomiast nie potrzebujemy zwalniania obiektów w
    czasie pracy algorytmu to GC jest tylko zbędnym kosztem.

    > Z punktu widzenia mainstreamu pytanie jest następujące: czy GC
    > powinien być obowiązkowym elementem systemu, niezależnie od tego, co
    > ten system robi.

    Tu odpowiedź jest bolesna - tak, bo na rynku brakuje dobrych
    programistów i obawiam się, że spora grupa dostępnych nie poradzi sobie
    bez GC.

    Natomiast cały czas uważam, że język który z jednej strony zabierał z
    przed programisty konieczność zarządzania pamięcią ręcznie a z drugiej
    strony wymuszał odpowiednie ustalenie własności obiektów na etapie
    projektu byłby ciekawy.

    Michoo

  • 18. Data: 2013-07-11 13:45:05
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia pamiętnego Thu, 11 Jul 2013 12:57:15 +0200, Michoo wyjmując peta
    oznajmił:

    > Obawiam się, że w javie wcześniej trafisz na którąś z 16-bitowych ścian ;)

    Jakich 16-bitowych ścian? Jedyne jakie znam są w formacie plików .class,
    ale tu nie może chodzić akurat o te.

    > Tylko nadal pozostaje pytanie (ok, w javie się tego nie da inaczej,
    > week-reference jest mało znane i upierdliwe w stosowaniu) jak wygląda
    > ownership i czas życia obiektów?

    Michoo, życzliwie: nie tygodniowa referencja, tylko słaba (weak).

    Weak-rwfs może używa się niezbyt często, ale owszem, dla uniknięcia
    memory leaków w Javie, najczęściej spowodowanych trzymaniem dużych
    chmur obiektów od gc root porzez albo niezwalnianą instancję lub
    statyczne pola klas, które nigdy nie przestają być potrzebne. Ja się
    spotkałem z tym, że najczęstsze dwa miejsca to monitoring, który
    trzyma weak-refs do obiektów będąc singletonem, i wszelkie formy
    stosów.

> [...]
    > tak napisać. Jeżeli natomiast nie potrzebujemy zwalniania obiektów w
    > czasie pracy algorytmu to GC jest tylko zbędnym kosztem.

    Dokładnie. W rpzypadku grafów najłatwiej jest użyć zwykłych tablic,
    które zwalania się po zakończeniu, albo trzymać bitowe maski użycia
    indeksu oraz stos najbliższej maski z wolnym indeksem. Robiliśmy
    takie rzeczy dla grafów zajmujących kilkadziesiąt czy kilkaset GB.

    Hipergraf różni się tylko dodatkowymi setami, co niczym nie odbiega
    od dołączonych do zwykłego grafu informacji dodatkowych pod względem
    samej struktury danych.

    > Tu odpowiedź jest bolesna - tak, bo na rynku brakuje dobrych
    > programistów i obawiam się, że spora grupa dostępnych nie poradzi sobie
    > bez GC.

    Czasami wystarcza odpowiedni framework i wzięcie programistów w kamasze
    mówiąc "macie robić tak i tak, zawsze i wszędzie". Z jakiegoś powodu
    programiści lubiący Javę nie lubią takich "ograniczeń wolności".

> [...]
    > przed programisty konieczność zarządzania pamięcią ręcznie a z drugiej
    > strony wymuszał odpowiednie ustalenie własności obiektów na etapie

    Jestem mocno zaciekawiony. Mógłbyś rozwinąć, chyba że ktoś czegoś takiego
    próbował i masz linka?

    --
    Edek

  • 19. Data: 2013-07-11 17:17:04
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 11 Jul 2013 01:04:24 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    >Tak czy inaczej: rozumiem, że wg Ciebie GC może być użytecznym narzędziem w
    *specjalistycznych* i *niszowych* zastosowaniach. Otóż zgadzam się od lewej do
    prawej, podobnie jak w przypadku każdego innego specjalistycznego narzędzia.

    >Wyobraź sobie jednak, że te "mobile web apps" nie mają 3 milionów klas
    zorganizowanych w struktury zwane "hypergraph". W związku z tym przydatność GC w
    systemach z "hypergraph" ma się nijak do jego użyteczności w "mobile web apps".
    Proste?

> [...]
    >
    >Najwyraźniej nie przeczytałeś tego artykułu, bo gdybyś przeczytał, to byś zobaczył
    odniesienie do Apple'a, który *wywalił* GC ze swojej platformy, co spotkało się z
    wielkim aplauzem najbardziej zainteresowanych, czyli programistów. W tym kontekście
    Twoje twierdzenie, że bez GC się nie da, jest oderwane od rzeczywistości. W
    rzeczywistości okazuje się, że nie dość że bez GC się da, to nawet da się lepiej -
    przynajmniej w tych niespecjalistycznych, nieniszowych zastosowaniach.

    >Artykuł pokazuje (wykres w ~połowie strony), w jakim zakresie są efektywne - tylko
    wtedy gdy masz +6x więcej RAMu, niż potrzebujesz. Przy marginesie -4x GC zachowuje
    się jak kotwica.

    Na pewno ciekawie Pan pisze. Ale nei bedze cztal linii ktore maja po
    500 znakow ciurkiem

    A.L.

  • 20. Data: 2013-07-11 17:19:41
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 11 Jul 2013 09:46:51 +0000 (UTC), "Stachu 'Dozzie' K."
    <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:

    >Michoo, na miłość Boską, przejrzyj jeszcze raz przyzwoity słownik (taki
    >z zasadami interpunkcji).

    Kolego, jestescie mlodym internauta, wiec nie wiecie jeszcze ze od
    czasow protokolu uucp wytykanie na usenecie ortografii uchodzi za
    ordynarne chamstwo.

    Ale to nic takiego, z czasem Kolega zapozna sie z zwyczajami.
    Wytrwalosci tylko tzreba...

    A.L.