  • 51. Data: 2019-09-30 22:07:41
    Temat: Re: WiFi calling
    Od: Marcin <n...@n...com>

    W dniu 2019-09-30 o 07:21, p...@g...com pisze:

    > Poprawki bezpieczeństwa to jest mus i Samsung nie może olewać 3 letniego flagowca
    więc łaski nie robi. Upgrade Androida to inna bajka choć też muszą uważać żeby nie
    zirytować klientów jeśli np Xiaomi wypuści Queen cake dla swoich ogórków kupionych za
    ułamek ceny Samsunga.

    Nie wiem co musi a co nie bo Samsunga mialem dawno temu ale np. w Sony 3
    lata po premierze to aktualizacji nie widzialem. Gdyby te aktualizacje
    bezpieczenstwa dla 3 letniego flagowca to byla normalna sprawa to nikt
    by o tym nie pisal na portalach:

    https://www.gsmmaniak.pl/1052222/galaxy-s7-nowa-aktu
    alizacja-wrzesien-2019/

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 52. Data: 2019-09-30 22:25:16
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2019-09-30 o 17:13, Trybun pisze:

    > Nie wiem. Swoje zdanie opieram na doświadczeniach znajomego, który
    > przechwala mi się jak często ma aktualizowanego Andka na swoim sprzęcie.
    > Jest to "Nokia" z tej nowej chińskiej generacji, chyba 6tka.

    Jest juz kepiej w przypadku Androida niz bylo kilka lat temu i poprawki
    bezpieczenstwa wychodza regularnie dopoki producent wspiera dany model.
    Problem jest tylko taki, ze to wspieranie nie trwa za dlugo, czy wlasnie
    ok. 3 lata. Nokia 6 wyszla na poczatku 2017 wiec ma prawie 2 lata,
    pytanie jak dlugo HMD (producent smartfonow z logo Nokii) bedzie
    wypuszcac aktualizacje.

    > A swoja drogą to te aktualizacje jakoś dziwnie idą. W swoim ostatnim
    > telefonie (TP-Link) miałem kilka aktualizacji, Jednak każda z nich
    > dotarła do mojego telefonu na kilka miesięcy po oficjalnym wydaniu tych
    > poprawek.

    To tez jest duzy problem Androida. Dzisiaj Google zalata dziure a kiedy
    uzytkownik dostanie poprawiony soft? Nikt nie wie, bo jeszcze producent
    telefonu musi wypuscic odpowiedni ROM. Czy wypusci? A jak telefon
    brandowany to jeszcze brand operatora. Android 10 jest juz jakis czas na
    rynku, mam telefon ktory producent twierdzi, ze dostanie aktualizacje do
    10 i nadal czekam. Jeszcze chyba kilka miesiecy. A tymczasem koledzy z
    iPhonami wszyscy maja juz iOS 13.

    > Co do aktualizacji to chyba sprawa jest jasna - Apple aktualizuje swój
    > sprzęt. Pytanie czy te aktualizacje to tylko korzyści. Ba jak już
    > pisałem - wydajność baterii w tych zaktualizowanych telefonach to jakiś
    > kabaret.

    Ale czy dla mnie jako uzytkownika ma to jakies znaczenie? Niewazne jak
    to wyglada od srodka to uzytkownik chce miec zaktualizowany soft.

    > Moje zapotrzebowania na telefony wyglądają trochę inaczej, gdyby sprzęt
    > spełniał oczekiwane warunki to mogę go używać i do końca świata, tak że
    > gdyby nie te wyjątkowo słabe baterie w Iphone`ach to poważnie
    > zastanowiłbym się nad kupnem używki tego producenta.

    Niestety nie ma idealnych rozwiazan. Dlatego caly czas jeszcze mam
    Androida.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 53. Data: 2019-10-01 15:01:24
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 30.09.2019 o 22:25, Marcin pisze:
> [...]
    > dlugo, czy wlasnie ok. 3 lata. Nokia 6 wyszla na poczatku 2017 wiec ma
    > prawie 2 lata, pytanie jak dlugo HMD (producent smartfonow z logo

    Gdzieś czytałem o 2-3 aktualizacjach Andka, Andka a nie jakichś łatek
    producenta. I tak na zimno kalkulując więcej niż takie 2-3 aktualizacje
    Androida raczej tracą sens. Starszy sprzęt z takiego czy innego powodu
    nie jest w stanie uciągnąć systemu o kilka generacji wyżej. Myślę że
    takie trzy generacje w górę to granica możliwości większości sprzętów.

> [...]
    > aktualizacje do 10 i nadal czekam. Jeszcze chyba kilka miesiecy. A
    > tymczasem koledzy z iPhonami wszyscy maja juz iOS 13.

    W moim wypadku sprawa wygląda jeszcze dziwniej. O tym że posiadany
    przeze mnie model telefonu dostał aktualizacje dowiedziałem się ze
    strony producenta, tymczasem te poprawki dotarły do mnie po kilku
    miesiącach. Sytuacja bardzo przypomina praktyki Microsoftu - 10tka
    oficjalnie dostaje aktualizację w marcu tymczasem u mnie możliwość
    pobrania pojawia się po kilku miesiącach.

    > Ale czy dla mnie jako uzytkownika ma to jakies znaczenie? Niewazne jak
    > to wyglada od srodka to uzytkownik chce miec zaktualizowany soft.

    Jeżeli bierzemy pod uwagę tylko to że takie aktualizacje są to sprawa
    jasna. Pytanie tylko po co aktualizacja która sprawia że sprzęt staje
    się mniej wydajny, a korzyści to tylko na papierze?

    > Niestety nie ma idealnych rozwiazan. Dlatego caly czas jeszcze mam
    > Androida.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Marcin

    Ano chyba nie ma idealnych, zarówno systemów jak i sprzętu..

  • 54. Data: 2019-10-01 19:35:09
    Od: p...@g...com

    Samsung dodał do tego 17 poprawek własnego interfejsu, w tym naprawę błędu, który
    pozwalał na zmianę konfiguracji podłączenia USB bez autoryzacji.

    Piszą sprzedajne prosiaczki którym zapłacono żeby wychwalali Samsunga który naprawia
    to co zepsuł ? Jest coraz mniej powodów aby kupować Samsunga a brak aktualizacji
    jeszcze skraca tą listę.

  • 55. Data: 2019-10-01 19:50:37
    Od: p...@g...com

    To tez jest duzy problem Androida. Dzisiaj Google zalata dziure a kiedy
    uzytkownik dostanie poprawiony soft? Nikt nie wie, bo jeszcze producent
    telefonu musi wypuscic odpowiedni ROM.

    To nie jest problem Androida tylko producenta i operatora. Samsung daje zazwyczaj
    radę ale taki np ZTE w dupie ma klienta więc nie warto smroda kupować. Ciekawym
    rozwiązaniem jest też android One niechętnie propagowany przez Samsunga bo dostajemy
    czystego Androida bez syfiastych nakładek czy preinstalowanego bloatware.

  • 56. Data: 2019-10-01 22:00:30
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2019-10-01 o 15:01, Trybun pisze:

> [...]
    > nie jest w stanie uciągnąć systemu o kilka generacji wyżej. Myślę że
    > takie trzy generacje w górę to granica możliwości większości sprzętów.

    Tylko dlaczego stary sprzet ciagnie open sourcowego Androida w duzo
    nowszych wersjach bez problemow w romach przygotowanych przez
    "zapalencow"? Dzisiejsze telefony z procesorami z duza liczba rdzeniow i
    z calkiem duzo RAMu glownie zajmuja sie nic nie robieniem. Wiec nawet
    jak nowszy system ma troche wieksze wymagania systemu to da rade.

> [...]
    > oficjalnie dostaje aktualizację w marcu tymczasem u mnie możliwość
    > pobrania pojawia się po kilku miesiącach.

    Sytuacja jednak jest inna. Po pierwsze producent komputera nijak nie
    limituje dotepu do aktualizacji Windowsa. Gdybysmy tak mogli dostawac
    aktualizacje Androida bezposrednio od Google z pominieciem producenta
    telefonu... A po drugie to w W10 pewne aktulizacje sie instaluja
    automatycznie a inne przez pewien czas sa tyko "dla chetnych". Czasami
    sa wycofywane, bo powoduja problemy - czasami tylko na konkretnych
    konfiguracjach.

    > Jeżeli bierzemy pod uwagę tylko to że takie aktualizacje są to sprawa
    > jasna. Pytanie tylko po co aktualizacja która sprawia że sprzęt staje
    > się mniej wydajny, a korzyści to tylko na papierze?

    Pytanie czy taka aktualizacja jednak nie zwieksza bezpieczenstwa kosztem
    wydajnosci. I czy zalezy uzytkownikowi na bezpieczenstwie czy na wydajnosci.

    > Ano chyba nie ma idealnych, zarówno systemów jak i sprzętu..

    Nie znam ;)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 57. Data: 2019-10-02 16:07:47
    Od: p...@g...com

    Gdybysmy tak mogli dostawac
    aktualizacje Androida bezposrednio od Google z pominieciem producenta
    telefonu.

    O właśnie wymyśliłeś Android One ;-)

  • 58. Data: 2019-10-03 13:11:19
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    mrvtktjv w news:qmau6f$dvj$1@dont-email.me
> [...]
    > programować). Producenci mają łatwiej, bo mają dostęp do kodu źródłowego
    > sterowników sprzętu w przeciwieństwie do twórców z XDA, który bazują na
    > tym, co pozostawił (porzucił?) producent.
    > Nie ma problemu z 3 wersjami naprzód, to kwestia dobrej woli producenta. A
    > nawet z sześcioma - licząc od ostatniej oficjalnej aktualizacji (4.1)
    > mojej Motoroli Droid 4 z 2012 roku wypuszczonej "fabrycznie" jeszcze z
    > Androidem 2.3, a aktualnie działającej na wersji 7.1 (LineageOS 14.1).
    > System działa stabilnie, choć czuć jego większy "ciężar".

    jest pewnie jeszcze tak, ze jesli ktos "siedzi" na androidzie, ktory dostal
    wraz z tel. (chocby samsung) i nie ma widokow na upgrade androida, to pewnie
    wypada najpierw popytac innych posiadaczy tego dokladnie tel. jak im sie
    sprawuja po ewentualnej instalacji jakiegos nowszego custom ROM-a,
    podejrzewam, ze niekoniecznie nowszy o chocby jedno oczko custom ROM bedzie
    lepszy.
    mam racje?
    u mnie samsung j3 2016 i ciagle na lizaku...

  • 59. Data: 2019-10-04 23:19:31
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2019-10-02 o 16:07, p...@g...com pisze:

    > O właśnie wymyśliłeś Android One ;-)

    Niestety nie. Android One to co prawda oprogramowanie glownie tworzone
    przez Google ale jednak nie w 100%. Jest to niewatpliwie latwiej
    producetnowi przygotowac paczke dla telefonu bazujac na czystym
    Androidzie ale to nadal producent przygotowuje obraz, udostepnia go do
    pobrania itp. Do tego dochodzi umowa pomiedzy producentem telefonu a
    Google o minimalnym okresie w ktorym aktualizacje beda uzytkownikom
    udostepniane.
    Nie wiem co z brandem operatorow. Czy w Android One brand operatora jest
    dopuszczalny czy telefony sprzedawane przez operatora i z wolnego rynku
    maja to samo oprogramowanie?
    W Android 10 ma sie sytuacja poprawic bo (przynajmniej czesciowo)
    poprawki systemu beda pobierane ze sklepu Google Play z pominieciem
    producenta telefonu. Moze kiedys producent telefonu udostepni tylko
    sterowniki a cala paczke przygotouje Google?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 60. Data: 2019-10-05 10:48:19
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 01.10.2019 o 22:00, Marcin pisze:
> [...]
    > i z calkiem duzo RAMu glownie zajmuja sie nic nie robieniem. Wiec
    > nawet jak nowszy system ma troche wieksze wymagania systemu to da rade.

    Nie praktykowałem to i nie mam pojęcia. Może to partyzanckie
    aktualizowanie to po trosze tylko iluzja. Jak już wspominałem kumpel na
    pytanie co zyskał po takim wgraniu alternatywy odpowiedział że prawie nic.

    To tak z dzisiejszego punktu widzenia. Kiedyś dwa rdzenie w procku i 1GB
    RAMu sprawiały wrażenie że trzyma się samego boga za nogi.

> [...]
    > automatycznie a inne przez pewien czas sa tyko "dla chetnych". Czasami
    > sa wycofywane, bo powoduja problemy - czasami tylko na konkretnych

    Owszem - inna, jednak sprowadza się do tego samego - aktualizacje
    dostępne są z opóźnieniem.

    > Pytanie czy taka aktualizacja jednak nie zwieksza bezpieczenstwa
    > kosztem wydajnosci. I czy zalezy uzytkownikowi na bezpieczenstwie czy
    > na wydajnosci.

    Nie mamy, przynajmniej ja nie mam na to żadnych dowodów że mój sprzęt
    stał się bezpieczniejszy. Co do wydajności sprzętowo-programowej.
    Przynajmniej na moim sprzęcie można zauważyć dziwne zjawisko, zarówno w
    telefonach jak i komputerach - sprzęt muli i opóźnia a mierniki pokazują
    że procesor i pamięć zajęte są tylko w niewielkim stopniu. Gdzie się
    podziewa  ich teoretyczna moc obliczeniowa??

    > Nie znam ;)
    >
    > Pozdrawiam,
    > Marcin

    Ani ja.