  • 61. Data: 2019-10-06 08:01:08
    Temat: Re: WiFi calling
    Od: p...@g...com

    Niestety nie. Android One to co prawda oprogramowanie glownie tworzone
    przez Google ale jednak nie w 100%.

    Śmiało podaj dane z wiarygodnego źródła o jakim procencie mowa.

    Do tego dochodzi umowa pomiedzy producentem telefonu a
    Google o minimalnym okresie w ktorym aktualizacje beda uzytkownikom
    udostepniane.

    2 lata OS. 3 lata miesięczny update bezpieczeństwa

    Nie wiem co z brandem operatorow. Czy w Android One brand operatora jest
    dopuszczalny czy telefony sprzedawane przez operatora i z wolnego rynku
    maja to samo oprogramowanie?

    Nie ma żadnego brandu to jest android one czyli os bez syfu producenta.

  • 62. Data: 2019-10-13 22:07:48
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2019-10-06 o 08:01, p...@g...com pisze:

    > Śmiało podaj dane z wiarygodnego źródła o jakim procencie mowa.

    No i musze odszczekac. Dostalem w rece Nokie 6.1 z Android One i nie
    znalazlem tam ani jednej aplikacji ktora by nie byla autorstwa Google.
    Tym bardziej mnie dziwi, ze te wszystkie telefony z programu Android One
    nie dzialaja na 10 wersji systemu, tylko trzeba czekac i to jeszcze
    calkiem sporo.

    > Nie ma żadnego brandu to jest android one czyli os bez syfu producenta.

    No i niestety brak tez wsparcia VoLTE i VoWiFi, przynajmniej u polskich
    operatorow.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 63. Data: 2019-10-13 22:36:13
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2019-10-05 o 10:48, Trybun pisze:

    > Nie praktykowałem to i nie mam pojęcia. Może to partyzanckie
    > aktualizowanie to po trosze tylko iluzja. Jak już wspominałem kumpel na
    > pytanie co zyskał po takim wgraniu alternatywy odpowiedział że prawie nic.

    A co by chcial zyskac? Aplikacje dzialaja tak samo. Sa jakies nowosci w
    systemie ale nawigacja poprowadzi tak samo, film bedzie taki sam a
    muzyka zabrzmi tak samo. Najbardziej tu chodzi o bezpieczenstwo.

    > To tak z dzisiejszego punktu widzenia. Kiedyś dwa rdzenie w procku i 1GB
    > RAMu sprawiały wrażenie że trzyma się samego boga za nogi.

    Poprzedni telefon mial Snapdragona 800, obecny ma 845. Zmienilem bo sie
    popsul. Poprzednim aktualizacji od dawna nie dostawal przed awaria. Nie
    widze zadnej istotnej roznicy w szybkosci dzialania (nie gram, nie
    montuje filmow itp.). Mysle, ze spokojnie taki telefon ze Snapdragonem
    800 by uciagnal nowsze systemy.

    > Nie mamy, przynajmniej ja nie mam na to żadnych dowodów że mój sprzęt
    > stał się bezpieczniejszy.

    Jakiego dowodu bys sie spodziewal? Albo jest latwiej sie wlamac do
    systemu (czy to komputer czy telefon to w sumie bez znaczenia) albo
    trudniej. Tylko dopoki do tego nie dojdzie w sposob widoczny to skad o
    tym wiedziec?
    Pare lat temu pewnego dnia zostaly zaszyforwane dyski w wielu
    komputerach z Windows. Dziura ktora zostala wykorzystana do tego byla
    zalatana dawno przed atakiem. Ale nie kazdy zainstalowal bo kazdy mial
    dobre wytlumaczenie dlaczego nie...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 64. Data: 2019-10-14 09:09:56
    Od: p...@g...com

    --No i niestety brak tez wsparcia VoLTE i VoWiFi, przynajmniej u polskich
    operatorow.

    *tylko* u polskich operatorow jesli chodzi o VoWiFi, w Niemczech bez problemu
    wlaczylem VoWiFi na dwoch roznych prepaidach (kodem w mi a2 lite) a w PL Plush nie
    obsluguje

  • 65. Data: 2019-10-14 12:06:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 14 Oct 2019 00:09:56 -0700 (PDT), w
    <8...@g...c
    om>,

    Co to w ogóle daje?

  • 66. Data: 2019-10-14 12:16:37
    Od: p...@g...com

    Co to w ogóle daje?

    volte pcha rozmowy po lte (teoretycznie lepsza jakosc), VoWiFi po wifi (teoretycznie
    rozwiazuje np problem z kiepskim zasiegiem gsm)

    *osobiscie nie stwierdzilem zadnej poprawy jakosci -> volte
    nie przebywalem osobiscie w takim miejscu gdzie jest kiepski zasieg a szybkie wifi,
    nawet na wiosce gsm daje rade a internet zdycha ale moze komus sie przydalo :-)

  • 67. Data: 2019-10-16 12:51:27
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 13.10.2019 o 22:36, Marcin pisze:
> [...]
    > w systemie ale nawigacja poprowadzi tak samo, film bedzie taki sam a
    > muzyka zabrzmi tak samo. Najbardziej tu chodzi o bezpieczenstwo.

    Pewnie to co wszyscy aktualizujący - czyli mieć coś nowszego.

> [...]
    > gram, nie montuje filmow itp.). Mysle, ze spokojnie taki telefon ze
    > Snapdragonem 800 by uciagnal nowsze systemy.

    Na dzień dzisiejszy pewnie tak. Natomiast za kilka lat będą Cię pytać -
    "po co się męczysz z tym zabytkiem?"...

> [...]
    > komputerach z Windows. Dziura ktora zostala wykorzystana do tego byla
    > zalatana dawno przed atakiem. Ale nie kazdy zainstalowal bo kazdy mial

    Włamanie do systemu! Przecie to jakaś bzdura gdy bierzemy pod uwagę
    Androida instalowanego w telefonach. W nim prawie każdy program
    zewnętrzny to potencjalne źródło zagrożenia. Nie ma żadnego wyboru  -
    albo się godzisz na potencjalne szpiegowanie i inwigilację, albo się
    wal. Osobiście myślę że te wydawane co chwila "łatki bezpieczeństwa" to
    coś zupełnie odwrotnego - one mają na celu tylko usprawnianie szpiegowania.

  • 68. Data: 2019-10-16 12:52:36
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 14.10.2019 o 12:16, p...@g...com pisze:

> [...]
    nawet na wiosce gsm daje rade a internet zdycha ale moze komus sie przydalo :-)

    Zgadza się, u mnie volte  też  nie poprawia jakości rozmów. Natomiast co
    do vowifi to poza tym poprawą zasięgu również jakość rozmów jest lepsza.

  • 69. Data: 2019-10-21 22:15:52
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2019-10-14 o 09:09, p...@g...com pisze:

    > *tylko* u polskich operatorow jesli chodzi o VoWiFi,

    Z jednej strony to dobrze, bo to znaczy, ze nie ma technicznych
    przeciwwskazan i mogloby dzialac i u nas. Z drugiej no wlasnie... u nas
    nie dziala. Czyli albo operatorzy maja to gdzies nisko na liscie
    priorytetow, albo producenci nie bardzo sa zainteresowani polskim
    rynkiem. A pewnie po trochu jedno i drugie.

    Pozdrawiam,
    Marcin