  • 1. Data: 2010-04-26 09:44:22
    Temat: Wibracje podczas hamowania z 80km/h do 60km/h
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    witajcie
    mam taki dziwny objaw, pacjent to punto II teraz już okazjonalnie
    używane ale problem irytuje. Otóż założyłem alufelgi z nowymi oponami
    195/50r15 felgi były wyważone, założyłem także nowe pierścienie
    centrujące. Nadal jednak przy przyhamowywaniu z ok 80km/h auto wpada w
    wibracje (wyraźnie czuć to z przodu) tarcze są nowe i na oponach
    zimowych 185/60 tego nie czuć. Lekkie wibracje zdarzają się także, przy
    prędkości 140jm/h w górę, ale to nie zawsze. Zawieszenie nie jest
    wybite, regularnie jest sprawdzane. Ktoś mi podpowiedział, że to może
    być wina górnych łożysk kolumn mcpersona? Ale nie słychać z ich okolic
    żadnych stuków ani nic niepokojącego. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

    --
    krzysiek82

  • 2. Data: 2010-04-26 09:59:09
    Temat: Re: Wibracje podczas hamowania z 80km/h do 60km/h
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Michał Gut pisze:
    > jak przy hamowaniu masz drgania to w pierwszej kolejnosci sprawdz
    > tarcze.......po prostu

    myślałem o tym, ale skoro na felgach stalowych z zimówkami ten problem
    nie występuje? Tak na oko raczej tarczy nie sprawdzę, chyba po prostu
    najszybciej będzie kupić nowe, a te jak będą proste będą na zapas bo
    więcej niż 10tyś nie przejechały.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-04-26 09:59:53
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Michał Gut pisze:
    > jak przy hamowaniu masz drgania to w pierwszej kolejnosci sprawdz
    > tarcze.......po prostu

    Kiedys w Lanosie zalozono mi klocki, ktore tak gazowaly podczas
    hamowania, ze lomot byl taki, jkaby cos sie mialo urwac. Kierownica
    szalala. Po wymianie na klocki Lucas problem zniknal raz na zawsze.

    Reasumujac: nie zawsze tarcza jest odpowiedzialna za takie zachowania.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 4. Data: 2010-04-26 09:59:58
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

  • 5. Data: 2010-04-26 10:18:02
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jeszcze jedno mi sie przypomnialo - obejrzyj opony.

    cos mi sie kolacze po glowie ze kiedys mi sie zrobilo jajo na czole opony i
    zdaje sie ze tez wibracje byly przy hamowaniu - tyle ze im szybciej tym
    wieksze,

    natomiast takie od do - to wtedy jak masz bicia na felgach (poprzeczne,
    czyli skoszona felga) i jak ci sie sily przeciwstawiają to nie czujesz ale
    jak sie sumuja(czyli obie felgi naraz w prawo ciągną budę by zaraz potem
    ciagnać w lewo) to czuc potworne wibracje..

  • 6. Data: 2010-04-26 10:40:08
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Michał Gut pisze:
    > natomiast takie od do - to wtedy jak masz bicia na felgach (poprzeczne,
    > czyli skoszona felga)

    felgi miały podbite ranty, ale zostały wyprostowane.

    i jak ci sie sily przeciwstawiają to nie czujesz
    > ale jak sie sumuja(czyli obie felgi naraz w prawo ciągną budę by zaraz
    > potem ciagnać w lewo) to czuc potworne wibracje..

    ale czy wtedy nie byłoby to wyczuwalne przy każdej prędkości?

    --
    krzysiek82

  • 7. Data: 2010-04-26 10:54:20
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości

    > felgi miały podbite ranty, ale zostały wyprostowane.
    >
    > i jak ci sie sily przeciwstawiają to nie czujesz
    >
    > ale czy wtedy nie byłoby to wyczuwalne przy każdej prędkości?

    tego juz nie pamietam, ale porownaj to do diesla - na wolnych obrotach
    trzesie buda a jak dodasz gazu to est gladko.
    ja bym tutaj szukal jednak

  • 8. Data: 2010-04-26 11:04:01
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Michał Gut pisze:
    > tego juz nie pamietam, ale porownaj to do diesla - na wolnych obrotach
    > trzesie buda a jak dodasz gazu to est gladko.
    > ja bym tutaj szukal jednak

    chyba będę musiał podjechać do innego oponiarza, żeby sprawdził na innej
    maszynie te felgi, opony są ok balonów brak.

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2010-04-26 11:27:24
    Od: to <t...@a...xyz>

    krzysiek82 wrote:

    > Ktoś mi podpowiedział, że to może
    > być wina górnych łożysk kolumn mcpersona? Ale nie słychać z ich okolic
    > żadnych stuków ani nic niepokojącego.

    Ja bym powiedział -- krzywe tarcze, kiepskie klocki, krzywe piasty, jakoś
    dziwnie uszkodzone opony (w tej kolejności).

    --
    cokolwiek