  • 11. Data: 2020-05-29 09:40:08
    Temat: Re: Wielki pirat
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >To i tak jest taryfa ulgowa ... W DE straciłby prawko patrz
    >recydywista

    P.S. U nas recydywa jest dopiero po skazaniu. Tzn w sensie karnym - w
    Niemczech chyba podobnie, ale jak widac - nie na drodze.

    >I znów pytanie (tradycyjnie retoryczne) czy nasi parlamentarzyści są
    >zbyt tępi i ograniczeni aby skopiować rozwiązania z kraju w którym
    >system działa i się sprawdza do Bolandy?

    Kopiuja.

    https://www.scigacz.pl/Mandat,z,fotoradaru,dla,wlasc
    iciela,nie,kierowcy,Zmiana,w,przepisach,2020,37177.h
    tml

    "Mandat z fotoradaru będzie w trybie administracyjnym wystawiany
    właścicielowi pojazdu. ITD nie będzie musiała przeprowadzać długiej i
    nieefektywnej procedury ustalania sprawcy wykroczenia.

    Co to oznacza dla motocyklistów? Bardzo wiele - dotychczas nie
    musieliśmy przejmować się fotoradarami, ponieważ ogromna większość z
    nich robiła zdjęcia z przodu, co w praktyce uniemożliwiało
    identyfikację kierowcy pojazdu. W myśl nowych przepisów identyfikacja
    kierowcy w ogóle nie będzie konieczna - ITD wystawi mandat
    właścicielowi pojazdu, ustalonemu na podstawie tablicy rejestracyjnej.

    Łatwo się domyślić, że w przypadku takiej sytuacji prawnej, ITD
    zdecyduje się na ustawienie większości fotoradarów na łapanie pojazdów
    z tyłu, co w oczywisty sposób dotknie motocyklistów. Podobne przepisy
    funkcjonują od lat w wielu krajach Europy - na przykład w Niemczech,
    Francji czy Norwegii."

    I co z punktami, brak ?

    No ale zaraz - w Norwegii mandaty zalezne od dochodu - to jak
    wystawiaja na samochod ?
    Proporcjonalnie do wartosci samochodu ? :-)

    J.

  • 12. Data: 2020-05-29 12:13:43
    Od: K <n...@e...com>

    On 29/05/2020 08:27, J.F. wrote:

    > Za chinskie ledy moze sie i nalezy, jesli oslepiaja, ale co cie
    > interesuja obciete sprezyny ?
    >
    > Za brak oc laweta jest, a za przeglad ... nazista :-P
    >
    > J.

    Zapierdala pozniej taki pacjent na obnizonym przy pomocy szlifierki
    katowej w domowym zaciszu zawieszeniu i woadomo jak to sie konczy przy
    gwaltownym hamowaniu lub probie ominiecia czegos. Zreszta w takiej
    sytuacji nie dostalby przegladu.

  • 13. Data: 2020-05-29 12:25:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-05-29 o 09:40, J.F. pisze:

> [...]
    > zdecyduje się na ustawienie większości fotoradarów na łapanie pojazdów z
    > tyłu, co w oczywisty sposób dotknie motocyklistów. Podobne przepisy

    E tam, znowu kombinują jak dopiec kierowcom, wydrenować im kieszenie,
    pordwele. Ale naród tak łatwo się drenować nie da. Młotocykliści "panie
    władzo, ale ja lubię zapierdalać" mają tablice odpowiednio zgięte,
    schowane wewnątrz błotnika, zaklejone liściem, albo w wcale nie mają. Za
    to mają wybebeszony tłumik i wywalone.

  • 14. Data: 2020-05-29 12:36:35
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, May 29, 2020 at 12:13:45 PM UTC+2, K wrote:

> [...]
    > katowej w domowym zaciszu zawieszeniu i woadomo jak to sie konczy przy
    > gwaltownym hamowaniu lub probie ominiecia czegos. Zreszta w takiej

    E tam,
    w teorii sprawdzaja tyle: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20120000996

    w praktyce mniej...

    Jest tam niby "stan techniczny zawieszenia", ale jak diagnosta ma wykryc nizsza
    sprezyne? Sprawdza, czy nie ma luzow, nie skorodowalo za bardzo + amortyzatory i to
    wszystko. Jest tyle wersji pojazdow, legalnych sprezyn progresywnych, ze musialby
    wykrecic i do producenta wyslac na badanie/diagnoze ;)

  • 15. Data: 2020-05-29 12:58:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 29/05/2020 08:27, J.F. wrote:

    >Zapierdala pozniej taki pacjent na obnizonym przy pomocy szlifierki
    >katowej w domowym zaciszu zawieszeniu i woadomo jak to sie konczy
    >przy gwaltownym hamowaniu lub probie ominiecia czegos.

    Jak ?

    J.

  • 16. Data: 2020-05-29 16:17:31
    Od: K <n...@e...com>

    On 29/05/2020 11:58, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup

    > Jak ?
    >
    > J.

    Np cos w podobienstwie do Sokratesa. Tam pacjent tez mial auto, ktore
    nie powinno jezdzic po ulicach.

  • 17. Data: 2020-05-29 16:35:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wszystkie ekipy od wojny drenują kieszenie kierowcom i kombinują jak wydrenować
    bardziej i jakoś dzięki tej kasie nic się życie nie poprawia. Może dlatego że straty
    budżetu związane z wypadkami są kilkadziesiąt razy większe od wpływów z mandatów.

  • 18. Data: 2020-05-31 00:31:05
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-05-29 16:35, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    budżetu związane z wypadkami są kilkadziesiąt razy większe od wpływów z mandatów.

    Przecież to idzie na utrzymanie tych obiboków co mandaty wystawiają oraz
    tych co przeszli na emeryturę a nie na straty budżetu bo takie koszty
    nie istnieją, wszystko jest z OC, AC, składko chorobowej itp itd.

  • 19. Data: 2020-05-31 17:12:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To że kk czegoś nie wiesz nie znaczy że tego nie ma. Znaczy że nie wiesz. Bez
    problemu jak się ma inteligencję większa od drożdży można w necie naleźć wpływy
    budzetu z mandatów, wydatki na policję, straty budżetu spowodowane wypadkami. Kwota
    strat budżetu poraża.

  • 20. Data: 2020-05-31 19:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > można w necie naleźć wpływy budzetu z mandatów, wydatki na
    > policję, straty budżetu spowodowane wypadkami. Kwota strat budżetu

    Wierzysz w te liczby?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć