  • 1. Data: 2018-05-08 13:16:40
    Temat: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: robot <a...@o...pl>

    Dlaczego w tych wielkich wywrotkach w kopalniach są inne proporcje
    wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?
    To znaczy dlaczego mają duże koła w stosunku do pojazdu, w porównaniu
    do zwykłych wywrotek?

    O takie wywrotki chodzi: https://goo.gl/images/jUqczU

  • 2. Data: 2018-05-08 15:28:07
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-08, robot <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    > wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?
    > To znaczy dlaczego mają duże koła w stosunku do pojazdu, w porównaniu

    Nie czasami bo takie cuda zwykle jeżdżą po sypkim, mało utwardzonym
    terenie kopalnii odkrywkowych?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2018-05-08 18:43:52
    Od: sbd <s...@s...org>

    W dniu 2018-05-08 o 13:16, robot pisze:
    > Dlaczego w tych wielkich wywrotkach w kopalniach są inne proporcje
    > wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?

    Może dlatego, że masa rośnie z sześcianem wymiaru, a nośność koła
    niekoniecznie.

  • 4. Data: 2018-05-08 23:00:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 08 May 2018 13:28:07 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Nie czasami bo takie cuda zwykle jeżdżą po sypkim, mało utwardzonym
    > terenie kopalnii odkrywkowych?

    Albo w druga strone: nie jezdza po drogach publicznych, wiec nie musza
    spelniac limitu nacisku 11 ton na os ...

    J.

  • 5. Data: 2018-05-09 00:16:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Albo w druga strone: nie jezdza po drogach publicznych, wiec nie musza
    > spelniac limitu nacisku 11 ton na os ...

    Może nie tyle w drugą co razem, bo jakby nie było ograniczenia nacisku i
    podłoże dobrze utwardzone, to kółka mogłyby być wąskie i małe.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2018-05-09 03:24:37
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 maja 2018 07:16:01 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Może nie tyle w drugą co razem, bo jakby nie było ograniczenia nacisku i
    > podłoże dobrze utwardzone, to kółka mogłyby być wąskie i małe.

    Ja bym jeszcze dodał że to jest produkt na zupełnie inny rynek niż samochód osobowy.
    Taka maszyna nie musi być zoptymalizowana i wyżyłowana do ostatniego grama metalu.
    Nikt nie kombinuje żeby rozpadła się w pierwszym tygodniu po gwarancji. Nikt jej nie
    projektuje tak żeby nie dało się jej naprawić inaczej niż przez szybką wymianę
    silnika i wszystkiego co do tego silnika jest przykręcone. Czemu więc miałaby być
    porównywalna do samochodu?

  • 7. Data: 2018-05-09 03:27:50
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 maja 2018 20:16:48 UTC+9 użytkownik robot napisał:
> [...]
    > wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?
    > To znaczy dlaczego mają duże koła w stosunku do pojazdu, w porównaniu

    Nierówności podłoża znacznie łatwiej jest kompensować ugięciem opony niż mechanizmami
    podwozia.

  • 8. Data: 2018-05-09 10:33:17
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-05-08 o 18:43, sbd pisze:

    > Może dlatego, że masa rośnie z sześcianem wymiaru, a nośność koła niekoniecznie.

    Też na to stawiam.

  • 9. Data: 2018-05-09 10:55:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    [...]
> [...]
    >jest przykręcone.
    >Czemu więc miałaby być porównywalna do samochodu?

    Ale kolega porownywal do samochodu ciezarowego, np takiego 40t "tira",
    jakie mamy drogach.
    Taki samochod tez ma jezdzic 500km dziennie przez wiele lat,
    a ma np 26 kol a nie 4(6) :-)

    J.

  • 10. Data: 2018-05-09 11:00:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-05-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Może nie tyle w drugą co razem, bo jakby nie było ograniczenia
    >nacisku i
    >podłoże dobrze utwardzone, to kółka mogłyby być wąskie i małe.

    wyczytalem, ze pompuje sie te opony do 100-150psi, czyli 7-11 atm.
    To zdaje sie wiecej niz tiry, wiec i nacisk na podloze wiekszy.

    Za to liczac, ze opona od tira wytrzymuje jakies 5 ton ... oj, sporo
    by ich bylo trzeba do tego bydlaka, ktory podchodzi pod 900t.

    J.