  • 11. Data: 2015-05-21 02:56:43
    Temat: Re: Wiertarka akumulatorowa
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <M...@...pl> wrote in message news:mjj1hr$dj$1@dont-email.me...

    > Leży wygodnie. Od czasu do czasu coś tam powiercę w ścianie albo w metalu.
    > Raczej drobne prace domowe i niezbędne wiercenia/gwintowania
    > w warsztacie elektronika. Silnik się nie grzeje. Kupowałem ze dwa lata
    > temu. Chciałem z dużym momentem, dużą pojemnością i LI-Ion, ze względu na
    > duże samorozładowanie NiCD czy NiMh. Czasami nie używam wiertarki kilka
    > tygodni i nie lubię zaczynać pracy od czekania aż się akku naładuje.

    No jasne - to są sprawy oczywiste dla każdego amatora.
    Co innego przemysłowe użycie jako narzędzia pracy codziennie
    a co innego użytkowanie jak my od okazji do okazji.

    > Gdy podejmowałem decyzję to w tej klasie cenowej (chyba jakieś 550- 600 zł
    > brutto) Makita czy Black&Decker to były jakieś całkiem hobbystyczne
    > produkty o znacznie słabszych parametrach.

    Hitachi to jest marka którą używają profesjonaliści.

    FL/dp/B003SOFRIA/

    > Ma znacznie mniejszy moment (35Nm) i nie ma udaru.

    atteries-Flashlight/dp/B001N2NTEI/

    > Ta jest niezła 52Nm, ale w Polsce jest po ponad 1000 zł. I nie ma udaru.

    No to szkoda że ładowarka nie pasuje.

    > Niestety jest napisane Input 230V ~

    A to może warto kupić taka w Stanach i podmienić ładowarkę na europejską.
    Baterie akumulatorów pewnie będą takie same...

  • 12. Data: 2015-05-21 02:58:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <M...@...pl> wrote in message news:mjj94v$m7k$1@dont-email.me...

    > A po chuj te nazwy komuś kto nie jest kierownikiem narzędziowni?
    > Nie sądzę żeby dla Pszemola było ważne żeby wiertarka miała PTRu/SW
    > a nie PTRu/MK. Ma mieć uchwyt wiertarski, czyli potocznie futerko.

    Masz rację - ważne jest aby chwyciła grube wiertło...
    A różnica między PTRu/SW a PTRu/MK jest dla mnie dużą tajemnicą :-))))

  • 13. Data: 2015-05-21 04:04:28
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-21 o 02:56, Pszemol pisze:

> [...]
    >
    > A to może warto kupić taka w Stanach i podmienić ładowarkę na europejską.
    > Baterie akumulatorów pewnie będą takie same...

    Tak, DS18DSAL ma takie same: BSL1815.
    Ja mam ładowarkę UC18YKL która kosztuje w Polsce ze 220 - 250 zł.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2015-05-21 18:57:02
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-05-20 o 23:23, Pszemol pisze:

    > Ciekawa oferta, w moim słowniku, oznacza funkcjonalny (dwubiegowa,
    > 1/2calowe futerko, udar, dobrze wyważona i fajnie siedzi w ręce) i
    > niezawodny sprzęt, z ciekawymi właściwościami dodatkowymi (np.
    > walizeczka na ładowarkę ze schowkiem na wiertła, albo światełko, może
    > wbudowana poziomica) i to wszystko w niewygórowanej cenie. Nie sztuka
    > bowiem wejść do sklepu i kupić najdroższy model, od leadera na rynku,
    > prawda?

    No to więcej napisałeś teraz, bo jak potrzebujesz wiertarki do skręcania
    mebelków czy przykręcania płyt katon-gips to ten AEG który mam się nie
    nadaje - waga.

    > AEG to może to samo co Bosch?

    A w życiu, AEG - Milwaukee - Atlas Copco. To nie zabawki.

    > Ja mam w USA dwubiegową z udarem od firmy Black&Decker (ma chyba inny
    > branding, nie pamiętam już dokładnie bo rzadko używam), jestem z niej
    > bardzo zadowolony mimo że stara technologia akumulatorów NiCd i
    > rzadkie jej używanie sprawiła że po wielu latach jeden aku już padł i
    > nie nadaje się do ładowania, został drugi. Ale właśnie ta wiertarka ma
    > wszystko czego potrzebuję i chciałbym taką kupić sobie w Polsce.
    > Kupiłem ją kiedyś okazyjnie za $99 na jakiejś likwidacji sklepu
    > budowlanego w komplecie z ładowarką, dwoma aku i walizeczką.

    Ja swojego kupiłem okazyjnie z przeceny z 1599 na 599zł przy zmianie
    serii- koloru niebieskiego na pomarańczowy. W końcu nie kolor kupuję.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2015-05-21 20:20:31
    Od: "Card Reader" <k...@s...hill.com>

    > A po chuj te nazwy komus kto nie jest kierownikiem narzedziowni?
    > Nie sadze zeby dla Pszemola bylo wazne zeby wiertarka miala PTRu/SW a nie
    > PTRu/MK. Ma miec uchwyt wiertarski, czyli potocznie futerko.

    Jakie k...wa, 'futerko'? To tak jak 'aLBuminowe felgi'.
    PTRk, potocznie.

  • 16. Data: 2015-05-21 20:21:36
    Od: "Card Reader" <k...@s...hill.com>

    > Masz racje - wazne jest aby chwycila grube wiertlo...
    > A róznica miedzy PTRu/SW a PTRu/MK jest dla mnie duza tajemnica :-))))

    Tak jak miedzy pilka do grania a pilka do rzniecia...?

  • 17. Data: 2015-05-21 20:27:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Card Reader" <k...@s...hill.com> wrote in message
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message

    > Tak jak miedzy pilka do grania a pilka do rzniecia...?

    Chyba jeszcze więcej, bo o obu rodzajach piłek słyszałem
    a o oznaczeniach futerek jak wyżej nie słyszałem w życiu...

  • 18. Data: 2015-05-21 20:29:16
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-21 o 20:20, Card Reader pisze:

    > Jakie k...wa, 'futerko'? To tak jak 'aLBuminowe felgi'.
    > PTRk, potocznie.

    Pierwszy raz słyszę o albuminowych felgach. Nie wiem o co ci chodzi. Czy
    o to, że się używa potocznego słowa futerko, czy też może twoim zdaniem
    to słowo oznacza coś innego? Jeśli tak to wyjaśnij, bo ja w necie
    znajduję tylko takie znaczenie. Może zaistniało przez fonetyczne
    podobieństwo do ptrk, ale istnieje.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2015-05-21 20:48:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <M...@...pl> wrote in message news:mjl83n$7k4$1@dont-email.me...

> [...]
    > słowo oznacza coś innego? Jeśli tak to wyjaśnij, bo ja w necie znajduję
    > tylko takie znaczenie. Może zaistniało przez fonetyczne podobieństwo do

    A od czego pochodzi skrót ptrk? Bo jakoś google tego pojęcia nie znają...

  • 20. Data: 2015-05-21 21:34:08
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 21.05.2015 o 20:21, Card Reader pisze:

    > Tak jak miedzy pilka do grania a pilka do rzniecia...?

    Piłką się tnie...

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl