  • 21. Data: 2015-05-21 22:27:40
    Temat: Re: Wiertarka akumulatorowa
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-05-20 o 23:23, Pszemol pisze:
    > "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message

    > Ciekawa oferta, w moim słowniku, oznacza funkcjonalny (dwubiegowa,
    > 1/2calowe futerko, udar, dobrze wyważona i fajnie siedzi w ręce) i
    > niezawodny sprzęt, z ciekawymi właściwościami dodatkowymi (np.
    > walizeczka na ładowarkę ze schowkiem na wiertła, albo światełko, może
    > wbudowana poziomica) i to wszystko w niewygórowanej cenie. Nie sztuka
    > bowiem wejść do sklepu i kupić najdroższy model, od leadera na rynku,
    > prawda?

    w moim słowniku wiertarka oznacza coś z uchwytem SDS, zwykły skręcany
    uchwyt to mają wkrętarki, ale z tych które miałem (głównie bosch i
    makita między 12 a 18V) to tylko 18V makita wywierciła widią otwór fi6
    pod kołek w betonie (bo to wszystko to jakiś biedny udar mechaniczny) -
    i to nie szło z łatwością.
    A jeśli szukasz wiertarki to mam Makitę model cośtam451 (18V LiIon
    odpowiednik DHR241 tylko wcześniejszy model), udar chyba niecałe 2J i w
    większości jest wystarczająca - prawie jak standardowa "dwukilówka" np.
    Bosch 2-26DRE, przewierty fi12 500mm robiłem, do mocowania na kołki 6/40
    idealna bo lekka i można w jednej ręce trzymać stojąc jedną nogą na
    drabinie i drugą ręką podpierając się o sufit ;). Mam też Boscha
    GBH36V-LI - udar 3J, mocniejsza niż wspomniany bosch kablowy, po ok. 4
    latach pracy w firmie wydałem kilkaset zł na jej naprawę, ale naprawdę
    ciężko pracuje. Bateria po tych 4 latach 70% (zmierzone w serwisie przy
    okazji naprawy, bo odczuwalnie 100%). Ta już jest ciężka, ale moc też
    swoja ma.
    Za Makitę dałem 1000zł, za Boscha prawie 3000zł - ale jakiś rok temu
    patrzyłem i makita kosztowała ok. 1500zł (może wtedy euro było drogie)
    Jeśli cenowo nie przeszkadza to tą wiertarkę makity mogę z czystym
    sumieniem polecić

    Łukasz

  • 22. Data: 2015-05-22 01:44:43
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> wrote in message

    > Piłką się tnie...

    albo charata... zalezy jaka.

  • 23. Data: 2015-05-22 01:47:59
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    //

    > Chyba jeszcze więcej, bo o obu rodzajach piłek słyszałem
    > a o oznaczeniach futerek jak wyżej nie słyszałem w życiu...

    A nie pomyslales, ze okreslenie 'futerko', to w istocie fonetycznie niepoprawne
    powtarzenie symbolu PTRK?

  • 24. Data: 2015-05-22 01:49:42
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    "Mario" <M...@...pl> wrote in message news:mjl83n$7k4$1@dont-email.me...
    //

    > Pierwszy raz slysze o albuminowych felgach. Nie wiem o co ci chodzi. Czy o
    > to, ze sie uzywa potocznego slowa futerko, czy tez moze twoim zdaniem to
    > slowo oznacza cos innego? Jesli tak to wyjasnij, bo ja w necie znajduje tylko
    > takie znaczenie. Moze zaistnialo przez fonetyczne podobienstwo do ptrk, ale
    > istnieje.

    Wlasnie od tego.

  • 25. Data: 2015-05-22 02:08:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Magnus Elephantus myśli:

    > A nie pomyslales, ze okreslenie 'futerko', to w istocie
    > fonetycznie niepoprawne powtarzenie symbolu PTRK?

    Niemcy na ów wihajster mówią "Futter" -- dlatego, że się w to
    nasze PTRK też zasłuchali, a potem (niepoprawnie) powtórzyli.
    Ci Niemcy, to w ogóle większość narzędzi oraz części maszyn
    nazywają tak samo jak my -- sami nic nie wymyślą, tylko od
    nas wszystko kopiują.

    Jarek

    --
    I poszedł po holajzę. Albowiem z powodu kajli na uberlaufie trychter
    rzeczywiście robiony był na szoner, nie zaś krajcowany, i bez holajzy w

  • 26. Data: 2015-05-22 02:28:19
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

> [...]
    > Ci Niemcy, to w ogóle większość narzędzi oraz części maszyn
    > nazywają tak samo jak my -- sami nic nie wymyślą, tylko od

    Ja!

  • 27. Data: 2015-05-22 02:44:19
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-22 o 01:49, Magnus Elephantus pisze:
    > "Mario" <M...@...pl> wrote in message news:mjl83n$7k4$1@dont-email.me...
    > //

    > Wlasnie od tego.

    No i Jarek wyjaśnił, że jednak nie :) Więc jeśli możemy mówić winkiel,
    waserwaga czy hebel to możemy i futerko. I żadne albuminowe felgi nam w
    tym nie przeszkodzą.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 28. Data: 2015-05-22 05:21:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Magnus Elephantus" <m...@n...dot> wrote in message

    > A nie pomyslales, ze okreslenie 'futerko', to w istocie
    > fonetycznie niepoprawne powtarzenie symbolu PTRK?

    To jeszcze wymyśl pierwowzory dla "szajbka" albo "flaszka".

  • 29. Data: 2015-05-22 09:09:02
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Magnus Elephantus" <m...@n...dot> napisał w wiadomości

    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message

    > Jakie k,,,wa, 'futerko' ?
    > to jak z podsluchanej rozmowy, tego ktory sepleni, z tym troche
    > przygluchym...
    > Moze raczej: PXAc, PTRw, PTRt, PTRu/Prec, PTRw/Prec, PTRu/S, PTRw/S,
    > PTRu/B, PTRw/B, PTRu/MK, PTRu/SW, PTRu, BKOPt/S, BKOPt, PTRk/S, PTRt/S,
    > PTRk ?

    Futerko czyli uchwyt wiertarski. Nazwa przyszła z niemieckiego, podobnie jak
    hebel, winkiel, wichajster, mesel, laubzega, waserwaga itd...
    Gdy Przemol napisał futerko, to od razu wiedziałem o co mu chodzi. Tylko to
    1/2 cala zazgrzytało.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 30. Data: 2015-05-22 16:56:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
> [...]
    > jak hebel, winkiel, wichajster, mesel, laubzega, waserwaga itd...
    > Gdy Przemol napisał futerko, to od razu wiedziałem o co mu chodzi.

    Z tym że *to jest* półcalowe futerko - te Wasze 13 mm
    to myślisz ze skąd się wzięło? Czemu nie równe 15?
    Bo to właśnie pochodna od cali, przeliczone 1/2 cala na SI.