  • 51. Data: 2015-05-23 22:18:03
    Temat: Re: Wiertarka akumulatorowa
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    news:slrnmm0pge.k0e.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    //
    > Wracając do naszego futerka -- jest w polszczyźnie zapomniany trochę
    > czasownik "futrować", oznaczający obejmownie (jak w tym uchwycie),
    > obijane, okładanie, oblepianie (np. ścian deskami, cagłami, gliną).
    > Troche lepiej ten rdzeń zachował się w słowie "futryna", w znaczeniu
    > dziury w ścianie obitej dechami. To też rzecz jasna wzięte z niemieckiego.
    > Można przypuszczać, że futerko (to, co je mają małe futrzaste zwierzątka)
    > jest wobec tych znaczeń wtórne, wiąże się własnie z okrywaniem zwierzątka.
    > Inne słowiańskie języki nie mają podobnie brzmiących słów na te włoski.

    futrowac, to raczej: wykladac, okladac, uszczelniac... a z niemieckiego, to
    raczej: karmic.

  • 52. Data: 2015-05-23 23:16:04
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-22 o 01:44, Magnus Elephantus pisze:
    > "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> wrote in message

    > albo charata... zalezy jaka.

    Zależy co ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 53. Data: 2015-05-23 23:21:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-23 o 22:06, Magnus Elephantus pisze:
    > "Jakub Rakus" <s...@o...pl> wrote in message

    > Od tego zaczyna sie upadek cywilizacji bialego czlowieka.
    > Od tej 'zoologi technicznej', od okreslrn typu: bocian, zaba, kogut, konik,
    > gaska, zyrefka, zmijka itd...

    Prośba o wskazówkę:
    kogut to ino na dachu mi się kojarzy. Jeszcze gdzieś występuje?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 54. Data: 2015-05-24 01:43:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Prośba o wskazówkę:
    > kogut to ino na dachu mi się kojarzy. Jeszcze gdzieś występuje?

    U mnie wystepuje w kaefie.

    Jarek

    --
    Żubr występuje w puszczy.

  • 55. Data: 2015-05-24 03:57:41
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Prośba o wskazówkę:
    > kogut to ino na dachu mi się kojarzy. Jeszcze gdzieś występuje?

    Z mojego zawodu - w telekomukacji:
    Sygnał trójtonowy o poziomie OIDP 0dB (czyli głośny, normalny sygnał, to
    raczej -13 dB).
    Jego parametry czasowe w .pl, w sekundach, to 1/3 - 1/3 - 1/3 - 3/3
    cyklicznie powtarzane odpowiednio 950, 1400, 1800, 0 Hz. W USA parametry
    czasowe i chyba częstotliwościowe są nieco modyfikowane, by odpowiednio
    oznajmiać konkretną przyczynę niezrealizowania połączenia. Jest wersji coś
    20-kilka chyba.
    I przy badaniu łącza, kierunku, itd, można było powiedzieć, panie
    kierowniku, kogut pieje, albo mamy tu koguta.
    Nie wiem, skąd się ta nazwa wzięła, ale każdy telefoniarz wiedział, o co
    chodzi.

    --
    Spamerzy: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 56. Data: 2015-05-24 04:16:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Magnus Elephantus" <m...@n...dot> wrote in message

    > futrowac, to raczej: wykladac, okladac, uszczelniac... a z niemieckiego,
    > to raczej: karmic.

    Karmić to się füttern pisze. A ü to nie u tylko bardziej jak jasze i/y.
    Tak było napisane na paszy dla moich rybek akwariowych :-)

  • 57. Data: 2015-05-24 04:18:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Wynika z tego, że nasze połowy i nasze cale są lepsze od amerykańskich.
    > U nas pół cala oznacza dobre pół cala (surowca tartaczniego). A stolarz
    > amerykański, jak chcą od niego półcalowej tarcicy, da półcalową tarcicę.
    > Sknerus jeden.

    No ba! Nasze lepsze BO polskie! ;-)

  • 58. Data: 2015-05-24 13:03:02
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    > U nas pół cala oznacza dobre pół cala (surowca tartaczniego). A stolarz
    > amerykański, jak chcą od niego półcalowej tarcicy, da półcalową tarcicę.

    Coś w tym jest. Gwint rurowy 1/2 cala też ma 20,5 mm :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 59. Data: 2015-05-24 13:04:44
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-24 o 04:16, Pszemol pisze:
    > "Magnus Elephantus" <m...@n...dot> wrote in message

    > Karmić to się füttern pisze. A ü to nie u tylko bardziej jak jasze i/y.
    > Tak było napisane na paszy dla moich rybek akwariowych :-)

    Mi się futrować też raczej z jedzeniem kojarzyło.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 60. Data: 2015-05-24 14:35:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Coś w tym jest. Gwint rurowy 1/2 cala też ma 20,5 mm :)

    W przypadku gwintów rurowych wszystko ma oficjalne wyjaśnienie. Nie jest
    to "gwint półcalowy", lecz "gwint rury półcalowej". A rura półcalowa, to
    słup powietrza (w warunkach eksploatacyjnych -- wody) otoczony żelazem.
    Grubość substancji okalającej przezior ma niewielkie znaczenie, bo gwint
    jest stożkowy.

    W Ameryce domy buduje się z tubajforów, co potwierdzi każdy góral spotkany
    na Krupówkach. One nie mają, tak jak nazwa wskazuje, przekroju 2x4 cala,
    tylko tak z pół cala mniej w każdym kierunku. U nas nie spotkałem ścisłej
    definicji ile to jest "dobre pół cala" albo "dobre dwa cale". Nigdy też
    nie wiadomo, co oznacza, że przycięcie kantówki na wymiar zajmie majstrowi
    dobre pół godziny (na ogół, że do jutra skończy, a przynajmniej jest taka
    szansa). Muszę dopytać jak do tych spraw podchodzi nauka akademicka --
    mam w rodzinie studentkę technologii drzewnej.

    Jarek

    --
    -- Zaraz, chwileczkę, spokój! Owszem, dajmy na to, ja daje dwa tysiące
    na las. To kto inny bedzie miał tartak, tak? Będzie mnie dyktował ceny?