  • 1. Data: 2016-08-29 23:20:55
    Temat: Windows 7 i aktualizacja rozwalająca MBR?
    Od: "TheGhost" <m...@A...PL>

    Witam!

    sytuacja sprzed kilku dni. Laptop z win 7 (oryginalny). Jakas aktualizacja,
    potem restart i komp nie odpala. Ekran startowy i koniec. Odpaliłem płyte
    instalacyjną (naprawcza), przeszedłem pod wiersz poleceń. Odpaliłem
    "ichniejszego" diskparta z wierszza poleceń windows i zmieniłem aktywną
    partycje. Potem znów restart - brak systemu. Znów odpaliłem płyte
    instalacyjna, wyszukal windows i stwierdził jakiś błąd z sektorem
    rozruchowym (po czym naprawił go). System działa normalnie (znaczy ruszyło).

    Sytuacja z dzisiaj. Na zupełnie innym komputerze (też laptop z win 7).
    Najpierw uruchomił sie BIOS (Phoenix), z informacją, ze wprowadzone zostały
    jakies zmiany i komp nie odpala (nie wiem, czy była jakas automatyczna
    aktualizacja, ale kojarze fakty). Wyswietrla sie cos takiego -
    https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t34.0-12/14
    137829_1185636288167726_2080454940_n.jpg?oh=4530a5fb
    108679921867fd47ae0a2a73&oe=57C762F2
    (operating system not found)

    I teraz pytanie - o co chodzi? Jakis wirus (na dwóch róznych, niezaleznych
    komputerach)? Felerna aktualizacja? Jakis niekompatybilny procek, itp?

    Bede wdzieczny za pomoc,

    pozdrawiam, M.

  • 2. Data: 2016-08-29 23:53:38
    Temat: Re: Windows 7 i aktualizacja rozwalająca MBR?
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 29 Aug 2016 23:20:55 +0200
    doszła do mnie wiadomość <nq28vq$19m$1@node1.news.atman.pl>
    od "TheGhost" <m...@A...PL> :
> [...]
    >
    >I teraz pytanie - o co chodzi? Jakis wirus (na dwóch róznych, niezaleznych
    >komputerach)? Felerna aktualizacja? Jakis niekompatybilny procek, itp?

    Jak zobaczyłem to zdjęcie, to mi się czajniczek przypomniał:
    http://joemonster.org/art/7131

    Sprawdź ustawienie w biosach, może bateria podtrzymująca zegar padła i
    wskoczyły domyślne ustawienia, wyłącz PXE, przeskanuj dyski(mogą być
    jakieś błędy typu niezerowy parametr C5 - częste ostatnio).

    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546