  • 11. Data: 2018-02-25 18:05:46
    Temat: Re: Włączanie / wyłączanie dysków
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "mahe" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:5a92d8a8$0$670$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie mam pojęcia - też jestem ciekaw i chętnie odnotuję sobie w notesie
    > tańsze wersje.

    https://pl.aliexpress.com/item/Four-channel-SATA-dev
    ice-HDD-power-switch-PT628-SATA-interface-hard-disk-
    storage-device-power-switch/1420272995.html?spm=a2g1
    7.10010108.1000014.3.2dc53b7aPem1z8&traffic_analysis
    Id=recommend_3035_null_null_null&scm=1007.13338.8087
    8.000000000000000&pvid=259424e5-d2d9-4c2e-90b1-c39d2
    af56b6d&tpp=1

    --
    marfi

  • 12. Data: 2018-02-25 22:59:01
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Nie żartuj.
    Równie dobrze mógłbyś głosić pogląd, że dobre strony www służą do czytania.
    Tzw. wg Ciebie "dobry NAS" ma w dzisiejszych czasach nawpie....anych tyle
    niepotrzebnych funkcji i usług, że niczego nie uśpi do usra... śmierci.
    No chyba, że "ostatni dobry NAS" to DS 213 +.

    -----

  • 13. Data: 2018-02-25 23:07:23
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 25/02/2018 10:00 AM, Budzik wrote:

    > Prawy klik na partycji - zezwalaj na indeksowanie - odhaczone.

    > Ano o to własnie chodzi.

    Mam komputer z wirtualkami i restaruje go tylko przy okazji jakiejs
    aktualizacji (czasem kilka razy). Do tego jest uzadzenie najwazniejsze w
    domu wiec nie ma co na tym oszczedzac (odowka tez chodzi non-stop) :)

    > W sensie ze w tym nas maja dyski sie krecic na okragło?

    U mnie chodzi na okraglo, na tym polega NAS, caly czas dostep do zasobow z
    kazdego urzadzenia w domu. Jesli nie kombinujesz z jakims PCtem z linuxem
    jako NAS to nie zobaczysz nawet roznicy na rachunku i bedzie calkiem cicho.

    > Bo jezeli tak, to chyba w kompie tez to moge wymusic...
    > Ja ich uzywam moze raz na 3 dni wiec raczej myslałem, zeby po prostu
    > lezały wyłączone i jak raz na 3 dni sie włącza to lepiej niz jak sie
    > właczaja x razy dziennie...
    > Co sadzisz?

    Raz na trzy dni to dysk zewnetrzny po USB mozna podlaczyc. Transfer moze
    byc lepszy jak po sieci z tanszego NASa.

  • 14. Data: 2018-02-25 23:48:47
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 25 Feb 2018 22:07:23 +0000, 2late wrote:

    > Mam komputer z wirtualkami i restaruje go tylko przy okazji jakiejs
    > aktualizacji (czasem kilka razy). Do tego jest uzadzenie najwazniejsze w
    > domu wiec nie ma co na tym oszczedzac (odowka tez chodzi non-stop) :)

    jesli lodowka chodzi Ci non stop to ...ją wyrzuć :-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 15. Data: 2018-02-25 23:52:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-25 o 22:59, ń pisze:
> [...]
    niepotrzebnych funkcji i usług, że niczego nie uśpi do usra... śmierci.
    > No chyba, że "ostatni dobry NAS" to DS 213 +.

    Dobry można skonfigurować i nie będzie problemu.
    Ale jak rozumiem człowieka który nie potrafi posta napisać pod cytatem
    konfiguracja NASa przerasta.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2018-02-26 12:58:38
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Aha.
    To napisz do QNAP-a, na pewno Cię zatrudnią, bo oni nie umieją.

    -----

  • 17. Data: 2018-02-26 14:36:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-26 o 12:58, ń pisze:
    > Aha.
    > To napisz do QNAP-a, na pewno Cię zatrudnią, bo oni nie umieją.
    >

    > -----

    Nie oni, to ty nie umiesz, podobnie jak pisać pod cytatem.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2018-02-26 16:26:05
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Jak widać gó..no wiesz o NAS-ach, a przynajmniej QNAP-a.

    -----

  • 19. Data: 2018-02-26 18:29:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-26 o 16:26, ń pisze:
    > Jak widać gó..no wiesz o NAS-ach, a przynajmniej QNAP-a.
    >

    > -----

    Głównie to widać ze gówno wiesz o NASach i poprawnym cytowaniu.
    Jak w postach okazujesz takie lekceważenie rozmówców jak na grupach
    to nie jest dziwne ze mają cie w d... i nie pomogą.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2018-02-26 20:24:37
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> zwrócił błąd:
> [...]
    > - kupic stacje dokujaca lub coś zewnetrznego?
    > - no chyba ze jest jakis sposób jak jednak znaleźć gówno, ktore je włącza

    Jeśli to nie są dyski przeznaczone do działania na okrągło to IMO lepiej
    je włożyć do dobrego pudełka na USB (dobrego czyli z wentylem, i USB3
    lub innym szybkim połączeniem), i włączać kiedy zajdzie potrzeba. Ha, ja
    tak robię nawet z dyskami, które mogą chodzić non-stop (WDC Red, HGST
    Deskstar NAS).

    W ten sposób masz dodatkowo trochę zabezpieczenia przed padnięciem -
    kiedy strzeli zasilacz w komputerze, to te dyski na zewnątrz będą
    bezpieczne (bo odłączone).

    W windowsie trudno zrobić, żeby dyski się nie wybudzały. Łatwiej, żeby
    nie zasypiały. Samo wyłączenie indeksowania nic nie da. Antywir oraz
    zadanie ze schedulera do sprawdzania dysków (nie pamiętam teraz które),
    ewentualnie synchronizacja ustawień z Windows 10 czy programy do obsługi
    chmury (np. OneDrive) co jakiś czas dotykają HDD i je wybudzają. Zdaje
    się też, że explorer windows domyślnie to robi (żeby sprawdzić, czy jest
    wystarczająco dużo miejsca żeby nie pokazywać ikony mówiącej o braku
    miejsca).

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.