  • 11. Data: 2013-10-12 16:46:08
    Temat: Re: Wraca propozycje powiązania mandatów z zarobkami.
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 12 października 2013 16:17:26 UTC+2 użytkownik JK napisał:

    > Żaden problem. Określamy minimalną kwotę mandatu. I tę kwotę płacą
    >
    > ludzie o najniższych dochodach. Nawiasem mówiąc - jakim cudem stać ich
    >
    > na samochód.

    > A ja uważam, że jest to bardzo dobry pomysł. I wbrew temu co piszesz
    >
    > powoduje, że obywatele stają się równi wobec prawa.
    >

    > JK

    Żeby napić się piwa nie trzeba browaru kupować. Ktoś jest kierowcą prezesa dużego
    banku. Pracuje na umowę zlecenie za 1200 na miesiąc. Wozi prezesa firmowym Bentleyem.

  • 12. Data: 2013-10-12 18:11:11
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-10-12 16:17, JK pisze:

> [...]
    >>

    > A ja uważam, że jest to bardzo dobry pomysł. I wbrew temu co piszesz
    > powoduje, że obywatele stają się równi wobec prawa.

    Sam sobie przeczysz. Nie są równi wobec prawa, skoro za jazdę
    61/50 jeden miałby zapłacić 50, a drugi 5000 zł mandatu.

    T.

  • 13. Data: 2013-10-12 18:41:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-12 18:11, Tomasz Finke pisze:

    > Sam sobie przeczysz. Nie są równi wobec prawa, skoro za jazdę
    > 61/50 jeden miałby zapłacić 50, a drugi 5000 zł mandatu.

    No ale jak obydwaj zapłacą za to godziną pracy, to też nie będzie równo?
    To tylko kwestia waluty.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2013-10-12 18:48:43
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 12 października 2013 18:11:11 UTC+2 użytkownik Tomasz Finke napisał:

    > Sam sobie przeczysz. Nie s� r�wni wobec prawa, skoro za jazd�
    >
    > 61/50 jeden mia�by zap�aci� 50, a drugi 5000 z� mandatu.
    >

    > T.

    Są kraje gdzie demokracja jest dłużej niż a Polsce. I tam taki system został
    zaakceptowany przez społeczeństwo. I nie są to państwa gdzie demokracja jest tylko w
    nazwie ustroju, na dodatek są to państwa dużo bogatsze niż Polska.

  • 15. Data: 2013-10-12 19:06:24
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 12.10.2013 18:41, Liwiusz pisze:
    /../

    > No ale jak obydwaj zapłacą za to godziną pracy, to też nie będzie równo?
    > To tylko kwestia waluty.

    Ten problem miały rozwiązac punkty.

    Ale jest to jakiś ideał, żeby leszcze w trupie za 2000 zł mogły rozbijać
    się bezkarnie. A jak se kupisz lepsze auto - płać.

  • 16. Data: 2013-10-12 19:06:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    zgodnie z prawem nie będzie

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 17. Data: 2013-10-12 19:07:21
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 12.10.2013 18:48, k...@g...com pisze:
    /.../

    > Są kraje gdzie demokracja jest dłużej niż a Polsce.

    Mysle, że wątpię.

    > I tam taki system został zaakceptowany przez społeczeństwo.

    Jak gdzieś mają nasrane we łbach to nie jest argument.

  • 18. Data: 2013-10-12 20:16:27
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2013-10-12 19:06, masti pisze:

    > zgodnie z prawem nie będzie

    Co masz na myśli?

    JK

    P.S. System podatkowy wg. ciebie też nie jest sprawiedliwy.

  • 19. Data: 2013-10-12 20:20:59
    Od: tá´Ź

    WW wrote:

    > Samochód może być pożyczony, służbowy itp., a PIT jest indywidualny.

    Po pierwsze ludzie naprawdę bogaci mają zwykle ułamek swoich dochodów w
    PIT-ach. Podobnie biedni. PIT jest reprezentatywny dla etatowej klasy
    średniej.

    Po drugie gigantyczne kwotowo mandaty oznaczałyby gigantyczną korupcję --
    spójrz na płace policjantów.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 20. Data: 2013-10-12 20:51:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 12 Oct 2013 20:16:27 +0200 osobnik zwany JK napisał:

    > Co masz na myśli?

    a co trudnego w tym równoważniku zdania?

    > JK
    >
    > P.S. System podatkowy wg. ciebie też nie jest sprawiedliwy.

    PS: bo nie jest
    PS2: PS piszemy bez kropek