  • 1. Data: 2010-11-05 17:03:27
    Temat: Wspólna elektronika nissana & renault
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy moze ktos ma jakąs wiedzę dotycząca podobieństw elektroniki pomiedzy
    nissanem a renault? Badam temat magistrali CAN w moim złomie ale co
    chwile napotykam na sieci i w programach informacje sugerujące że
    "podobnie jest w nissanie". Pytam więc na razie bardzo ogolnie, czy ktoś
    moze się orientuje czy elektronika jest produkowana przez te same firmy?

  • 2. Data: 2010-11-05 17:43:22
    Temat: Re: Wspólna elektronika nissana & renault
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > w nissanie". Pytam więc na razie bardzo ogolnie, czy ktoś moze się
    > orientuje czy elektronika jest produkowana przez te same firmy?

    Od 1999 Nissan i Renault współpracują, więc szczególnie modele po 1999 mogą
    mieć wiele wpólnego. Modele opracowywane wspólnie przez Nissana i Renault to
    np.:
    - Primera - Laguna
    - Micra/Note/Versa - Clio
    - Qashqai/X-Trail - Megane/Koleos

    A znacie takie auto jak Nissan Aprio? :-)

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 3. Data: 2010-11-05 18:01:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-05 17:43, =Marcos= wrote:
    > Od 1999 Nissan i Renault współpracują, więc szczególnie modele po 1999
    > mogą mieć wiele wpólnego.

    Owszem. Ale czy w kwestii elektroniki ...

    Ogólnie może sie okazać że np. komputery wtryskowe sa identyczne (w
    sensie protokołu komunikacyjnego) ale wyglądają inaczej. Interesuje mnie
    więc na ile istnieje podobieństwo miedzy wspomniana Laguną a Primierą
    pod kątem elektronicznym.

    Clip (software i hardware do diagnostyki renault) ma od groma odniesień
    do *jakiś* podzespołów/sterowników Nissana. Mam wrażenie, że spora część
    elektroniki jest identyczna, ale pewności żadnej, nie ma nissana :)

  • 4. Data: 2010-11-05 22:28:41
    Od: "Maciej" <m...@s...pl>

    > Owszem. Ale czy w kwestii elektroniki ...

    a czy awaryjnosc nissan, renault zachowuje ten sam poziom?
    jezeli laguna~=primera
    to czemu rocznik 2003 w lagunie jest o wiele tanszy niz renault?
    jednak te laguny sa tak awaryjne? czy poprostu tak nissan cene trzyma? czy
    moze jeszcze cos?

  • 5. Data: 2010-11-05 23:51:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 05 Nov 2010 18:01:23 +0100, Sebastian Biały wrote:

    >Owszem. Ale czy w kwestii elektroniki ...
    >Ogólnie może sie okazać że np. komputery wtryskowe sa identyczne (w
    >sensie protokołu komunikacyjnego) ale wyglądają inaczej.

    A komputery to moze robic do obu np Bosch. I moze nawet wygladaja
    identycznie :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-11-06 07:33:47
    Od: "Iglo" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > jednak te laguny sa tak awaryjne? czy poprostu tak nissan cene trzyma?

    Prawda leży po środku. Owszem ,dręczy laguny sporo usterek upierdliwych,
    aczkolwiek łatwych w naprawie dla domorosłego majsterkowicza /tu trzeba kapnąć
    cyną, tam oczyścić wtyczkę, tam przyłapać etc./ i nie każdy jest w stanie to
    zaakceptować i to ma wpływ na cenę. Ale jest jeszcze coś.. Laguna w
    podstawowej wersji wysposażenia ma masę bajerów,o bogatszych nie ma co
    wspominać ile tego jest... Gdy takie auto ma dzwona to naprawić je porządnie..
    Znaczny procent lagun na naszym rynku to posprowadzane podzwońce czy inne
    angliki. To może być dramat, do tego przy uwielbieniu dla dizla u nas, a
    niezbyt udanych w renault musi się skończyć katastrofą. Choć z drugiej strony
    jak się znajdzie lagunę krajową, bezwypadkową z silnikiem benzynowym i ma się
    chęć czasem poprawić po francuskich paprokach to ma się za małe pieniądze
    naprawdę wygodne, bezpieczne i super wysposażone autko. No i w kombi laga
    wygląda super :-).

  • 7. Data: 2010-11-06 09:01:49
    Od: "Maciej" <m...@s...pl>

    Użytkownik "Iglo" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > naprawdę wygodne, bezpieczne i super wysposażone autko. No i w kombi laga

    no wlasnie laguna kombi zainteresowala mnie
    obecnie latam kangoo dti 1,9 i jestem mega zadowolony z pomyslow francuzow -
    otwierany dach, otwierana krata, podlogi plastikowe
    auto do roboty, brak jakis dywanow, no i patenty ktorych w caddy, incach itp
    nie ma - nie mialbym mozliwosci przewiezienia drabin - bez montazu bagaznika
    dachowego

    drugie auto uzytkowane wspolnie z zona - a4 1,8 ma spory apetyt na paliwo -
    10l
    spalanie to nie jest jakims kolosalnym problemem na codzien, przy wiekszym
    dystanie jednak juz srednio fajnie wychodzi

    po dosc dobrych wrazeniach z dieslem kangoo dti zastanawiam sie czy nie isc
    w kolejnego diesla w renault, ale z tego co piszesz to raczej nie warto?

  • 8. Data: 2010-11-06 09:33:29
    Od: "Mathew Kosecki" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > po dosc dobrych wrazeniach z dieslem kangoo dti zastanawiam sie czy nie isc
    > w kolejnego diesla w renault, ale z tego co piszesz to raczej nie warto?

    Przejrzyj forum laguny, problemy są, aczkolwiek zaznaczam że nie ujeżdżam
    dizla więc to co napisałem to opinia mojego mechanika /spec od renówek/ i
    problemów wyczytanych na forum laguny - choć trzeba mieć na uwadze, że gro
    lagun to właśnie samochody z jednostkami wysokoprężnymi, może dlatego dużo
    mniej problemów z benzyniakami. Musisz dopytać właścicieli motorów 1.9 DCI i
    2.2 DCI bo chyba to szło w Lagunie. a 1.9DTI to jakaś starsza konstrukcja,
    była w megane I, Scenic I, i kangoo właśnie. Starsze dizle generalnie jakieś
    takie niezawodniejsze były..

  • 9. Data: 2010-11-06 10:13:16
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-11-06 09:01, Maciej pisze:
> [...]
    > w kolejnego diesla w renault, ale z tego co piszesz to raczej nie warto?

    Warto. Tylko trzeba znaleźć takiego, który ma faktyczne dajmy na to
    150kkm przebiegu, a nie "udokumentowane książką serwisową" i używane
    przez dziadka w Niemczech. :P
    Chyba, że to miałby być zakup nowszej, poliftowej - wtedy warto brać
    2.0dci. Bardzo warto.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 10. Data: 2010-11-06 13:38:26
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-11-05 23:51, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > A komputery to moze robic do obu np Bosch. I moze nawet wygladaja
    > identycznie :-)

    Oczywiście robi je w Chinach ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)