  • 1. Data: 2017-01-13 14:44:35
    Temat: Jaka klawiatura?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Chcę kupić przez Allegro.
    Kupiłem w sklepie ale ta nowa ma zamienione y - z, podwójne napisy na
    klawiszach i zamienione niektóre jak "?"
    Chcę bez dodatkowych klawiszy, najchętniej Logitech

  • 2. Data: 2017-01-13 14:51:27
    Temat: Re: Jaka klawiatura?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 13.01.2017 o 14:44, Borneq pisze:
    > Chcę kupić przez Allegro.
    > Kupiłem w sklepie ale ta nowa ma zamienione y - z, podwójne napisy na
    > klawiszach i zamienione niektóre jak "?"
    > Chcę bez dodatkowych klawiszy, najchętniej Logitech
    Najchętniej podświetlana, ale na przykład taka
    http://allegro.pl/podswietlana-klawiatura-tracer-ave
    nger-gamingowa-i5824850681.html?bi_s=ads&bi_m=p2,2&b
    i_c=122812
    odpada bo ma po lewo dodatkowy rząd a ja się przyzwyczaiłem gdzie sa
    klawisze.

  • 3. Data: 2017-01-13 14:54:22
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

> [...]
    > klawiszach i zamienione niektóre jak "?"
    > Chcę bez dodatkowych klawiszy, najchętniej Logitech
    A tu mi akurat rozkłąd klawiszy bardzo pasuje, nie wiem jak z mechaniką
    - niski skok klawiszy
    http://allegro.pl/podswietlana-klawiatura-dla-graczy
    -cobra-pro-3-kol-i6641777956.html

  • 4. Data: 2017-01-13 15:58:51
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 13.01.2017 o 14:54, Borneq pisze:
    > A tu mi akurat rozkłąd klawiszy bardzo pasuje, nie wiem jak z mechaniką
    > - niski skok klawiszy
    > http://allegro.pl/podswietlana-klawiatura-dla-graczy
    -cobra-pro-3-kol-i6641777956.html

    W końcu kupiłem Razer Deathstalker (RZ03-0080 z podświetleniem) używana
    ale na gwarancji

  • 5. Data: 2017-01-14 16:51:07
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Borneq napisał w piątek, 13 stycznia 2017 14:44:

    > Chcę kupić przez Allegro.
    > Kupiłem w sklepie ale ta nowa ma zamienione y - z, podwójne napisy
    > na klawiszach i zamienione niektóre jak "?"

    Czyżbyś kupił klawiaturę w układzie maszynistki? Może daj
    namiary na model, bo ja najchętniej używam tego właśnie układu.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 6. Data: 2017-01-14 16:52:30
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Jan Stożek napisał w sobota, 14 stycznia 2017
    16:51:

    > Czyżbyś kupił klawiaturę w układzie maszynistki? Może daj
    > namiary na model, bo ja najchętniej używam tego właśnie układu.

    A - i czy mechanicznie jest ok (pochylenie, skok klawiszy,
    zachowanie pod palcami)?

  • 7. Data: 2017-01-14 17:15:55
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 14.01.2017 o 16:52, Jan Stożek pisze:

    > A - i czy mechanicznie jest ok (pochylenie, skok klawiszy,
    > zachowanie pod palcami)?

    Jest lekka, z dużym skokiem, czarna, tańsza więc może własności
    mechaniczne nie rewelacyjne ale bardziej przeszkadzał mi rozkład. Nawet
    ma specjalne nóżki by się pochyliła. Ma napisane tylko "Silver Line"
    Była w Biedronce sprzedawana chyba razem z myszką ale myszkę mam lepszą.
    Trochę podobna do
    https://www.bestmarkt.hu/silverline-mm-kb909-usb-key
    board-p287635 ale
    nie identyczna

    Może poszukać:
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&string
    =qwertz&search_scope=category-4566&bmatch=base-relev
    ance-floki-5-ele-1-3-1018
    ?

  • 8. Data: 2017-01-14 18:46:05
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .01.2017 o 14:51 Borneq <b...@a...hidden.pl> pisze:

> [...]
    i_c=122812
    > odpada bo ma po lewo dodatkowy rząd a ja się przyzwyczaiłem gdzie sa

    Obok zdjęcia masz miniaturki "kolor/wzór" i drugie zdjęcie pokazuje
    klawiaturę bez tego rzędu po prawej. Prawdopodobnie znajdziesz też swój
    ulubiony układ.

    Nb. bardzo miło wspominam stareńkie klawiatury, dołączane do IBM PC XT.
    Po prawej był podwójny pionowy rząd z klawiszami funkcyjnymi F1..F10.
    To było _znacznie_ lepsze od funkcyjnych na górze, zwłaszcza dla piszących
    dziesięciopalczaście bezwzrokowo.

    --
    Trefniś

  • 9. Data: 2017-01-14 19:59:00
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .01.2017 o 18:46 Trefniś <t...@m...com> pisze:

    (...)

> [...]
    > To było _znacznie_ lepsze od funkcyjnych na górze, zwłaszcza dla
    > piszących dziesięciopalczaście bezwzrokowo.

    Jednak to była klawiatura "IBM PC AT", taka właśnie:
    https://www.grush.one.pl/gazety/teksty/uklan.1.87/ib
    mat-03.jpg

    ze strony:
    https://www.grush.one.pl/?issue=uklan.1.87&article=i
    bmat

    Siła przyzwyczajenia jest taka, że do dzisiaj odczuwam dyskomfort przy
    używaniu klawiszy funkcyjnych, wolałbym je pod lewymi palcami bez
    odrywania nadgarstka.
    Klawiatura między literową a numeryczną dla mnie nie istnieje zwyczajnie,
    wszystko dostaję na numerycznej. To "dawca narządów" :)

    Dla mnie "nowe" klawiatury to przykład rewolucji psującej świat :)
    Kto nie używał tej opisanej powyżej, pewnie nie zrozumie.
    Dawniej nawet producenci oprogramowania udostępniali skróty Alt-F-ileś,
    Ctrl-F-ileś, Alt-Shift-F-ileś itd. Teraz trzeba klikać...

    --
    Trefniś

  • 10. Data: 2017-01-15 11:33:36
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Nb. bardzo miło wspominam stareńkie klawiatury, dołączane do IBM PC XT.
    > Po prawej był podwójny pionowy rząd z klawiszami funkcyjnymi F1..F10.

    Po lewej :)

    > To było _znacznie_ lepsze od funkcyjnych na górze, zwłaszcza dla
    > piszących dziesięciopalczaście bezwzrokowo.

    I generalnie klawisze były jakby lepsze. Nadal wolę duży skok i wyraźne
    poczucie naciśnięcia klawisza. I nadal korzystam z klawiatury Fujitsu
    kupionej za jakieś straszne jak na dzisiejsze czasy pieniądze w 1993 roku.

    Piotr