  • 41. Data: 2016-08-07 10:56:22
    Temat: Re: Wybierak WK-610... Jak wykonać zastępnik?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Aug 2016 23:15:21 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
    > W dniu 2016-08-01 o 17:39, HF5BS pisze:
    [...]
    > Ale wprowadzenie rejestrów w centralach mimo wszystko było postępem.
    > Problem ze Strowgerami był taki, że czasami w trakcie szukania spadł i
    > jeśli ab. A potrafił to usłyszeć, to wybrał ostatnią cyfrę jeszcze raz,
    > a jak nie, to wybrał następną cyfrę i nie rozumiał, dlaczego centrala go
    > nie łączy (czeka na ostatnią cyfrę).
    >
    > Natomiast w centrali rejestrowej oddziela się proces odbierania sygnałów
    > wybierania od procesu komutacji co istotnie zmniejsza stopę błędów.

    Hm, i rejestr lepiej niz abonent rozroznia, ze wybierak spadl,
    czy po prostu nowsze rowiazania rzadziej "spadaly" ?

    Rejestr to chyba jednak koniecznosc przy powiekszeniu lacznosci
    miedzycentralowej. Szczegolnie, jak systemy rozne.

    > Poza tym polskie Pentaconty i K66 w latach 90 dostały wybieranie tonowe
    > przez wymianę modułu rejestru na nowocześniejszy. Zmodernizować
    > Strowgera do wybierania tonowego jest znacznie trudniej i w praktyce

    A dotrwalyby ? Strowger pod koniec lat 80-tych to juz chyba unikat.

    J.

  • 42. Data: 2016-08-07 12:08:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, August 7, 2016, 10:56:22 AM, you wrote:

> [...]
    > miedzycentralowej. Szczegolnie, jak systemy rozne.
    > A dotrwalyby ? Strowger pod koniec lat 80-tych to juz chyba unikat.

    Bez przesady - pod koniec lat 80-tych w Polsce Strowger miał się
    jeszcze bardzo dobrze. W Opolu dopiero zaczynały się rozmowy z
    nieznaną, koreańską firmą Samsung ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 43. Data: 2016-08-07 12:23:31
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-08-07 o 10:56, J.F. pisze:

    > A dotrwalyby ? Strowger pod koniec lat 80-tych to juz chyba unikat.

    Strowgery jeszcze po 2000 roku pracowały na kolei. To właśnie od kolegi
    z PKP wiem o uciążliwości wybierania na Strowgerze.

    Teraz kolejarze mają ISDN, a dojdzie im niebawem GSM-R.

  • 44. Data: 2016-08-07 22:49:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-07 o 12:23, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Strowgery jeszcze po 2000 roku pracowały na kolei. To właśnie od kolegi
    > z PKP wiem o uciążliwości wybierania na Strowgerze.

    Na kolei, a TP S.A., to niby nie używała po 2000 Strowgerów? Fakt, że to
    były jakieś pipidówki i pojedyncze sztuki, ale zawsze.

    > Teraz kolejarze mają ISDN

    Dziś to ogólnie wymierająca technika, choć w sieci wydzielonej całkiem
    niekiepski pomysł.

  • 45. Data: 2016-08-07 23:19:16
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu niedziela, 7 sierpnia 2016 12:23:32 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
    > Teraz kolejarze mają ISDN

    Mają Alcatel OCB283

    Ircys

  • 46. Data: 2016-08-07 23:28:12
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-07 o 23:19, Ircys pisze:

    > Mają Alcatel OCB283

    Jednego na cały kraj?

  • 47. Data: 2016-08-08 01:44:35
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-08-07 o 22:49, nadir pisze:

> [...]
    > były jakieś pipidówki i pojedyncze sztuki, ale zawsze.

    > Dziś to ogólnie wymierająca technika, choć w sieci wydzielonej całkiem

    Rzecz w tym, że kolejowy ISDN nie służy wyłącznie do gadania, ale
    również do transmisji sygnałów związanych m.in. z bezpieczeństwem ruchu.
    Dlatego to musi być sieć synchroniczna, a nie żaden internet.

  • 48. Data: 2016-08-08 11:05:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Na kolei, a TP S.A., to niby nie używała po 2000 Strowgerów? Fakt, że
    >to były jakieś pipidówki i pojedyncze sztuki, ale zawsze.

    Pojedyncze sztuki to w zasadzie "nie uzywala".

    Teraz tylko pytanie - malo tych Strowgerow odziedziczyla, wymienili na
    lepsze, bo juz byly za bardzo zuzyte, wymienili na lepsze bo lepsze,
    wymienili przy okazji rozbudowy, no bo przeciez nie dlatego, ze sie
    trudno dorabialo DTMF :-)

    J.

  • 49. Data: 2016-08-08 11:41:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, August 8, 2016, 11:05:50 AM, you wrote:

> [...]
    > lepsze, bo juz byly za bardzo zuzyte, wymienili na lepsze bo lepsze,
    > wymienili przy okazji rozbudowy, no bo przeciez nie dlatego, ze sie

    Przecież doskonale wiesz, co się działo. W telekomunikacji
    przeskakiwaliśmy dziesięciolecia zastoju, przechodząc ze starych
    Strowgerów na najnowocześniejsze centrale elektroniczne. W Opolu
    budowa wojewódzkiego centrum telekom. została wstrzymana, gdy zamiast
    pierwotnie planowanej Kunta-Kinte okazało się, że będzie stawiana
    nowoczesna centrala Samsunga - odcięto dwie kondygnacje. Paradoksalnie
    - wcześniej o te kondygnacje była wojna z nadzorem budowlanym - WCT
    nie mogło być przecież wyższe od sąsiadującego kościoła...

    Plany zmieniano dość gruntownie, bo pomieszczenia przewidziane na
    centralę były za wysokie, nie miały za to miejsca na klimatyzację i
    potrzebna była wyższa podłoga techniczna (czy jak to się fachowo
    nazywa). W końcowym efekcie jakoś się to udało pogodzić ale budynek
    jest mniejszy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 50. Data: 2016-08-08 12:22:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    valid...
    Hello J.F.,

    >Przecież doskonale wiesz, co się działo. W telekomunikacji

    Tak w szczegolach to nie wiem.

    >przeskakiwaliśmy dziesięciolecia zastoju, przechodząc ze starych
    >Strowgerów na najnowocześniejsze centrale elektroniczne. W Opolu

    Ale w miedzyczasie cos przeciez stawiano nowego, chocby nawet te
    wybieraki WK-610 - przeciez nie do Strowgera.

> [...]
    >- wcześniej o te kondygnacje była wojna z nadzorem budowlanym - WCT
    >nie mogło być przecież wyższe od sąsiadującego kościoła...

    Ale to juz chyba po 1989 roku ta wojna ?

> [...]
    >centralę były za wysokie, nie miały za to miejsca na klimatyzację i
    >potrzebna była wyższa podłoga techniczna (czy jak to się fachowo

    Czyli wysokosc sie przydala :-)

    >W końcowym efekcie jakoś się to udało pogodzić ale budynek
    >jest mniejszy.

    Ja tam kojarze, ze wroclawskich osiedlach, to czesto jakis kontener
    byl :-)

    J.