  • 41. Data: 2019-05-03 00:54:48
    Temat: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 maja 2019 22:55:20 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    jakieś cuda robili. A klient i tak wolał Vauxhalla...

    > Mnie tylko o liczby chodzi - Vectra w Polscie kosztuje chyba ze
    > 100kzl/1300kg = 65zl/kg.
    >
    > A hamburger ... no 12.99 za ... 0.25 kg to jakos podobnie.
    > Bo mieso mielone to gora 15zl/kg.
    >
    > W Anglii moze byc nieco inaczej, ale tez ceny RR to inna klasa.
    > Tylko trzeba klientow znalezc ... ale to sie nie szuka pod Vaxhallem
    > :-)

    Tylko gdzie?

    > Nawiasem mowiac ktos mowil ze McD zarabia najwiecej na ... wynajmie
    > nieruchomosci. Bo hamburgerami to ajent handluje :-)
    > I nawet jakos bezczelnie mowili, ze mogliby cokolwiek sprzedawac, ale
    > ich klienci, tzn ajenci najlepiej zarabiaja na hamburgerach.
    >
    > Byc moze to bylo z USA, bo w Polsce to chyba jakos inaczej.

    Michael Keaton jako Ray Kroc doskonale to zagrał.

    odporność na korozję niepotrzebna.

    > A niska temperatura nie powoduje dodatkowych wymagan ?

    A czemu miałaby powodować?

    > No ale po co robic tanie turbiny parowe, ktore wszyscy potrafia
    > zrobic, skoro kg silnika lotniczego wiecej kosztuje :-)

    Nie wiem która z tych bzdur jest większa.

    sprawdzał takich efektów w projektach turbin.

    > Co nie zmienia faktu, ze turbin nie potrafia zrobic, i nie potrafia
    > testowac :-)
    >
    > Moze trzeba do Vauxhalla pojsc i spytac :-)

    No to więcej od Rolls Royca nie kupuj. Idź do Vauxhalla i spytaj.

  • 42. Data: 2019-05-04 10:32:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 May 2019 15:54:48 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    jakieś cuda robili. A klient i tak wolał Vauxhalla...

    > Tylko gdzie?

    Maja doswiadczenie. A moze mieli.

    odporność na korozję niepotrzebna.

    > A czemu miałaby powodować?

    Stal sie robi jakas krucha ?

    > Nie wiem która z tych bzdur jest większa.

    Skoro piszesz, ze parowe maja mniejsze wymagania ... to moze nie
    bzdura ?

    Swoja droga, to mnie ciekawilo - gdze sie testuje taka turbine 500MW ?

    RR od dawna mial silniki BMW.

    J.

  • 43. Data: 2019-05-05 06:17:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 4 maja 2019 17:33:08 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    jakieś cuda robili. A klient i tak wolał Vauxhalla...

    > Maja doswiadczenie. A moze mieli.

    No i to doświadczenie powiedziało im żeby rzucić ten biznes w diabły.

    odporność na korozję niepotrzebna.

    > Stal sie robi jakas krucha ?

    Jaki poziom temperatur masz na myśli?

    > Skoro piszesz, ze parowe maja mniejsze wymagania ... to moze nie
    > bzdura ?

    Ale masz jakieś pojęcie że wymagania co do żarowytrzymałości materiału samej łopatki
    to nie to samo co choćby wymagania co do wielkości konstrukcji?

    > Swoja droga, to mnie ciekawilo - gdze sie testuje taka turbine 500MW ?

    Tu ostatnio dłubałem: https://www.google.com/maps/@36.7038823,126.4921935,
    5230m/data=!3m1!1e3

    nie sprawdzał takich efektów w projektach turbin.

    > RR od dawna mial silniki BMW.

    Zatem idź do BMW.

  • 44. Data: 2019-05-05 21:42:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 May 2019 21:17:34 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > No i to doświadczenie powiedziało im żeby rzucić ten biznes w diabły.

    No i slusznie, bo ile mozna doplacac do interesu :-)

    odporność na korozję niepotrzebna.

    > Jaki poziom temperatur masz na myśli?

    takie powiedzmy -40C ...

    > Ale masz jakieś pojęcie że wymagania co do żarowytrzymałości
    > materiału samej łopatki to nie to samo co choćby wymagania co do
    > wielkości konstrukcji?

    Zarowytrzymalosc wymaga technologii, a wielkosc ... nie jest znow taka
    duza ...

    > Tu ostatnio dłubałem: https://www.google.com/maps/@36.7038823,126.4921935,
    5230m/data=!3m1!1e3

    Pieprzony Unicode ... baza lotnicza jak rozumiem ?

    To chyba nie o to mi chodzilo.

    Powiedzmy, ze mam pomysl na nowy ksztalt lopatek do turbiny, i dobrze
    byloby to przetestowac w praktyce.
    Turbina nawet taka duza nie jest, ale ten kociol na 500MW ?

    nie sprawdzał takich efektów w projektach turbin.

    > Zatem idź do BMW.

    Turbosprezarka przy tym silniku byla pewnie BMW a nie RR :-)

    J.

  • 45. Data: 2019-05-06 04:41:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Powiedzmy, ze mam pomysl na nowy ksztalt lopatek do turbiny, i dobrze
    > byloby to przetestowac w praktyce.
    > Turbina nawet taka duza nie jest, ale ten kociol na 500MW ?

    I chcesz takie pomysły testować w pełnej skali? Bogatyś.

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2019-05-06 05:10:58
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 11:41:25 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > I chcesz takie pomysły testować w pełnej skali? Bogatyś.

    Spoko, znam inwestycje rzędu 300 milionów dolarów w laboratorium badające urządzenia
    do gazu skroplonego. Te dzisiejsze laby mają zwykle control room bardziej wypasiony
    niż dziesięcioletnie (znaczy nówki) supernowoczesne elektrownie zbudowane z
    materiałów których do dzisiaj nie ma na rynku. Im większe spowolnienie na światowych
    rynkach tym więcej idzie kasy w r&d, bo nie ma innej ucieczki.

  • 47. Data: 2019-05-06 05:30:51
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 04:42:51 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > No i slusznie, bo ile mozna doplacac do interesu :-)

    i odporność na korozję niepotrzebna.

    > takie powiedzmy -40C ...

    Ja nie widziałem turbiny parowej albo sCO2 pracującej w -40C, ale przypuszczam że
    dobranie materiału na takie warunki nie byłoby żadnym problemem. Nawet na szrocie
    samochodowym.

    > Zarowytrzymalosc wymaga technologii, a wielkosc ... nie jest znow taka
    > duza ...

    Wręcz przeciwnie. Żarowytrzymałość wymaga materiału, a wielkość, kiedy potrzebujesz
    zbudować turbinę parową o wysokiej sprawności, jest głównym ograniczeniem
    konstrukcyjnym.

> [...]
    > byloby to przetestowac w praktyce.
    > Turbina nawet taka duza nie jest, ale ten kociol na 500MW ?

    Znajdzie się. W labie nie będziesz badał swojej turbiny 60 lat, nie potrzebujesz
    kotła takiego jak w elektrowni, nie potrzebujesz bocznicy kolejowej na dostawy węgla
    itd. 500MW to nie jest tak znowu dużo. Jaka moc wychodzi ja zewrzesz baterię
    supercapów?

    nie sprawdzał takich efektów w projektach turbin.

    > Turbosprezarka przy tym silniku byla pewnie BMW a nie RR :-)

    Bingo.

  • 48. Data: 2019-05-06 07:36:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 06 May 2019 02:41:24 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > I chcesz takie pomysły testować w pełnej skali? Bogatyś.

    A co - wyslac niesprawdzona konstrukcje do klienta ?

    J.

  • 49. Data: 2019-05-06 07:40:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 May 2019 20:10:58 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

> [...]
    rynkach tym więcej idzie kasy w r&d, bo nie ma innej ucieczki.

    Ano wlasnie - jak sie kazdy ulamek % sprawnosci turbiny liczy, to nie
    ma innego wyjscia.

    Tylko gdzie taki Dolmel mial swoj lab ?
    A gdzie ma np Siemens ?
    Czy RR, jesli mowisz, ze robia turbiny parowe.

    J.

  • 50. Data: 2019-05-06 10:37:02
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-06 o 07:36, J.F. pisze:

    > A co - wyslac niesprawdzona konstrukcje do klienta ?

    Klient przetestuje najlepiej :)

    WM