  • 21. Data: 2018-11-09 15:43:51
    Temat: Re: Wyczynowe ferryty
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Powszechna standaryzacja, zero innowacyjności.

    Innowacyjność jest, tylko się również ubranżowiła poprzez przeniesienie
    na politechniki. Np. tacy ludkowie z ETH Zurich robili eksperymenty
    z karkasami z azotku glinu, by osiągnąć gęstości mocy zahaczające
    o chorobę psychiczną. Ci sami od PFC 99%. :-]

    Kto im taki karkas wystrugał, bo o koszty nawet nie spytam?

    > Z drugiej strony - po
    > co szukać dziwnych materiałów, skoro ogólnodostępny 3C94 spełnia
    > wymagania dla 99.9% zastosowań? Dla 0.1% się nie opłaca.

    No, akurat po co jest 3C95 to w miarę dokładnie wiadomo i spokojnie
    podrasowane 3C90 o nazwie 3C94 mógłby z marszu zastąpić. Nawet z powodów
    ekologicznych. Nie trzeba grzać rdzenia do 100 stopni, by dostać
    przyzwoitą stratność. O sens istnienia 3C92 rzeczywiście możemy
    się spierać, sam nie jestem przekonany.

    > Typowe rdzenie są masowo dostępne. Problem w tym, że Piotrek potrzebuje
    > pojedyncze sztuki rdzeni bardzo nietypowych.

    A to też różnie bywa. E43 z 3C94 kupić równie trudno, jak ten z 3C92,
    a z 3C95 i 3F3 całkiem łatwo, jeśli przełkniesz cenę detaliczną.
    A wszystkie wymienione są w katalogu. :-)

    > Ale z takim pytaniem nie do mnie. Planary na PCB robi się w masówce,
    > bo tylko wtedy się to opłaca. I wtedy nie ma problemu, żeby zamówić
    > nawet kontener rdzeni. I zamawia to producent urządzenia, bo my do
    > takich transformatorów nic nie mamy.

    Ale planary robi się nie tylko na PCB. Poprzewijaj, to chyba wszystkie
    technologie zobaczysz -- PCB sztywne, PCB elastyczne, blachy, płaskie
    profile, okrągłe druty:

    http://www.paytongroup.com/Planar_Transformers

    > Jak jest to wielki producent, rokujący sprzedaż w milionach, to
    > dostanie próbki. Feryster, produkujący pojedyncze produkty w
    > dziesiątkach tysięcy jest za mały. A Piotrek dla nich w ogóle nie
    > istnieje.

    "By rzecz ująć z detalami temat tak zakończyć mogę"... :-(

    Pozdrawiam, Piotr

  • 22. Data: 2018-11-09 16:38:28
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 9 Nov 2018 15:27:40 +0100, Piotr Wyderski

    >Akurat niewielkie ilości profili nawojowych to Feryster sprzedaje
    >za pośrednictwem tego pana:
    >
    >https://allegro.pl/profil-nawojowy-miedziany-2-5x7-
    1mm-152g-1m-i7621324846.html

    Eeeee, wiesz, że w niektórych firmach, jak np. na szpulce zostanie 1/3
    czy 1/4 szpulki, to to idzie do kosza? Bo spawać nie można, szpulek
    równolegle idzie na cewkę np. 6, a to co pozostaje tylko będzie
    leżakiem magazynowym (a mówimy o kilkudziesięciokilogramowych
    szpulach). Przy dobrych układach z producentem nawija on tyle ile
    klient sobie zażyczy, ale nie zawsze się da.

    A takich ilości, jak na tej aukcji, to nawet pracownicy nie kradli bo
    nie opłacało się to zupełnie ....
    Sam mam parę końcówek folii aluminiowej po 10-15 kilo, z testów
    maszyny na którą zmarnowano z 5 ton :)

    >Ale skąd wziąć np. UFO o nazwie płaska lica, to nie mam pojęcia,
    >choć wiem, że istnieje, bo widziałem. :-)
    Prawie od ręki od producenta;)

    http://www.lww.se/pl/products/litz-copper-wire/

    albo z Synflexu
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 23. Data: 2018-11-09 18:59:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Friday, November 9, 2018, 3:27:40 PM, you wrote:

    [...]

    > Ale skąd wziąć np. UFO o nazwie płaska lica, to nie mam pojęcia,
    > choć wiem, że istnieje, bo widziałem. :-)

    DACPOL

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2018-11-09 19:51:18
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > Czasy, gdy producenci elementów i materiałów wspierali amatorów w
    > innowacyjności się skończyły.

    Taki Wurth Elektronic przysłał do mnie przedstawiciela handlowego, mimo
    że od razu uczciwie mówiłem, że jestem amatorem i szansa, że będę
    "masowcem" mniejsza, niż wygrana w Totka. Dostałem też próbki, katalogi,
    a kupiłem od nich bardzo niewiele.
    Rozumiem, że każda firma ma jakąś strategię, ale ci, co nie kupili akcji
    Microsoftu, albo Google, jak to były firmy garażowe, pewnie sobie plują
    w brodę.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 25. Data: 2018-11-09 19:57:29
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 09.11.2018 o 11:29, Piotr Wyderski pisze:

    > 12V/68A/97.4% sprawności, izolacja 4.2kV i rozmiary zbliżone do DIP40.

    4 kV ale na pewno nie ciągle, to jest tylko napięcie testu, czyli góra
    60 sekund. Kiedyś od jakiegoś naganiacza dostałem taki fajny "papierowy
    kalkulator" dla elementów typu transoptory, izolowane wzmacniacze itd. -
    kółka na wspólnej osi, nastawiało się jakie jest napięcie znamionowe
    testu DC i w okienkach się "pokazywały" liczby jakie napięcie wytrzyma
    przez jaki czas bez degradacji izolacji. ZTCP dla 4 kV testu to ciągle
    może być coś koło 400 V.

    Jakub Rakus

  • 26. Data: 2018-11-09 20:00:18
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-11-09 o 19:51, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > że od razu uczciwie mówiłem, że jestem amatorem i szansa, że będę
    > "masowcem" mniejsza, niż wygrana w Totka. Dostałem też próbki, katalogi,

    Wurth to bardzo dziwna firma.
    Normalnie staram się sam wybierać elementy nie zawracając nikomu głowy.
    Jednym z kryteriów jest cena. Sprawdzam to w dostępnych katalogach
    (Digi, Farnell, TME). Nigdy nie wybierałem ich elementów bo tam mają
    ceny nawet 5 razy wyższe od takich samych elementów Muraty czy innych.
    Kilka lat temu dowiedziałem się, że dla wykonującego nam montaż
    JM-elektronika czy wstawię Muratę czy Wurtha to cena będzie podobna. Dla
    mnie szok.

    Może dlatego obsługują też amatorów bo zakładają, że oni kupią w tych 5x
    zawyżonych cenach.
    P.G.

  • 27. Data: 2018-11-09 20:59:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Nov 2018 15:43:51 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):
> [...]
    > o chorobę psychiczną. Ci sami od PFC 99%. :-]
    >
    > Kto im taki karkas wystrugał, bo o koszty nawet nie spytam?

    A nie jest to przypadkiem bardzo proste ?
    Moze to cos ala ceramika - mozna zrobic z gliny i wypalic ...

    J.

  • 28. Data: 2018-11-09 21:16:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Nov 2018 12:56:26 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> [...]
    > bo tylko wtedy się to opłaca. I wtedy nie ma problemu, żeby zamówić
    > nawet kontener rdzeni. I zamawia to producent urządzenia, bo my do

    Ale jak ma zrobic pierwsza sztuke i sprawdzic ze to dobre jest ?

> [...]
    > dostanie próbki. Feryster, produkujący pojedyncze produkty w
    > dziesiątkach tysięcy jest za mały. A Piotrek dla nich w ogóle nie

    Ale mysle o czyms, czego jeszcze nie ma.
    Producent probki nie da, bo nie robi.

    A jak juz zacznie robic - powinien oferowac.
    Niekoniecznie za darmo, niekoniecznie wszedzie na polce - ale kurier
    moze w tydzien dowiezc.

    J.

  • 29. Data: 2018-11-09 22:19:11
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Skąd wziąć do prototypu detaliczne ilości rdzeni planarnych
    > E43 (oraz być może płytek PLT) z materiałów 3C93, 3C92 i 3C95?
    > W sklepach da się bez większego problemu znaleźć typowe 3C90
    > i 3C94, ale mam specjalne wymagania i się nie nadadzą...
    > 3C95 daje się od biedy kupić, ale cena zabija. Pozostałe wg
    > katalogu istnieją, ale w sklepach mają status UFO.
    >
    >     Pozdrawiam, Piotr

    Może coś z odpowiedników?
    http://www.mhw-intl.com/products/magnetics/ferrite-c
    ores/tdg-ferrite-cores/

  • 30. Data: 2018-11-09 22:23:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Friday, November 9, 2018, 7:51:18 PM, you wrote:

> [...]
    > Rozumiem, że każda firma ma jakąś strategię, ale ci, co nie kupili akcji
    > Microsoftu, albo Google, jak to były firmy garażowe, pewnie sobie plują

    Wurth w Polsce jest w trudnej sytuacji - jest wypierany z polskiego
    rynku przez Feryster i inne firmy. Walczy o klienta. Poza tym - mają
    wielkie magazyny, tysiące produktów na półkach i sprzedają na cały
    świat.

    Ferroxcube zmieniał ostatnio właścicieli. I odnoszę wrażenie, że jest
    to obecnie nastawione na czystą masówkę. Epcos przejęty przez TDK,
    Arnold przejęty przez Micrometals. Chińczycy zalewają rynek tanimi
    ferrytami do zastosowań ogólnych i stąd pojawienie się nowych
    materiałów o dość rewolucyjnych parametrach.

    --
    Best regards,
    RoMan