    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Wydajnośc gigabitowej karty PCI + SATA
    Date: Tue, 6 Mar 2018 21:59:52 +0100

    Cześć.

    Jest komputer z atomem 230. Ma podpięte dyski które hdparm -t określa na
    grubo więcej niż 100MB/sek.

    Plyta ma jeden slot PCI. W nim gigabitowa karta intela Intel PRO/1000.
    Całośc wyciąga 20MB/sek po sieci przy transferach plików.

    Pomiary przez polecenie nc/dd wykazują że osiągam 100MB/sek w pustym
    ruchu bez uzywania HDD.

    Obecnie jestem coraz bliższy konkluzji że to wina szyny PCI i używania
    jednoczesnie portu SATA lub w tym atomie obsługa jednego zajmuje CPU
    (choć nie widać). Dysk osobno daje rade, karta osobno daje radę, oba na
    raz nie dają rady.

    Możliwe że mój Atom 230 ma powazny problem z transferem na PCI + SATA.
    Czy mozna to potwierdzić szklana kulą? Może te Atomy mają jakiś feler
    sprzetowy i nie dają rady?

    Jeśli to wina płyty to rozglądam się za czymś innym o rownie niskim
    poborze mocy. Czy Atomy na DDR3 mają szansę na to aby być szybsze?
    Przypuszczam tez że płyty na DDR3 będa miały wbudowaną kartę sieciową od
    razu gigabitową. Nie wiem jaką magistrala podpina się coś takiego do
    CPU, da radę wyciągnąć gigabit?