  • 1. Data: 2009-04-28 14:49:53
    Temat: Wydajny PC pod VMware workstation i kilka wirtualnych maszyn.
    Od: Toper <S...@i...pl.SPAM>

    Możecie coś polecić co będzie dobrze działać z uruchomionymi kilkoma
    maszynami wirtualnymi na VMWare Workstation? Teraz mam
    Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.80GHz
    2GB i VMware 6.5 chodzące pod Fedorą.
    Jak uruchomię w nim XP i CentOS to się muli moje KDE (jest to
    jednocześnie moja stacja robocza).
    Tak myślę, że jakiś dwuprocesorowy sprzęt z quadami by dał radę, pewnie
    trzeba by RAMu do 4-8GB dorzucić i przejść na 64bit.

    Pozdrawiam
    Toper

  • 2. Data: 2009-04-30 06:31:18
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Toper napisał(a):

    > trzeba by RAMu do 4-8GB dorzucić i przejść na 64bit.

    Wydaje mi się, że to wystarczy- to najprawdopodobniej
    jest wąskie gardło w tym przypadku. Ile rezerwujesz RAM
    dla wirtualnych maszyn?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 3. Data: 2009-04-30 07:53:07
    Od: Toper <S...@i...pl.SPAM>

    Dominik & Co pisze:

    > Wydaje mi się, że to wystarczy- to najprawdopodobniej
    > jest wąskie gardło w tym przypadku. Ile rezerwujesz RAM
    > dla wirtualnych maszyn?

    to jest dziwna sprawa, bo mam 2GB, jak miałem na windows 800MB to
    chodził wolniej niż jak ograniczyłem do 500MB ;-) pewnie lepiej działał
    cache Linuxa niż Windowsa ;-)
    Kupię chyba Intela Q9650 i 4GB RAM.

    Pozdrawiam
    Toper

  • 4. Data: 2009-04-30 16:36:21
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Toper" napisał:
    > to jest dziwna sprawa, bo mam 2GB, jak miałem na windows 800MB to
    > chodził wolniej niż jak ograniczyłem do 500MB ;-) pewnie lepiej działał
    > cache Linuxa niż Windowsa ;-)
    > Kupię chyba Intela Q9650 i 4GB RAM.

    pod windą wyłącz swapa, może to cię spowalnia?:O)

  • 5. Data: 2009-05-02 06:32:25
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Nie warto dorzucic pare groszy i pozbyc sie swapa na zawsze?

    --
    pozdr

  • 6. Data: 2009-05-02 08:59:56
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 28.04.2009 16:49, Toper pisze:
> [...]
    > Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.80GHz
    > 2GB i VMware 6.5 chodzące pod Fedorą.
    > Jak uruchomię w nim XP i CentOS to się muli moje KDE (jest to

    A ile pamięci przydzielasz tym maszynom wirtualnym?

    I jakie zadania im przyznajesz? VMware pod Linuksem domyślnie
    ustawia sobie dosyć wysoki priorytet i może zakłócać inter-
    aktywną pracę maszyny. Popraw priorytety, może sie poprawi.

    > Tak myślę, że jakiś dwuprocesorowy sprzęt z quadami by dał radę, pewnie
    > trzeba by RAMu do 4-8GB dorzucić i przejść na 64bit.

    Ten sprzęt powinien sobie całkiem dobrze radzić z obsługą
    dwóch maszyn wirtualnych, o ile każda z nich dostaje mniej
    niż 512 MiB pamięci.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-05-04 08:47:59
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sat, 02 May 2009 10:59:56 +0200, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

    >Ten sprzęt powinien sobie całkiem dobrze radzić z obsługą
    >dwóch maszyn wirtualnych, o ile każda z nich dostaje mniej
    >niż 512 MiB pamięci.

    Też mam takie odczucia. Swoją droga to awaryjnie na netbooku Asus
    1000H - tyle że z 2GB pamięci stawiałem jakiś miesiąc temu 2 wirtualne
    maszyny pod VirtualBoxem. Jedna maszyna z windows a druga z Debianem.
    Musiałem jednej pannie pilnie spradzić działanie sklepu ineternetowego
    - okazało się ze mam instalkę Debiana, betę Windows7 a ona jakiś soft
    sklepowo/magazynowy. No i jak na złość pod ręką tylko netbooka i łącze
    via komórka a siedziałem w lesie pod Sejnami. Ale postanowiłem
    poeksperymentować i okazało się że da radę. Moze szybko toto nie
    chodziło ale dało się spokojnie pokazać współdziałnie jej softu z
    softem na serwerze.

    Zdrówko