  • 31. Data: 2018-09-17 19:51:53
    Temat: Re: Wykrywacz metalu
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 17 września 2018 12:00:29 UTC-5 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Ja myślę, że jeśli ktoś ciągle gubi klucze, to nawet gdy przy niech
    > będzie kutasik z wbudowanym BT sparowanym z telefonem, to on wtedy
    > akurat zgubi telefon. Ja po prostu nie wyobrażam sobie, żebym mógł
    > gdzieś posiać klucze, więc dla mnie faktycznie to igraszka (telefonów
    > też nie gubię).

    Ja tez czesto nie gubie rzeczy ale moge sobie wyobrazic ze ktos to robi.
    Czy to przez nieumiejetnosc skupienia sie na odpowiednim zapamietaniu tego co wazne i
    wymagajace uwagi az po zewnetrzne warunki ktore spowoduja ze czlowiek robi cos czego
    zwykle nie robi.

    Jestem tez sobie wyobrazic ze watkotworca szuka rozwiazania nie z powodu wlasnej
    slabosci a z powodu tego ze ktos mu albo sobie robi pod gorke i to watkotworca potem
    zostaje z problemem.

    Dlatego wole sie skupic na zasugerowaniu mu sensownego rozwiazania na tyle na ile sie
    da.

    Jesli mialbym na cos utyskiwac tu i teraz, to na to ze nikt nie podal ani jednego
    (potrojne przeczenie) przykladowego projektu takiego wykrywacza.

    A chocby takiego:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1025800.html

  • 32. Data: 2018-09-17 20:32:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com pisze:

    > Ja tez czesto nie gubie rzeczy ale moge sobie wyobrazic ze ktos to robi.

    Ja ciąglę szukam czegoś, co wcześniej gdzieś położyłem, a nie pamiętam
    już gdzie. Ale nie dotyczy to kluczy. I paru innych rzeczy. To tak dla
    uściślenia.

> [...]
    > wlasnej slabosci a z powodu tego ze ktos mu albo sobie robi pod gorke
    > i to watkotworca potem zostaje z problemem.

    No tak, szuka wykrywacza metalu.

    > Dlatego wole sie skupic na zasugerowaniu mu sensownego rozwiazania na
    > tyle na ile sie da.

    Też wolę. Dladego zaczynam od odrzucenia tych rozwiązań, które sensowne
    nie są (tak mi się przynajmniej zdaje).

> [...]
    > jednego (potrojne przeczenie) przykladowego projektu takiego wykrywacza.

    Marny. Raczej nie spełni pokładanych nadziei (w recenzji poniżej jest
    trochę o tym).

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2018-09-17 20:48:19
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 17 września 2018 13:32:06 UTC-5 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Marny. Raczej nie spełni pokładanych nadziei (w recenzji poniżej jest
    > trochę o tym).

    Kosztuje tyle co plyn do naczyn wiec wypasem nie bedzie.
    Ale poza narzekaniem watkotworca nic lepszego nie dostal. Troche wstyd dla grupy.

  • 34. Data: 2018-09-17 20:55:13
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 17 Sep 2018 20:32:04 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Ja ciąglę szukam czegoś, co wcześniej gdzieś położyłem, a nie pamiętam
    > już gdzie. Ale nie dotyczy to kluczy. I paru innych rzeczy. To tak dla
    > uściślenia.

    Też mam ten problem (i też nie dot. kluczy, prawa jazdy ani kart
    płatniczych). Ale problem sam w sobie niezwykle uciążliwy - i sporo
    kosztujący czasowo. Kiedyś starałem się zorganizować tak: wszystko
    wkładałem w kartoniki, na każdym kartoniku numerek. Każdy element
    kartonika wpisany w bazę danych (PC-File wtedy używałem), baza zawierała
    informacje o elemencie, takie jak cena/data zakupu, rozmiary itp, oraz
    numer pudełka w którym się znajduje, ew. także lokalizację samego pudełka
    (strych/piwnica/szafka pod zlewem). I działało to bardzo sprawnie
    przez... może 2 tygodnie. Potem znów się rozleniwiłem, przy grzebaniu w
    pudełkach nie uaktualniałem bazy danych i bałagan wrócił. Do dziś nie
    rozwiązałem tego problemu. Myślę nad powrotem do bazy danych, może tym
    razem jak się zepnę to się uda.

    Mateusz

  • 35. Data: 2018-09-17 21:05:26
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 17 Sep 2018 11:48:19 -0700, sczygiel wrote:
    > Ale poza narzekaniem watkotworca nic lepszego nie dostal. Troche wstyd
    > dla grupy.

    Być może dlatego, że rozwiązanie problemu nie jest elektroniczne?

    Jeśli chodzi o klucze do domu i problem "nie umiem wejść", to znam
    rozwiązanie: klucz schować pod wycieraczką. Ew. pod doniczką, kamieniem
    czy jakimkolwiek innym dyskretnym miejscu. Sam stosuję podobny sposób,
    niejako na wszelki wypadek. Robię tak od kiedy onegdaj wracałem do domu
    ze szpitala po nieprzespanej nocy porodowej, i przed domem spostrzegłem
    się że klucz do domu zostawiłem... właśnie w szpitalu, a ściślej w
    torebce żony. A do szpitala 50 km. Problem rozwiązałem wówczas piłą
    spalinową, wykrawając sobie wejście w bocznych drzwiach domu (które i tak
    planowałem wymienić, więc szkoda niewielka).

    Mateusz

  • 36. Data: 2018-09-17 21:23:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > lokalizację samego pudełka (strych/piwnica/szafka pod zlewem).
    > I działało to bardzo sprawnie przez... może 2 tygodnie.

    Dlatego nie wierzę w tego rodzaju rozwiązania. Przenoszą one jedynie
    niekompetencje na wyższy poziom, przysparzają dodatkowej pracy,
    a zmiany nie ma żadnej.

    > Potem znów się rozleniwiłem, przy grzebaniu w pudełkach nie
    > uaktualniałem bazy danych i bałagan wrócił. Do dziś nie
    > rozwiązałem tego problemu. Myślę nad powrotem do bazy danych,
    > może tym razem jak się zepnę to się uda.

    Może starczy na cztery tygodnie -- o ile nie będzie to współczesny
    odpowiednik PC-File, tylko samodzielnie napisany dedykowany system,
    który powstawał przez cztery miesiące.

    Jarek

    --
    Wszystko w szafach poprzewracał,
    Maca szlafrok, palto maca.

  • 37. Data: 2018-09-17 21:28:45
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2018-09-13 18:10, Kamil wrote:

    > Umocowałem na wysięgniku kilkanaście magnesów wyciągniętych z dysków
    > twardych (bardzo silne) i niewiele udało mi się znaleźć. Kilka
    > zardzewiałych
    > gwoździ Za mały zasięg. Nie tędy droga. Poza tym klucze mam z jakiegoś
    > niemagnetycznego stopu. Zero przyciągania.

    Tu jest wykrywacz metalu, na szybko, z elementow porzyczonych od babci.
    https://youtu.be/LsF3hsCIyNQ?t=13

  • 38. Data: 2018-09-17 21:30:57
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 17 Sep 2018 21:23:27 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Dlatego nie wierzę w tego rodzaju rozwiązania. Przenoszą one jedynie
    > niekompetencje na wyższy poziom, przysparzają dodatkowej pracy,
    > a zmiany nie ma żadnej.

    Alternatywa?

    > Może starczy na cztery tygodnie -- o ile nie będzie to współczesny
    > odpowiednik PC-File, tylko samodzielnie napisany dedykowany system,
    > który powstawał przez cztery miesiące.

    Jeden z problemów (poza ludzkim lenistwem) było wówczas to, że aby
    cokolwiek zmienić trzeba było pójść do komputera, odpalić go, dostukać
    się do PC-File, wyszukać plik, wyszukać rekord, zmienić, zapisać. W dobie
    smartfonów łudzę się, że mając coś takiego w kieszeni jakoś uda mi się
    utrzymać rygor.

    Mateusz

  • 39. Data: 2018-09-17 21:37:40
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 17 września 2018 14:05:27 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste
    napisał:

    > Być może dlatego, że rozwiązanie problemu nie jest elektroniczne?

    Ale watkotworca pytal o wykrywacz metalu.
    To jest elektroniczny problem.

    Grupa zamiast pdpowiedziec elektronicznie zajela sie kontestacja zycia watkotworcy.
    Pytanie bylo proste i poparte przykladem.
    Czy na zgubione klucze na w piasku plazy tez odpowiedz brzmi: "trza bylo nie gubic"?

    Pytanie bylo elektroniczne, tylko grupa sie dala poniesc fantazji z powodu
    uzasadnienia. A IMHO akurat w tym przypadku uzasadnienie nie jest istotne.

  • 40. Data: 2018-09-17 21:48:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Alternatywa?

    Mam milion rzeczy porozrzucanych po całym stole. Następnie przykrytych
    różnymi (bardzo ważnymi) papierami. Bez problemu znajduję to, czego mi
    potrzeba. Często nawet bez naruszania kilku młodszych warstw, jestem
    w stanie dokopać się do pokładu starszego, robiąc tylko małą lokalną
    odkrywkę. Problem zaczyna się wtedy, gdy zaczynam rzeczy układać na
    jakichś półkach, pudełkach itp. Wtedy już nie wiem gdzie co mam. Więc
    może większy stół?

> [...]
    > się do PC-File, wyszukać plik, wyszukać rekord, zmienić, zapisać. W dobie
    > smartfonów łudzę się, że mając coś takiego w kieszeni jakoś uda mi się

    A te opisy w komputerze same się robiły?! Może gdyby mieć takiego
    spidera, jak w guglu mają, co łazi i to wszystko indeksuje...

    --
    Jarek