  • 21. Data: 2018-08-14 00:47:29
    Temat: Re: Wyłączanie systemowych
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 13 Aug 2018 10:51:13 +0200, Trybun <c...@j...ru> wrote:
    > działa. Wnioski - albo to producent mojego telefonu wprowadził
    > specjalne
    > środki odnoście zainstalowanych programów, albo to Android w
    > wersji 7
    > "z urzędu" ma mechanizm uniemożliwiający procedury dezaktywacji
    > fabrycznie instalowanych aplikacji.

    Brednie.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2018-08-14 09:19:58
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-08-14 o 00:46, Marek pisze:

    > Ciągle nie rozumiesz, że NIE da się zrobic tego żadną aplikacją
    > (doinstalowywaną), bo aplikacja nie ma odpowiednich praw, a ty z
    > uporem maniaka będziesz takiej aplikacji szukał....

    Ja użytkownik też nie mam praw w 7ce. We wcześniejszych wersjach Andka,
    fabrycznie były dostępne opcje dezaktywacji niechcianych programów.

    To u ciebie coś nie tak z logiką - bo o ile można spod konsoli zamrażać
    funkcje to wiedz że "programy" to nic innego jak graficzne nakładki na
    te konsolowe komendy.

  • 23. Data: 2018-08-14 09:20:35
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-08-14 o 00:47, Marek pisze:

    > Brednie.

    I na koniec powiedział co wiedział.

  • 24. Data: 2018-08-14 12:32:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 14 Aug 2018 09:19:58 +0200, Trybun <c...@j...ru> wrote:
> [...]
    > zamrażać
    > funkcje to wiedz że "programy" to nic innego jak graficzne nakładki

    Przestań opowiadać Androny,, sam jesteś nakładka.
    To że w jakimś telefonie miałeś zainstalowaną aplikację przez
    producenta, która działała na uprzywilejowanych prawach,
    umożliwiających tak szerokie modyfikowanie działania aplikacji
    systemowych (nie mam na myśli podstawowego tymczasowego
    zatrzymywania) to bardzo źle i nie jest zgodne z ogólną polityką
    dystrybucji Androida, w myśl dwoch zasad, pierwsza, że nie daje się
    małpie brzytwy a druga że aplikacje działające na uprzywilejowanych
    prawach mogą stać się wektorem ataku i należy ich ilość
    zminimalizować do niezbędnego minimum.

    Wyglada na to, że bardzo słusznie że teraz nie możesz tego zrobić od
    strony "telefonu", bo nie ogarniasz podstawych rzeczy i mógłbyś sobie
    zrobić krzywdę (w myśl tej pierwszej wyżej wymienionej zasadzie).

    Dlatego w standardowej dystrybucji Androida każda instalowana
    aplikacja jest sandobxowana i uruchomiana z prawami
    nieuprzywilejowanego użytkownika. Jeśli jest nawet "nakładką" i
    uruchomi sobie shell'a z "konsolowymi komendami" (np. pm czyli
    packet meneger) to nadal nic nie da bo te forkowane procesy
    dziedziczą prawa tego nieuprzywilejowanego użytkownika więc NIC nie
    mogą zrobić (w telefonie bez roota) i dlatego te nakładki ci nie
    działają. Jakbyś był choć trochę ogarnięty to byś sam o tym się
    przekonał uruchomiajac ręcznie dowolnego shell'a i wydajac
    polecenie:

    u0_a252@C6603:/ $ pm hide com.sony.whatever
    Error: java.lang.SecurityException: Neither user 10252 nor current
    process has android.permission.MANAGE_USERS.
    1|u0_a252@C6603:/ $

    I dostałbyś oczywiście błąd jak wyżej o niewystarczających
    uprawnieniach. I nie ma znaczenia czy odpali to jakaś nakładka czy
    bezpośrednio ręcznie shellem.
    Jedynym rozwiązaniem jest uruchomienie ZEWNĘTRZNEGO klienta adb z PC,
    który łączy się z systemowym procesem działającym z odpowiednimi
    uprawnieniami i on dopiero może uruchomić odpowiednie polecenia lub
    usługi.
    Dlatego wymagany jest zewnętrzny klient bo tylko ZGODA na zewnętrzne
    debugowanie USB nadaje odpowiednie prawa np. do forkowanego shell'
    przez adb.

    Kilka postów wyżej dostałeś instrukcję jak wyłączyć trwałe systemową
    aplikację używając klienta adb uruchomionego z PC.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2018-08-14 13:44:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 13 Aug 2018 10:51:13 +0200, w <5b714619$0$614$65785112@news.neostrada.pl>,
    Trybun <c...@j...ru> napisał(-a):

    > No i kolejny dyskutant chce się spierać o jakieś głupoty.
    >
    > Konkrety poproszę - jaką aplikację? Bo LinkSD to taki kombajn który do
    > większości swoich opcji potrzebuje roota, a służy przede wszystkim do
    > konfiguracji pamięci.  W tej która zawsze się sprawdzała przy wyłączaniu
    > niepotrzebnych programów  pod 7ką na całej na całej liście
    > zainstalowanych (około 70) widnieje jedna pozycja, której zresztą nie
    > idzie wyłączyć, niby "pełny sukces" dezaktywacji a aplikacja nadal
    > działa.

    Normalnie - wybierasz aplikację z listy i z listy działań wybierasz Wstrzymaj
    (czy Zatrzymaj).
    Jeżeli operacja się uda, to polecenie zmieni się na Wznów.
    Jeżeli operacja nie udała się, to zrootuj :)

  • 26. Data: 2018-08-14 18:48:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 14 Aug 2018 13:44:44 +0200, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> wrote:
    > Normalnie - wybierasz aplikację z listy i z listy działań wybierasz
    > Wstrzymaj
    > (czy Zatrzymaj).

    To da tylko doraźny efekt, po restarcie aplikacja się podniesie.
    Jeśli producent telefonu nie udostępnia w ustawieniach opcji
    "wyłącz" to bez roota można to zrobić tylko przez adb pm hide.

    --
    Marek

  • 27. Data: 2018-08-15 00:54:54
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-08-14 o 12:32, Marek pisze:
> [...]
    > I dostałbyś oczywiście błąd jak wyżej o niewystarczających
    > uprawnieniach. I nie ma znaczenia czy odpali to jakaś nakładka czy
    [...]

    Skąd to wszystko przekopiowałeś?
    Mogłeś Trybunowi podać linka, bo taki mądry to nie jesteś.

    --
    animka

  • 28. Data: 2018-08-15 09:43:12
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 15 Aug 2018 00:54:54 +0200, Animka wrote:

    > [...]
    >
    > Skąd to wszystko przekopiowałeś?
    > Mogłeś Trybunowi podać linka, bo taki mądry to nie jesteś.

    Znowu szukasz guza? Po co prowokujesz? Lubisz być mieszana z błotem? To
    jakiś twój fetysz?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 29. Data: 2018-08-15 12:33:26
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-08-14 o 13:44, r...@k...pl pisze:

    > Normalnie - wybierasz aplikację z listy i z listy działań wybierasz Wstrzymaj
    > (czy Zatrzymaj).
    > Jeżeli operacja się uda, to polecenie zmieni się na Wznów.
    > Jeżeli operacja nie udała się, to zrootuj :)

    Szczerze pisząc to liczyłem że opcja gdzieś jest, ale ukryta i ew wymaga
    aktywacji. Żadne rooty i piracka ingerencja w urządzenie nie wchodzi w
    rachubę, tak że chyba przynajmniej na razie będę musiał żyć z
    niepotrzebnym fabrycznym programem do SMSów, który po zainstalowaniu
    innego robi w telefonie zamieszanie. Dzięki za zainteresowanie sprawą.

  • 30. Data: 2018-08-15 12:33:36
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    >
    > Kilka postów wyżej dostałeś instrukcję jak wyłączyć trwałe systemową
    > aplikację używając klienta adb uruchomionego z PC.

    Dzięki za wyjaśnienia. W przynajmniej dwu kwestiach piszesz zwyczajne
    głupoty,ale darujmy sobie już ten temat.