  • 1. Data: 2021-08-19 17:25:10
    Temat: Wylana bateria w latarce - czym odczyścić?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Mam taką małą, taktyczną latareczkę marki Romisen (może ktoś jeszcze
    kojarzy tę markę, szukałem jakiś czas temu jej innych produktów
    latarkowych, ale wygląda na to, że zniknęła z rynku i już nikt nie
    produkuje latarek pod tą marką), kupioną parę lat temu. Podobna do tej -
    <https://www.banggood.com/SKYWOLFEYE-6509-100LM-Flas
    hlight-AA-Battery-LED-Work-Light-Camping-Hunting-Eme
    rgency-Lamp-p-1432933.html>,
    tylko z przedłużką na drugą baterię AA/R6 (bo może pracować z jedną, jak
    i z dwiema bateriami). Używana sporadycznie; nosiłem ją w plecaku jako
    element EDC.

    Chciałem wymienić w niej baterie, ale baterie w niej utknęły, a ta
    przedłużka tak się zakleszczyła z główną częścią latarki, że nie mogłem
    jej odkręcić. Już myślałem, że będę potrzebował imadła, ale zostawienie
    na noc popsikanej płynem odrdzewiającym pomogło zwalczyć zapieczenie gwintu.

    Po rozkręceniu korpusu i dostaniu się do baterii, okazało się, że
    baterie wylały. Wyciekł elektrolit, który skrystalizował się i baterie
    przykleiły się do wewnętrznych ścianek latarki. Wypchnąłem je, ale jest
    pełno białego osadu. Trochę odczyściłem starą szczoteczką do zębów,
    którą udało mi się wepchać w tubus latarki, ale jeszcze jest trochę
    syfu. Da się to czymś rozpuścić, wymyć?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2021-08-19 20:19:08
    Temat: Re: Wylana bateria w latarce - czym odczyścić?
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Krystek wrote on 19.08.2021 17:25:

> [...]
    > pełno białego osadu. Trochę odczyściłem starą szczoteczką do zębów,
    > którą udało mi się wepchać w tubus latarki, ale jeszcze jest trochę

    Octem.

  • 3. Data: 2021-08-19 21:14:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Aug 2021 17:25:10 +0200, Krystek napisał(a):

    > Da się to czymś rozpuścić, wymyć?

    Nie da. Jedynie uporczywe skrobanie z przepłukiwaniem da radę. I cienko
    widzę opłacalność,. Jeśli wyceniasz godzinę swojego życia na więcej niż
    30 zł, to odpuść i kup nową latarkę :) No, chyba że jesteś apostołem
    ekologii (nie żebym kpił, sam taki jestem)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 4. Data: 2021-08-19 21:31:13
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 19.08.2021 o 17:25, Krystek pisze:
> [...]
    > pełno białego osadu. Trochę odczyściłem starą szczoteczką do zębów,
    > którą udało mi się wepchać w tubus latarki, ale jeszcze jest trochę

    Dremel i druciana szczoteczka. A lepiej po prostu kupić dobrą czołówkę i
    coś takiego:

    https://allegrolokalnie.pl/oferta/pokrowiec-na-czolo
    wke-petzl-noctilight

    P.P.

  • 5. Data: 2021-08-20 07:45:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zła porada, gdyż ocet jest mocno korozyjny.

    -----

  • 6. Data: 2021-08-20 08:10:38
    Od: Zbych <z...@s...com>

    On 20.08.2021 07:45, ąćęłńóśźż wrote:
    > Zła porada, gdyż ocet jest mocno korozyjny.

    Dobra porada, wystarczy ocet potem wypłukać i ustrojstwo dobrze umyć.

  • 7. Data: 2021-08-20 21:24:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 19 sierpnia 2021 o 20:19:10 UTC+2 Zbych napisał(a):

    > Octem.
    Jakie cudowne właściwości ma ocet że go polecasz. Jedyna jaką posiada to strasznie
    śmierdzi. Chyba że w zalewie ogórków konserwowych.

  • 8. Data: 2021-08-23 18:50:35
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    > Dremel i druciana szczoteczka. A lepiej po prostu kupić dobrą czołówkę i
    > coś takiego:
    >
    > https://allegrolokalnie.pl/oferta/pokrowiec-na-czolo
    wke-petzl-noctilight

    Dremela nie mam, ale w sumie to podsunąłeś mi metodę, o której wcześniej
    nie pomyślałem / zapomniałem: spróbuję nawinąć papier ścierny na wiertło
    / gwóźdź i podziałać wkrętarko-wiertarką. Może jeszcze też uda mi się
    jakiegoś druciaka do czyszczenia garnków nawinąć.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 9. Data: 2021-08-24 14:53:49
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 23.08.2021 o 18:50, Krystek pisze:
> [...]
    > / gwóźdź i podziałać wkrętarko-wiertarką. Może jeszcze też uda mi się
    > jakiegoś druciaka do czyszczenia garnków nawinąć.

    Możesz spróbować silnik od magnetofonu, kiedyś mocowało się wiertło
    robiac sprężynkę ze srebrzanki i zalewając cyną. Ciężko było zrobic
    prosto, ale jak się zrobiło to płytki drukowane można było wiercić.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 10. Data: 2021-08-24 17:40:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-08-24 o 14:53, Cezary Grądys pisze:

    > Możesz spróbować silnik od magnetofonu, kiedyś mocowało się wiertło
    > robiac sprężynkę ze srebrzanki i zalewając cyną. Ciężko było zrobic
    > prosto, ale jak się zrobiło to płytki drukowane można było wiercić.

    Jako, że latarkę zmasakrowałem próbując rozkręcić jej zapieczoną tubę i
    wygląda ona teraz tragicznie to już mi wszystko jedno jak ją oczyszczę i
    przywrócę do działania. Dzisiaj zalałem rurki wodą i wsypałem nieco
    ,,kreta" do udrażniania rur. Trochę rozpuścił osad, ale nadal nie na
    tyle, żeby nie trzeba było korzystać z papieru ściernego / szlifierki.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/