  • 11. Data: 2021-08-24 19:38:32
    Temat: Re: Wylana bateria w latarce - czym odczyścić?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Aug 2021 17:40:30 +0200, Krystek wrote:

    > Jako, że latarkę zmasakrowałem próbując rozkręcić jej zapieczoną tubę i
    > wygląda ona teraz tragicznie to już mi wszystko jedno jak ją oczyszczę i
    > przywrócę do działania. Dzisiaj zalałem rurki wodą i wsypałem nieco
    > ,,kreta" do udrażniania rur. Trochę rozpuścił osad, ale nadal nie na
    > tyle, żeby nie trzeba było korzystać z papieru ściernego / szlifierki.

    A nie mogles sie spytac wczesniej?

    Kret sytuacji raczej nie pomogl, a aluminiowej obudowie raczej
    zaszkodzil.

    IMO - czysta woda i wanienka ultradzwiekowa.
    I duzo cierpliwosci, zeby wszystko wyplukac.

    Na koniec spirytus czy izopropanol, zeby szybciej wyschlo.

    J.

  • 12. Data: 2021-08-24 22:52:08
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.08.2021 o 17:25, Krystek pisze:
    > Mam taką małą, taktyczną latareczkę marki Romisen (może ktoś jeszcze
    > kojarzy tę markę, szukałem jakiś czas temu jej innych produktów
    > latarkowych, ale wygląda na to, że zniknęła z rynku i już nikt nie
    > produkuje latarek pod tą marką), kupioną parę lat temu. Podobna do tej -
    > <https://www.banggood.com/SKYWOLFEYE-6509-100LM-Flas
    hlight-AA-Battery-LED-Work-Light-Camping-Hunting-Eme
    rgency-Lamp-p-1432933.html>,
> [...]
    > przedłużka tak się zakleszczyła z główną częścią latarki, że nie mogłem
    > jej odkręcić. Już myślałem, że będę potrzebował imadła, ale zostawienie
    > na noc popsikanej płynem odrdzewiającym pomogło zwalczyć zapieczenie gwintu.
    >
    > Po rozkręceniu korpusu i dostaniu się do baterii, okazało się, że
    > baterie wylały. Wyciekł elektrolit, który skrystalizował się i baterie
    > przykleiły się do wewnętrznych ścianek latarki. Wypchnąłem je, ale jest
    > pełno białego osadu. Trochę odczyściłem starą szczoteczką do zębów,
    > którą udało mi się wepchać w tubus latarki, ale jeszcze jest trochę

    Najlepsze jest zwykła woda z mydłem (soda) + doskrobanie złączy. Jeszcze
    lepszym pomysłem jest kupno nowej.

    Jakiś czas temu, kupiłem sobie latarkę za 30zł...z radiem, ładowaną z
    sieci. Prosta i zajebista :)
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/latarka-z-radiem-
    9-led-radio-brighter-km8778-i6870123765.html

    Padł mi akumulator po 3 latach i chciałem kupić nowy. Okazuje się, że
    lepiej/taniej kupić nową latarkę :)

    Przelicz sobie te kwoty z męczeniem się nad odrestaurowaniem starej,
    ośrupanej latarki/czas.

    BTW, ostatnio za 10zł kupiłem sobie latarkę ładowaną na USB i za 5
    (wszystko za 5zł) zł kupiłem latarkę ładowaną sieciowo i solarnie na
    pobliskim rynku. 5 zł za obudowę, akumulator, LED, ładowarka i panel
    słoneczny, który potrafi jednak w 2 dni naładować latarkę na FULL.
    https://allegrolokalnie.pl/oferta/latarka-led-z-pane
    lem-solarnym-licytacja-od-1zl-vcd

    Zajebiste

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 13. Data: 2021-09-07 16:20:15
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-08-24 o 19:38, J.F pisze:

    > A nie mogles sie spytac wczesniej?

    Jakbym wcześniej miał tę przygodę z latarką to bym zapytał wcześniej ;)

    > Kret sytuacji raczej nie pomogl, a aluminiowej obudowie raczej
    > zaszkodzil.

    W małym stężeniu to robiłem i przez krótki czas trzymałem wodę z
    rozpuszczonym kretem w obudowie latarki.

    > IMO - czysta woda i wanienka ultradzwiekowa.
    > I duzo cierpliwosci, zeby wszystko wyplukac.
    >
    > Na koniec spirytus czy izopropanol, zeby szybciej wyschlo.

    Koniec końców kupiłem najtańszy zestaw pilników do metalu bez uchwytów
    rękojeści, takie, by dało się je włożyć w gniazdo wiertarki i okrągłym
    pilnikiem oskrobać ścianki.

    Jednak cały mój wysiłek spełzł na niczym, bo przy okazji tego
    czyszczenia urwałem sprężynę od zasilania minus na dole korpusu latarki,
    więc cały mój trud na próżno. Latarka już nie (za)działa. Muszę poszukać
    jakiegoś sensownego jej zamiennika (co jest o tyle trudne, że ta była na
    tyle uniwersalna, że można ją było zasilać 1 baterią CR123 lub 1AA albo
    dwiema bateriami AA).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 14. Data: 2021-09-07 17:21:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Sep 2021 16:20:15 +0200, Krystek wrote:

    > Jakbym wcześniej miał tę przygodę z latarką to bym zapytał wcześniej ;)

    Zanim kreta wlales.

> [...]
    > czyszczenia urwałem sprężynę od zasilania minus na dole korpusu latarki,
    > więc cały mój trud na próżno. Latarka już nie (za)działa.

    Ja sie pewnie jakos rozmontowuje, moze i sprezyne da sie naprawic.

    Aliexpres :-)

    J.